Automobilių piratai: kinai klonuoja toliau

Automobilių piratai: kinai klonuoja toliau

Nors jau ne vienerius metus kalbama apie tai, kad Kinijos automobilių pramonės atstovai atvirai vagia vakarietiškų modelių dizainą, reikalai nesikeičia - kinų verslininkai ir toliau naudoja europietiškų bei japoniškų automobilių išvaizdą savo abejotinos kokybės produkcijai supakuoti.

Tokių pavyzdžių pastaruoju metu vėl padaugėjo. Štai prieš kurį laiką internete pasirodė kompanijos "Lifan" sukurto naujos sedano "Lifan 520" kartos eskizai. Juose - automobilis, kaip du vandens lašai panašus į "Toyota Vios" modelį, gaminamą kartu su Kinijos kompanija FAW ir pardavinėjamą šios šalies rinkoje.

"Lifan" atstovai nepasikuklino nukopijuoti netgi tokių smulkmenų, kaip radiatoriaus grotelių forma. Prekyboje 520-asis sedanas pasirodys artimiausiais mėnesiais. Jis kainuos apie 8 tūkst. dolerių.

Pamėgo "japonus"

Atrodo, "Toyota" dizainerių kūriniai Kinijos automobilių pramonės piratams yra mieliausi. Prieš porą metų Šanchajaus autosalone kompanija "BYD Auto" pristatė krosoverį S6, nukopijuotą nuo ankstesnės kartos "Lexus RX350" visureigio. O dar anksčiau ta pati "BYD Auto" ėmė pardavinėti mažalitražį modelį F1, beveik niekuo nesiskiriantį nuo "Toyota Aygo".

Pastarasis japonų modelis - kaip "pozuotojas" - Kinijoje tikrai populiarus. Visai neseniai kompanija "Chery" parodė savo mažalitražio modelio QQ naujos kartos nuotraukas. Jose matoma mašina labai primena "Aygo", tiesa, turi ir kiek kitokių bruožų.

Kompanija "Yema Auto" pasikėsino į kitų gamintojų kūrinius. Vienoje iš vietinių automobilių parodų kinai pristatė net tris naujus modelius E-SUV, T-SUV bei F16. Plika akimi matyti, kad pirmasis automobilis - "Infiniti EX" visureigio klonas, antrasis - "Volkswagen Tiguan" "brolis dvynys", o F16 - dabartinės universalo "Audi A4 Avant" kartos kopija.

Būta ir teismų

Kol kas neaišku, kaip į tai reaguos vokiečių bei japonų koncernai. Praeityje jau būta ne vieno atvejo, kuomet "nukopijuotieji" kreipėsi į teismus ir pasiekė savo. Pavyzdžiui, po BMW skundo teismas uždraudė Vokietijoje pardavinėti visureigį "Shuanghuan CEO", labai panašų į bavariškąjį X5.

Pretenzijas kinų kompanijai "Shuanghuan Automobile" buvo pareiškęs ir koncernas "Daimler AG", kuris Kinijos "išradėjų" pristatytame kompaktiniame "Bubble" modelyje atpažino savąjį "Smart ForTwo". Teismas uždraudė kloną rodyti 2007-ųjų gruodį vykusiame tarptautiniame Bolonijos autosalone, tačiau toks sprendimas nesutrukdė kinams mašinos pastatyti parodų centro stovėjimo aikštelėje...

Kinai "Daimler" koncerno tikrai nebijo. Paskutinis įrodymas - vasario antroje pusėje pristatytas kompanijos BAIC visureigis B80VJ, labai panašus į legendinį G klasės mersedesą. Tiesa, kiniško "Gelandewageno" priekis "pasiskolintas" iš "Jeep" visureigių.

Vertėtų priminti, kad BAIC kiek daugiau nei prieš metus serijinėn gamybon paleido BC301Z modelį, B klasės "Mercedes-Benz" kopiją.

KAIP "RENAULT". "Shenzhen Greenwheel EV" kuria elektromobilį J0, labai primenantį prancūzišką elektromobilį "Renault Zoe".

"Great Wall" kompanijai buvo uždrausta Europoje pardavinėti nuo "Fiat Panda" nukopijuotą "Peri" modelį, tačiau kinai iš Europos patentų biuro gavo leidimą Senajame žemyne prekiauti iškalbingą pavadinimą turinčiu modeliu "Feel Free", įtartinai panašiu į "Toyota Ractis/Verso-S".

Klonų šou

Kitas gamintojas - JAC - netrukus pradės prekybą maždaug 19 tūkst. dolerių kainuosiančiu visureigiu SII - lyg iš akies trauktu "Hyundai ix35" modeliu. Automobiliai skiriasi tik priekiniu bamperiu, radiatoriaus grotelėmis, kiek kitokiais priekiniais žibintais ir galiniu bamperiu. Šį "originalą" JAC pristatė balandžio pabaigoje įvyksiančiame tarptautiniame Pekino autosalone.

Ten pat bus pademonstruotas ir naujasis šios kompanijos pikapas 4R3, neabejotinai kurtas dizaineriams prieš akis pasidėjus "Ford F-150" nuotraukas. Maža to - Pekine JAC parodys ir sportinį modelį S11, kurio priekis - lyg "Nissan GT-R", galas - kaip "Ferrari F430", o iš šono jis panašiausias į "Audi R8". Visa tai dengia "Lamborghini" motyvai.

Toje pačioje Pekino parodoje kompanija "Haima" pristato koncepcinį modelį "Yao" - sedano "Hyundai i40" kloną. Ten pat įvyks ir kompanijos "Brilliance" modelio "Me", tiksliau, nelegalios kiniškos "Alfa Romeo Giulietta" versijos premjera.

"Jinbei Sea Lion" Pekino autosalono stende galėtum sumaišyti su "Toyota Hiace". Kompanija "Beijing Auto Works" (BAW) savuoju visureigiu B40 demonstruoja, kaip gali atrodyti "Jeep Wrangler" bei "Land Rover Discovery" mišrūnas, B90 - "Land Rover Freelander" ir "Range Rover Sport" lydinys, C30 (vardas pavogtas iš "Volvo") - "Mercedes-Benz BlueZero E-Cell" kopija.

Būna ir legalių

O dar viena kinų firma "Shenzhen Greenwheel EV", besiverčianti serijinių automobilių perdarymų į elektromobilius, kiek anksčiau sukūrė elektra varomą kartą "Jummer", labai primenantį garsiuosius "Hummer" visureigius. O štai dabar ji kuria elektromobilį J0, labai panašų į prancūzišką elektromobilį "Renault Zoe", pristatytą kovą Ženevos autosalone.

Tiesa, ne viskas Kinijoje taip "piratiška", kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Pavyzdžiui, kompanija "Brilliance" pristatė savo pirmąjį "parketinį" visureigį V5. Jis panašus į BMW X1, tačiau viskas legalu - kinų krosoveris kurtas kartu su BMW kompanija, bendradarbiaujančia su "Brilliance".

 KAIP "HYUNDAI". Pekino parodoje kompanija "Haima" pristatys koncepcinį modelį "Yao" - sedano "Hyundai i40" kloną.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder