Ar "Brexit" atvilios automobilių gamintojus į Lietuvą?

Ar "Brexit" atvilios automobilių gamintojus į Lietuvą?

Per 2015 metus Didžiojoje Britanijoje buvo pagaminta apie 1,5 mln. automobilių. Didesnioji jų dalis (57,7 proc.) buvo eksportuota į Europos Sąjungos (ES) šalis, tad pastebima, kad britų sprendimas išstoti iš bendrijos gali jiems atnešti nemažai finansinių nuostolių ir neigiamai paveikti vietos ekonomiką.

Paskelbus oficialius pranešimus dėl britų sprendimo pasitraukti iš ES, Europos Parlamento narys Antanas Guoga ėmėsi įdomios iniciatyvos - perkelti automobilių gamybą iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą.

Europarlamentaras išsiuntė oficialų laišką didiesiems pramonininkams kviesdamas juos rinktis Lietuvą kaip šalį, suteikiančią galimybę nevaržomai prekiauti Europos Sąjungos rinkoje.

"Šiandien jūs galbūt mąstote, kur perkelti savo verslą tam, kad ateityje nesusidurtumėte su apribojimais prekiauti bendroje ES rinkoje. Kaip EP narys bei Vilniaus mero visuomeninis patarėjas investicijų pritraukimo klausimais, kviečiu jus apsvarstyti galimybę savo verslą perkelti į pažangią ir sparčiai tobulėjančią Lietuvą", - savo laiške paragino A. Guoga.

Jis sako tikintis, jog Lietuva yra tinkama vieta automobilių pramonei vystyti. Anot europarlamentaro, tai - ketvirta valstybė pasaulyje pagal investicijas į gamybą.

Be to, A. Guogos teigimu, vienas iš Lietuvos prioritetų - talentingų techninės srities specialistų ugdymas: "Lietuva šiuo metu yra pirma Centrinėje ir Rytų Europoje bei 27-oji pasaulyje pagal universitetų ir pramonės įmonių bendradarbiavimą vykdant verslui naudingus mokslinius tyrimus. Šalyje auga talentai, pasiruošę savo potencialą išnaudoti industrinės pramonės įmonėse."

Galiausiai, politiko teigimu, Lietuva yra itin patogi logistiniu požiūriu. Šalis "įsikūrusi Europos širdyje ir suteikia galimybę lengvai pasiekti daugiau nei 750 mln. klientų tiek Europoje, tiek Azijoje."

"Lietuva atitinka pagrindinius aspektus, reikalingus automobilių pramonės vystymuisi šalyje. Joje dirba išsilavinę ir ilgametę patirtį technikos srityje turintys darbuotojai, o iš šalies lengva susisiekti su Skandinavija, Azija ir Vakarų Europos šalimis", - kreipimesi akcentavo A. Guoga.

"Suirutės metu, kada automobilių pramonininkai žvalgosi naujų teritorijų, į kurias galėtų perkelti savo veiklą, Lietuva jiems siūlo saugią, patikimą ir sparčiai besivystančią ekonomiką", - reziumavo europarlamentaras.

Jis išskyrė Vilnių ir Kauną kaip vietas, kurios būtų tinkamos tokiai gamybai, tik kažkodėl pamiršo Klaipėdą su strateginiu tranzito tašku - uostu ir Laisvąja ekonomine zona, kurioje jau daug metų veikia viena garsesnių automobilių pramonės įmonių "Yazaki Wiring Technologies Lietuva".

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder