Artūras Miežanskas: "Protingas mokosi iš savų klaidų, o išmintingas iš svetimų..."

Artūras Miežanskas: "Protingas mokosi iš savų klaidų, o išmintingas iš svetimų..."

Artūras Miežanskas, būdamas tik 15 metų amžiaus, sukonstravo mažąjį motociklą, kuris buvo pripažintas ir Lietuvoje, ir už jos ribų. Pirmasis atidarė kooperatyvą - automobilių servisą "Velenas". Vienas pirmųjų pradėjo iš Vokietijos į Lietuvą vežti "Mercedes-Benz" S klasės automobilius.

1993 metais A. Miežanskas pasirašė kontraktą su "Opel" koncernu. Taip atsirado autocentras "Armi servisas", kuris sėkmingai veikia iki šiol. Pirmasis Lietuvoje pradėjo pardavinėti automobilius išsimokėtinai. 1995 metais pradėjo atstovauti "Mercedes Benz" koncernui Vakarų Lietuvoje.

Šiandien visi šie A. Miežansko pasiekimai jau tolima praeitis. Dabar jis nori save išmėginti verslo konsultavimo srityje. Kaip pats Artūras sako: protingas mokosi iš savų klaidų, o išmintingas iš svetimų...

- Dar besimokydamas trečioje klasėje įkalbėjau mamą leisti man lankyti aviamodelizmo būrelį Vilniuje. Visą savo vaikystę namuose konstruodavau įvairiausius modelius: lėktuvėlius, automobilius, laivelius, raketas, - pasakoja A. Miežanskas. - Ir ne tik dėl grožio. Visa tai turėjo realiai veikti: skraidyti, važinėti ir plaukioti.

Artūras neslepia, kad ypač mėgo gaminti įvairius sprogmenis. Paklaustas, ar nekėlė pavojaus kaimynams, atsakė, kad tikrai ne. "Kariniai" bandymai vykdavo atviroje erdvėje. Tiesa, sau netyčia galėjau smarkiai pakenkti, teigia Artūras. Mat buvo visko.

- Kartą sprogmuo vos nenuplėšė rankos, kitą kartą vos nesužeidė akies. Laimei, likau sveikas ir pareigūnai už tai nepasodino, - juokiasi pašnekovas.

Technika viliojo per visus tuos paauglystės ir jaunystės metus. Daug metų lankė Vilniaus jaunųjų technikų stotį, konstruodavo raketas. Lankė ir kartingų būrelį, tad ne kartą lenktyniavo trasose.

O sulaukęs penkiolikos, nutarė pasigaminti tokią transporto priemonę, kuri tiktų važinėti po Vilnių. Norėjo, kad ji būtų patogi naudoti, nedidelių gabaritų ir nedidelio svorio, kad būtų galima be didesnio vargo pakelti ir užsinešti į reikiamą aukštą. Taip savo rankomis be jokios pašalinių pagalbos sukūrė mažąjį motociklą. Visa tai užtruko apie metus.

KONSTRUKTORIUS. Sulaukęs penkiolikos sukonstravo mažąjį motociklą. 

Kažkas šią žinią perdavė klasės auklėtojui, kuris ir paprašė eksponuoti jo gaminį mokyklos surengtoje parodoje.

Šis mažasis motorinis stebuklas susilaukė daug parodos dalyvių dėmesio. Net iš tuometinės sovietinės Švietimo ministerijos. Artūro šedevras keliavo per visą Lietuvą, iš vienos parodos į kitą. Tada mažasis motociklas buvo išsiųstas į Maskvą, kur metus buvo eksponuojamas Liaudies pasiekimų parodoje.

- Maskviečiai apdovanojo mane sidabro medaliu, - prisimena A. Miežanskas. - Kai man grąžino motociklą, kelerius metus važinėjau su juo po Vilnių.

Sulaukęs 18 metų ir gavęs siuntimą Artūras atvažiavo gyventi į Klaipėdą. Įsidarbino Klaipėdos centriniame autoservise, automobilių aptarnavimo ceche.

- Tai buvo labai rimta gyvenimo mokykla, - prisimena A. Miežanskas, - čia išdirbau trejus metus. Tai buvo tarsi išgyvenimas džiunglėse. Darbe tereikėjo padaryti kad ir mažiausią klaidelę ir tučtuojau galėjau atsidurti gatvėje. Į kiekvieną darbo vietą autoservise už vartų nekantriai laukė dešimtys norinčiųjų.

Jo žodžiais tariant, dėl savo žingeidumo sparčiai tobulėjo. Ir jau nuo 19 metų pradėjo prekiauti automobilių detalėmis, privačiai dirbo garaže, ir 1987 metais, kai buvo duotas leidimas užsiimti privačia veikla, A. Miežanskas iš karto parašė pareiškimą išeiti iš darbo.

PIRMASIS. Prie pirmojo automobilių serviso "Velenas".

Po metų duris atvėrė pirmasis privatus automobilių remonto servisas Klaipėdoje - kooperatyvas "Velenas".

1989 metais jis pradėjo sėkmingai vežti "Mercedes-Benz" S klasės automobilius iš Vokietijos.

1993 metais Artūras pasirašė kontraktą su "Opel" koncernu. Taip atsirado autocentras "Armi servisas", kuris sėkmingai veikia iki šiol.

- Būsiu nekuklus, bet pirmasis Lietuvoje pradėjau pardavinėti automobilius išsimokėtinai. 1995 metais gavau įgaliojimus atstovauti "Mercedes Benz" koncernui Vakarų Lietuvoje", - pasakoja pašnekovas. - Automobilių verslas man labai gerai sekėsi. Atstovaudamas dvejiems koncernams buvau absoliutus rinkos lyderis Vakarų Lietuvoje.

EKSPORTAS. Tokius automobilius į Klaipėdą vežė A. Miežanskas. 

Daug kas jau pamiršo, kad dar 1995 metais A. Miežanskas Klaipėdoje surengė tokias automobilių lenktynes, kokių dar niekas nebuvo matęs. Miesto valdžiai sutikus, buvo užtvertos abi Šilutės plento pusės. Renginį vedė dabar jau amžinąjį atilsį maestro Vytautas Kernagis.

O lenktynių nugalėtojo laukė puikus prizas - šiandien sunku patikėti - naujutėlaitis "Opel" markės automobilis. Tuo metu šis renginys neturėjo jokio analogo Lietuvoje.

- Pirmasis Lietuvoje į gatves išleidau naujus "Opel" markės taksi automobilius. Klaipėdiečiai pirmieji turėjo galimybę važinėti ne surūdijusiais, o naujais taksi automobiliais, - didžiuojasi pašnekovas.

- Per 30 metų įgyvendinau daug sėkmingų verslo projektų. Tačiau, savaime suprantama, ne visada susilaukdavau sėkmės, esu ne kartą nudegęs, arba smarkiai gavęs į kailį.

Kaip ir visi, kurie nebijo rizikuoti, neišvengiau klaidų. Bet laiko nebesugrąžinsi ir klaidų nebeištaisysi, - tęsia išpažintį A. Miežanskas.

Kalbėdamas apie šiandienines automobilių verslo tendencijas A. Miežanskas džiaugiasi, kad pažanga labai didelė, pokyčiai greiti ir viskas krypsta į gerąją pusę. Beveik visų markių automobiliai greitai keičiaisi, tobulėja ir gražėja.

- Nenoriu ir negaliu išskirti nei vienos markės automobilio. Kiekvienas iš jų turi ir savų privalumų, ir trūkumų. Tačiau kiekvienas galime pasirinkti automobilį pagal kišenę, norus ir galimybes. O rinktis tikrai yra iš ko, - pataria A. Miežanskas.

PRISTATYMAS. "Mercedes-Benz" automobilių pristatymas vyko Klaipėdos dramos teatre ir Anikės aikštėje.

Kalbėdamas apie eismo situaciją Klaipėdoje, Artūras džiaugiasi, kad mūsų visų miestas yra optimalaus dydžio. Tik dėl automobilių srautų važiuojant į darbą ir iš darbo susidaro automobilių srautams. susidaro kamščiai. To neišvengia nei vienas didesnis pasaulio miestas. Bet padėtis keliuose nėra tokia įtempta kaip Vilniuje, kur kartais kamščiuose tenka praleisti valandų valandas.

A. Miežansko nuomone, reikėtų spręsti automobilių srautų problemą Baltijos prospekte, ypač po Centrinio Klaipėdos terminalo atsiradimo. Būtina statyti estakadą, kad būtų sumažinti transporto kamščiai. Dabar, jo nuomone, tam tikromis valandomis įvažiuoti į miestą tapo labai keblu.

- Kaip vairuotojas pastebiu vieną didelį trūkumą, kad labai nesuderinti šviesoforai. Dabar, vos pajudėjęs nuo vieno šviesoforo, iš karto esi priverstas stoti prie kito.

A. Miežanskas pastebi, kad Vilniuje kompiuterinis šviesoforų reguliavimas nepasiteisino. Jo manymu, rankinis valdymas būtų gerokai efektyvesnis. Šviesoforus galėtų valdyti žmonės. Jei stebėjimo kameromis būtų įmanoma stebėti ir rankiniu būdu valdyti eismo srautus sankryžose, jo nuomone, tai būtų pats efektyviausias problemos sprendimo būdas.

- Būna, kad vienoje sankryžos pusėje susikaupia daug automobilių, kitoje - tuščia. Joks kompiuteris to nesureguliuos.

Pašnekovui kliūva ir Šilutės plente, tarkime, prie "Depo" prekybos centro ir kitose vietose įrengti šviesoforai pėstiesiems. Šviesoforai sustabdo automobilių eismą, o pėsčiųjų perėjose tuo metu nėra nei vieno. Pėsčiųjų ir vairuotojų labui prie šviesoforų galėtų būti įrengti mygtukai.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder