Automobilių pramonės ratuose - japoniškas rąstas

Automobilių pramonės ratuose - japoniškas rąstas

Prieš mėnesį nuo žemės drebėjimo ir cunamio nukentėję Japonijos automobilių pramonės milžinai bando stotis ant kojų - žadama, kad šią bei kitą savaitę ir "Toyota", ir "Nissan", ir "Honda" galutinai atnaujins nutrauktą gamybą.

"Autosalone" jau rašėme, kad stichija Japonijoje smarkiai paveikė automobilių gamybos sritį. Po žemės drebėjimo dėl detalių trūkumo ir elektros stygiaus didžiausios šios pramonės įmonės buvo priverstos stabdyti gamybą.

Dėl to šalyje labai sumažėjo naujų automobilių pardavimas. Kovą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, jis krito net 37 proc. - iki 279,4 tūkst. "Toyota" prekyba sumažėjo 46 proc. (iki 110,7 tūkst. automobilių), "Nissan" - 38 proc. (iki 45,7 tūkst.), o "Honda" - 28 proc. (iki 43,3 proc. automobilių).

Skelbiama, kad dėl stichinės nelaimės "Toyota" iki balandžio antros savaitės nepagamino 200 tūkst. naujų automobilių, "Nissan" - 55 tūkst., "Honda" - 45 tūkst.

Stringa ir "Toyota" gamyba Šiaurės Amerikoje ir Didžiojoje Britanijoje, "Nissan" gamyba Šiaurės Amerikoje ir Meksikoje, "Honda" gamyba Didžiojoje Britanijoje.

Atnaujina ir vėl stabdo

"Toyota" paskelbė, kad 15 koncerno gamyklų Japonijoje veiklą atnaujins nuo balandžio 18 iki 27 d. Tiesa, pažymėta, jog konvejeriai pilnu tempu neveiks - minėtu periodu bus gaminama dvigubai mažiau "tojotų" nei iki nelaimės.

O nuo balandžio 27-osios iki gegužės 9-osios gamyba vėl bus sustabdyta. Vėlesnis gamybos grafikas priklausys nuo detalių tiekimo.

"Nissan" praneša, kad baigiama remontuoti Iwakos mieste esanti variklių gamykla, nukentėjusi nuo žemės drebėjimo. Nuo pirmadienio pradėjo veikti dvi koncerno gamyklos, trečia pradės funkcionuoti šiandien, dar viena - kitą pirmadienį. Gamybos apimtys visose - 50 proc. galimų pajėgumų.

"Honda" teberemontuoja Točigio prefektūroje įsikūrusią savo gamyklą, nusiaubtą gaisro, kitos šios kompanijos gamyklos veiklą, nors ir puse pajėgumo, atnaujino pirmadienį.

Vis dėlto net ir pabaigus remontą gamyba sklandžiai tikriausiai nevyks. Manoma, kad vasarą automobiliai - visų pirma, dėl elektros energijos resursų stygiaus - bus gaminami paeiliui: vienomis dienomis mašinas surinkinės "Toyota", kitomis "Nissan", trečiomis - "Honda" ir pan.

Jaučia visas pasaulis

Be minėtų koncernų, gamybą buvo pristabdžiusios ir "Mazda", "Mitsubishi" bei "Suzuki" kompanijos, taip pat "Subaru" gamintojai. Tačiau bene labiausiai nukentėjo automobilių detalių gamintojai - savo veiklą sustabdė arba nutraukė iki 500 šios srities Japonijos įmonių, tiekiančių produkciją visam pasauliui.

Todėl manoma, kad visame pasaulyje dėl žemės drebėjimo ir cunamio prekyba naujais automobiliais kris net iki 30 proc., o vien Japonijoje nebus pagaminta iki milijono automobilių.

Stichijos pasekmes jau pajuto viso pasaulio automobilių pramonė - kai kuriose automobilių surinkimo gamyklose JAV ir Europoje sustabdyta gamyba. Ypač trūksta Japonijoje gamintų elektronikos detalių, jaučiamas ir dalių iš gumos bei plastiko tiekimo sutrikimas.

Rinkos tyrimų instituto "IHS Automotive Insight" duomenimis, katastrofą patyrusioje šalyje per dvi savaites automobilių gamybos apimtys sumažėjo 65 proc. Iki kataklizmų nuo konvejerių Japonijoje kasdien nuriedėdavo po 37 200 naujų automobilių. Per 14 dienų būtų pagaminta 521 000 automobilių, tačiau stichija nutraukė mažiausiai 338 tūkst. automobilių pasirodymą.

O viso pasaulio mastu, IHS skaičiavimu, dėl stichijos sukeltų sutrikimų kasdien nepagaminama po maždaug 100 tūkst. automobilių. Apie laikiną gamybos sustabdymą jau yra paskelbęs "General Motors" koncernas su "Opel" kompanija priešakyje, "Ford", "PSA Peugeot Citroen", "Renault", "Volvo". Beje, "Chrysler" ir "Ford" laikinai nepriima užsakymų kai kurių spalvų automobiliams - sutriko dažų tiekimas iš Japonijos.

Gali kilti kainos

Tiesa, pabrėžiama, kad tikruosius gamybos sutrikimų mastus bus galima įvertinti gerokai vėliau, nes dabar situacija yra sunkiai prognozuojama. "Dar nesame matę, kad padėtis automobilių rinkoje keistųsi taip greitai", - pripažino IHS analitikai.

Beje, "made in Japan" ženkliuku pažymėtų mašinų deficitas gali baigtis kainų pakilimu. Apžvalgininkai prognozuoja, kad japoniškos mašinos gali pabrangti tiek JAV rinkoje, tiek Europos.

Pavyzdžiui, jau kovo pabaigoje Jungtinėse Valstijose pastebėta, kad hibridinis "Toyota Prius" modelis pabrango vidutiniškai 169 doleriais. O iš Europos salonų gaunamos žinios byloja, kad pardavėjai atšaukė 5-10 proc. nuolaidų taikymą japoniškų automobilių pirkėjams. Oficialiai paskelbta, kad nuo gegužės "Toyota", "Lexus" ir "Scion" modeliai JAV pabrangs 1,7 proc.

Japoniškų automobilių paklausa ypač padidėjo Rusijoje - "Mazda" pardavimai čia išaugo 25 proc., daugiau perkama ir "Toyota" bei "Subaru" modelių. Priežastis - japonų gamybos automobilių pageidaujantys rusai vėliau bijo gauti nuo potvynio ar radiacijos nukentėjusias mašinas.

Be to, sustabdytas ir naujų modelių pasirodymas rinkoje. Štai "Honda" atidėjo naujojo universalo "Fit/Jazz Shuttle" gamybos pradžią, numatytą kovo mėnesį, "Toyota" taip pat pasielgė su hibridinio miniveno "Prius Plus" gamyba.

Automobilių kapinės

Japonijos šiaurės rytuose kuriamos specialios automobilių, nukentėjusių per žemės drebėjimą ir cunamį, laikymo aikštelės. Į šias aikšteles jau suvežta tūkstančiai mašinų. Jos sukrautos eilėmis, kad būtų galima nesunkiai įžiūrėti numerius. Dauguma šių automobilių neberemontuojami, bet savininkai jų ieško norėdami pasiimti likusius dokumentus bei gauti draudimo išmokas ir susitvarkyti mokesčių klausimus.
Tos mašinos, kuriose buvo lavonų, pažymėtos raudonais dažais.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder