Bendrovės "PZU Lietuva" ekspertų teigimu, vien per pirmuosius 10 šių metų mėnesių lengvųjų automobilių vagysčių iš bendrovės klientų padaugėjo 43 proc., o automobilių dalių vagys pavogė 77 proc. daugiau. Bandymų pavogti šiemet buvo dukart daugiau nei pernai.
Pasak bendrovės Žalų departamento direktoriaus Gyčio Matiuko, daugiausia pavogta "Audi", "Volkswagen", "Toyota" markės mašinų, detales vagys dažniausia nurankiojo nuo BMW, "Volkswagen" ir "Mercedes-Benz" automobilių, o tarp bandytų pavogti markių pirmauja "Volkswagen".
"Vagys domisi arba labai naujų – 2011-2012 metų gamybos - automobilių dalimis, arba žvalgosi į 7-8 metų mašinų detales. Tarp bandytų pavogti daugiausiai buvo 10 metų senumo automobilių. Na, o daugiausiai pavogta 2007-2008 metų mašinų. Ilgametė patirtis rodo, kad rudenį, žiemą padaugėja ir automobilių, ir detalių vagysčių – anksčiau ateinančios sutemos suteikia daugiau drąsos vagims“, - teigė specialistas.
Jis apgailestavo, kad kol kas nesikeičia vagysčių išaiškinimo rodiklis – tik trečdalis vagysčių yra išaiškinama. Be to, tobulėja ir vagių meistriškumas – jie gana sparčiai perpranta signalizacijų ir kitų apsaugos priemonių naujoves. Todėl didžiąją dalį vagysčių patirtų nuostolių žmonėms tenka dengti patiems, apsidraudusiems – sulaukti draudimo išmokos.
Pasak Žalų departamento direktoriaus, šiais metais išmokėtų žalų suma augo sparčiau nei vagysčių skaičius, mat pavagiama daugiau naujų brangių automobilių ir jų detalių.
O štai bendrovės "ERGO Insurance" taip pat įspėja vairuotojus – neseniai registruota vagystė, kurią galimai įvykdė neseniai susikūrusi automobilių detalių vagių gauja, žaibiškai išardanti kelis automobilius vienu metu.
Pasak bendrovės žalų administravimo direktoriaus Baltijos šalyse Audriaus Pilčico, šiemet per pirmus vienuolika mėnesių bendrovė registravo daugiau kaip 600 automobilių detalių vagysčių – 13 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
"Dažniausiai į ilgapirščių taikinį patenka iki 5 metų senumo automobiliai. Vagys paprastai vagia veidrodėlius, apdailos detales, automobilio statymo jutiklius, navigacines sistemas. Šiemet klientų žaloms atlyginti jau išmokėta 1,2 mln. litų, dar 140 tūkst. litų rezervuota administruojamoms žaloms. Vidutiniškai patiriama žala sudaro 2,2 tūkst. litų", – teigia A. Pilčicas.
Jis primena, kad prieš gerus metus siautėjo gauja, kuri požeminėse aikštelėse kone visiškai išrinkdavo automobilius – po tokių vagysčių automobilių savininkai rasdavo tik savo automobilio korpusą, sėdynes, variklį ir pavarų dėžę, tuo tarpu visas prietaisų skydelis, laidai, veidrodžiai ir pan. buvo išmontuojami. Vagys dirbdavo profesionaliai, turėdavo specialią įrangą.
"Policijai sugavus gaujas, po kiek laiko paprastai susikuria naujos, jos taip pat persiskirsto. Prieš kiek daugiau nei savaitę registravome kliento žalą, kurią jis patyrė, kai jo automobilio detalės buvo išmontuotos požeminėje daugiabučio aikštelėje. Išdaužus langą pavogtas centrinis valdymo pultas, navigacijos įranga, apgadintos vidaus detalės – prietaisų skydelio apdaila, greičių dėžė, durelės, veidrodėliai. Šiuo metu žala administruojama, tikslus žalos dydis nustatinėjamas, tačiau rezervuota suma siekia net 60 tūkst. litų“, – pasakoja A. Pilčicas.
Pasak draudimo bendrovės atstovo, be kliento automobilio toje pačioje aikštelėje dar buvo apvogti šeši automobiliai ir tai rimtas signalas, kad gyventojams reikėtų būti itin budriems – panašu, kad vėl susikūrė profesionaliai veikianti vagių grupuotė.
Požeminės daugiabučių automobilių statymo aikštelės – patraukli vieta ilgapirščiams. Naktį jie šiose aikštelėse gali veikti netrukdomai, vagystei skirti daugiau laiko, nes tikimybė, kad kažkas pastebės, mažesnė. Gyventojai raginami pasirūpinti tokių aikštelių saugumu – būtina patikrinti, ar garažų vartai, durys užrakinti, taip pat tikslinga įsirengti filmavimo kameras.
Rašyti komentarą