Diuisburgo-Eseno universiteto Automobilių tyrimo centro (CAR) analitikams atlikus tyrimą paaiškėjo, jog Vokietijoje parduodamų naujų modelių variklių vidutinė galia pasiekė istorinį maksimumą.
Remiantis tyrimu, per pirmus 7 praėjusių metų mėnesius vidutinė parduoto naujo automobilio galia siekė 138 "arklius". Užpernai šis rodiklis buvo 135 arklio galios (AG), 2010-aisiais - 130.
CAR ekspertų teigimu, galios didėjimas susijęs su dyzelinių motorų, kurie vis dažniau montuojami miesto visureigiuose, populiarumu.
Tiesa, tyrėjai primena, kad variklių galios didėjimo nereikėtų sieti su kuro sąnaudų augimu - naujosios technologijos leidžia išvengti degalų sąnaudų išaugimo padidinus "arklių" skaičių.
Variklių galios lyderiu Vokietijoje tapo "Porsche" - šios markės modelių, pernai parduotų šioje rinkoje, vidutinė galia siekė 323 AG. Amžinųjų konkurentų trijulės rodikliai tokie: BMW - 194 "arkliai", "Audi" - 179, "Mercedes-Benz" - 175 AG.
Kiti gamintojai irgi "stiprina" savo modelių variklius. Pavyzdžiui, "Opel" automobiliuose galia išaugo nuo 109 AG 2009 metais iki 126 pernai.
Beje, Europoje 52 proc. parduodamų automobilių yra su dyzeliniais varikliais. Specialistų nuomone, didesnė "dyzelių" paklausa siejama su aukšta benzino kaina, aukšta dyzelinio kuro kokybe, griežtėjančiais Europos Sąjungos aplinkosaugos reikalavimais ir didėjančiu europiečių sąmoningumu ekologijos srityje.
Daugiausiai dyzelinių automobilių yra Belgijoje ir Norvegijoje - 76 ir 75 proc. atitinkamai, mažiausiai - Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje (46 ir 42 proc.).
Palyginti - JAV "dyzelių" skaičius siekia vos 1,3 proc.
"Autosalono" inf.
Rašyti komentarą