Visos automobilio saugumo sistemos priklauso vienai iš dviejų sričių: aktyviam arba pasyviam saugumui. Pirmosios, kaip ABS, ESP ar komfortą didinančios sistemos, sumažina vairuotojo nuovargį ar pataiso jo padarytas klaidas – tai leidžia išvengti avarijos. Pasyvaus saugumo priemonės, kaip oro pagalvės, suveikia jau nutikus avarijai – jų efektyvumu kasdien naudojantis automobiliu įsitikinti nepavyks ir to padaryti tikrai nenori niekas.
Ne atsipalaiduoti, o nepavargti
Komforto įranga gali sufleruoti apie galimybę vairuotojui atsipalaiduoti ir pasimėgauti pašaliniais veiksmais, tačiau išties yra visiškai priešingai. Vairavimas nėra paprastas užsiėmimas ir jo derinti su kitais nereikėtų, įsitikinęs grotažymę #vairuodamasvairuok socialiniuose tinkluose išpopuliarinęs rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ komisijos narys Vitoldas Milius.
„Sėdint prie vairo nereikėtų nei telefone naršyti, nei žiopsoti nusisukus į šoną, nei užsiimti kitais su vairavimu nesusijusiais dalykais. Kelyje kiekvieną akimirką nutinka daugybė dalykų ir vieną sekundę trukęs užsižiopsojimas gali lemti avarinės situacijos sudarymą ar net pačią avariją“, – sako žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius V. Milius.
Su juo sutinka ir draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. Jo teigimu, per daug atsipalaidavę vairuotojai kelia grėsmę eismo saugumui. Komforto įrangos paskirtis yra kita – užtikrinti, jog vairavimas nevargintų, automobilyje žmonės jaustųsi patogiai ir neturėtų nei šalti, nei prakaituoti.
„Naujosios automobilių technologijos, kaip masažinės sėdynės ar kokybiška garso aparatūra, yra skirtos vairavimo komfortui didinti, nuovargiui mažinti. Ilgesnė kelionė komfortiškame automobilyje yra malonesnė, vairuotojas gali ilgiau išlaikyti budrumą ir susikaupęs stebėti kelią, o ne kovoti su nuovargiu“, – teigia A. Žiukelis.
Be streso – ir su „Mercedes-Benz“, ir su „Suzuki“
Peržvelgus visus rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ dalyvius ir atsižvelgus į specialistų argumentus, išvada peršasi viena – patys saugiausi automobiliai yra „Audi e-tron“, „Lexus RX“ ar „Mercedes-Benz“ GLS bei GLE modeliai, mat juose komforto įrangos yra labai daug. Pavyzdžiui, „Lexus“ yra pritemstantys šoniniai veidrodėliai, adaptyvi pakaba, „Mark Levinson®“ garso sistema, pagrindinę važiavimo informaciją ant priekinio stiklo atvaizduojantis projekcinis ekranas, 10 krypčių valdomos priekinės sėdynės ir daugybė kitų. Vis tik realybė – kitokia.
„Mercedes-Benz“ ir „Suzuki“ visureigių kaina skiriasi apie 10 kartų, tačiau tai nereiškia, kad iš pirmojo po 1 000 kilometrų išlipsi panašiai pavargęs kaip iš antrojo – po 100 km. Visi nauji rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra pakankamai komfortiški ir bet kuriuo galima patogiai keliauti didelius atstumus ar sukiotis mieste“, – aiškina V. Milius, pridurdamas, jog ir tokie santykinai nebrangūs modeliai kaip „Suzuki Vitara“ ar „Renault Clio“ gali turėti daugybę modernių aktyvaus saugumo sistemų kaip dviejų zonų klimato kontrolę, elektroninę stabdymo jėgos paskirstymo sistemą ir kitas.
Bazinio komforto ir saugumo lygio kartelė šiandien yra pakankamai aukštai – retas naujas modelis neturi automatinės klimato kontrolės, autonominio stabdymo. Tai įrodo ir daugelio gaunami aukšti nepriklausomos saugumo tyrimų agentūros „Euro NCAP“ rezultatai – tik vienas kitas automobilis juose įvertinamas mažiau nei 5 žvaigždutėmis.
Vadinamieji „Premium“ gamintojai turi tas pačias ABS, ESP ir kitas sistemas, tačiau kartais jos veikia tiksliau nei pigesniuose automobiliuose – tai pastebima vienodomis sąlygomis testuojant autonominio stabdymo ar kitas sistemas. „Premium“ automobiliai taip pat pirmieji, kuriuose diegiamos didžiausios inovacijos – pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ pirmasis prieš kelerius metus pristatė itin komfortišką pakabą, kurios amortizatorių kietumas reguliuojamas specialiems radarams nuskenavus kelią ir užfiksavus jo nelygumus.
Šiemet rinkoje pristatytas „Audi e-tron“ vietoje šoninių veidrodėlių turi kameras, kurių vaizdas perduodamas į salone esančius ekranus. Taip didinamas saugumas – kameros stiklas yra apsaugotas nuo lietaus ir purvo, tad „veidrodėlio“ vaizdas nuolat matomas ir yra ryškus. „Range Rover Evoque“ turi dugne įtaisytą kamerą – ji rodo kelio paviršių, kuris yra po automobiliu. Tokia funkcija nelabai aktuali kasdieną, tačiau net ir nedidelėje bekelėje ji – nepamainoma. Praeis ne vieneri metai, kol tokios modernios sistemos atsidurs ir daugeliui prieinamuose serijiniuose automobiliuose.
Rašyti komentarą