Tiesa, rekordo iniciatorė automobilių komponentų gamybos kompanija "Delphi Automotive" siekė kito tikslo - tiesiog išbandyti savo sukurtą autopiloto sistemą bendrojo naudojimo keliuose.
"Audi SQ5" krosoveris, kuriame ši įranga buvo sumontuota, be žmogaus įsikišimo įveikė 99 proc. kelio nuo San Francisko iki Niujorko, t. y. apie 5,5 tūkst. kilometrų.
Kelionės metu "Delphi" inžinieriai surinko apie 3 terabaitus įvairiausių duomenų (pagal informacijos kiekį tai prilygsta maždaug trečdaliui visų JAV Kongreso bibliotekoje laikomų spaudinių). Jie bus naudojami tobulinant autopiloto įrangą.
Savarankiškasis visureigis per 9 dienas įvairiomis oro sąlygomis įveikė daugybę sankryžų, ne vieną remontuojamo kelio ruožą, tunelius, tiltus.
"Delphi" autopilotas naudoja 6 tolimojo veikimo ir 4 artimojo veikimo radarus, 3 vaizdo kameras, 6 optinius nuotolio matuoklius LIDAR, komunikavimo su kitais automobiliais bei infrastruktūros objektais įrangą. Elektronika valdo vairą, įgalina automobilį persirikiuoti į kitą eismo juostą arba jį pastatyti į stovėjimo vietą.
Inžinieriai liko patenkinti automobilio elgesiu kelyje.
"Tai - kaip robotas. Jis visada laikosi maksimalaus leistino greičio. Buvo atkarpų, kuruose tuo greičiu važiavome tik mes, visi kiti mus lenkė", - pasakojo Ketė Vinter (Kathy Winter), "Delphi" viceprezidentė.
Tačiau būtent "robotiškumas" gali užtikrinti ekipažo saugumą. Pavyzdžiui, jei priekyje žemai horizonte būdavo saulė ir kameros negalėdavo gerai "matyti", automobilis sulėtindavo greitį. Arba nežymiai pasitraukdavo į šoną, jei lenkdavo platų vilkiką su išsikišusiais šoniniais veidrodėliais.
Beje, K. Vinter teigimu, ir to 1 proc. vairuotojo įsikišimo buvo galima išvengti, tačiau, važiuojant per ruožus, kur dėl remonto buvo pakeista judėjimo eismo juostomis tvarka, nenorėta per daug rizikuoti.
Beje, savo kuriamą bepilotį automobilį beveik tomis pačiomis dienomis išbandė ir pats koncernas "Audi" - specialus "A7 Sportback piloted driving" modelis buvo paleistas į 885 km kelionę iš Kalifornijos valstijos į Nevadą.
Pažymėtina, kad vokiečių kuriamas autopilotas "online" režimu per "Audi connect" servisą nuolat keičiasi duomenimis su specialiu serveriu debesijoje, kuris gali koreguoti automobilio judėjimo kryptį, greitį ir pan. Ir ne tik - autopilotas, remdamasis čia kaupiamais duomenimis, iš jų "mokysis", t. y. įsimins tam tikras situacijas ir galės naudoti elgesio modelį kitais panašiais atvejais.
Ši sistema, kurią, beje, irgi sukūrė "Delphi", pavadinta "zFAS". Išoriškai tai yra planšetinio kompiuterio dydžio mikroschema su firmos "nVidia" procesoriumi "Tegra K1" ir "Mobileye" procesoriumi "EyeQ3".
Dalis "Audi" autopilotui tiekia ir kitos kompanijos - "Bosch", "Continental", "Valeo", "TTEch".
Planuojama, kad pirmieji serijiniai savarankiški Ingolštato koncerno modeliai prekyboje pasirodys jau 2017 metais. Ar iš tiesų taip greitai? Į tą klausimą po kiek laiko galėtų atsakyti nebent lažybų bendrovės, mat kiekvienas pramonės atstovas turi savo nuomonę, kada tokie automobiliai realiai išvažiuos į gatves.
Pavyzdžiui, koncerno "Renault-Nissan" vadovas Karlosas Gonas (Carlos Ghosn) teigia, kad tai atsitiks ne anksčiau 2020-ųjų, "Ford" valdybos pirmininkas Markas Fyldas (Mark Field) nurodo 2030 metų terminą, o "Tesla" vadovas Elonas Maskas (Elon Musk) tikina, kad savarankiškos mašinos jau ir dabar pasiruošusios pasirodyti bendrojo naudojimo keliuose.
INFORMACIJA
JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija savarankiškus automobilius skirsto į 4 lygius.
Nuliniam lygiui priskiriami absoliučiai neautonominiai modeliai, pavyzdžiui, 1965-ųjų laidos "Ford Mustang".
1-ojo lygio modeliai turi bent vieną specifinę kontrolės funkciją, pvz., elektroninę stabilumo kontrolės programą. Tokius reikalavimus atitinka dauguma šiuolaikinių automobilių.
2-ojo lygio automobiliai privalo turėti mažiausiai dvi minėtas funkcijas - pvz., adaptyvinę kruizo kontrolės sistemą ir perspėjimo apie linijų kirtimą sistemą. Tą turi nemažai šiuolaikinių, ir ne tik prabangių, automobilių - pvz., "Volkswagen Golf GTI".
3-iojo lygio modeliai gali važiuoti patys, tačiau vairuotojai turi būti pasiruošę bet kuriuo metu perimti valdymą. Tokiam lygiui priskiriami šiuo metu bandomi autonominiai modeliai, tačiau serijiniu būdu jie dar negaminami.
4-asis lygis vadinamas "automatikos šventuoju Graliu" - tokia mašina pati įveikia visą atstumą iki nustatyto taško atsižvelgdama į kelio, oro bei kitas sąlygas. Vairuotojas joje atsakingas tik už maršruto nustatymą.

Rašyti komentarą