Amerikietiškiems automobiliams - dar didesnis dėmesys

Amerikietiškiems automobiliams - dar didesnis dėmesys

Prieš kelerius metus pasikeitę reikalavimai transporto priemonėms, importuotoms iš vadinamųjų trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos), papiktino amerikietiškų automobilių pardavėjus. Per tą laiką aistros nurimo, dabar situacija vėl keičiasi.

Nuo sausio 1-osios įsigaliojo dar pernai spalį pakeistos ir susisiekimo ministro patvirtintos Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklės.

Jame papildyti individualaus patvirtinimo, M, N bei O ir L kategorijos transporto priemonių iš ne ES šalių reikalavimai, patikslinta atitikties įvertinimo procedūra.

Tai reiškia, kad nuo šiol atliekant naujų transporto priemonių atitikties įvertinimą (individualų patvirtinimą), techninės ekspertizės metu bus vertinama daugiau reikalavimų.

Pavyzdžiui, bus tikrinama, ar lengvasis automobilis (klasė M1) arba lengvasis krovininis automobilis (klasė N1) atitiko pirmosios registracijos metu galiojusius ekologinius reikalavimus pagal ES direktyvas, Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos taisykles ar Jungtinių Amerikos Valstijų transporto departamento federalinio motorinių transporto priemonių saugos standarto reikalavimus.

Be to, šių klasių automobiliuose bus tikrinamas leistino skleidžiamo triukšmo lygio, stabdžių, vairavimo sistemų, vairo mechanizmo apsauginių savybių, sėdynių tvirtumo, saugos diržų tvirtinimo įtaisų bei saugos diržų ir apsaugos sistemų atitikimas ES direktyvoms.

Pasak Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjo Justo Rašomavičiaus, jau įregistruotų amerikietiškų automobilių savininkams jokių prievolių nebus - šie reikalavimai taikomi tik naujai, pirmą kartą į Lietuvą įvežamiems automobiliams.

"O ir šias transporto priemones atitikties įvertinimui pristačiusiems asmenims problemų būti neturėtų. Pavyzdžiui, atitikimas JAV galiojusiems ekologiniams standartams amerikietiškuose automobiliuose įprastai nurodomas mašinos identifikacijos lentelėse, ekologinę normą, kuriai priskiriamas tas automobilis, galima sužinoti ir pagal variklio numerį", - ramino jis.

Daugiau papildomų reikalavimų bus taikoma ne iš ES pirmą kartą įvežamiems autobusams, krovininiams automobiliams, taip pat jų priekaboms ir puspriekabėms. Be jau minėtų dalykų, atitikti ES direktyvų reikalavimus turės degalų bakai ir galinė apsauga nuo palindimo, šoninė apsauga nuo palindimo, purslų slopinimo sistemos, greičio ribotuvai.

Be to, naujosiomis taisyklėmis maža serija gaminamoms transporto priemonėms suteikta galimybė gauti mažos serijos nacionalinį tipo patvirtinimą.

Anot J. Rašomavičiaus, Lietuvoje yra ne vienas transporto priemonių, pavyzdžiui, M2 klasės autobusų, priekabų, vadinamųjų autovežių gamintojams, kuriems ši naujovė yra aktuali.

"Mažos serijos statusas kiek atlaisvina reikalavimus transporto priemonei, tačiau ji vis tiek turi atitikti pagrindines saugumo, aplinkosaugos ir kitas normas", - "Autosalonui" sakė skyriaus vedėjas.

Teigiama, jog naujosios nuostatos leis didinti transporto priemonių gamintojų konkurencingumą, taip pat pasiruošti gauti Europos Bendrijos tipo patvirtinimą, kuris atvers kelią į visos ES šalių rinkas be papildomo patikrinimo ar dokumentų pateikimo kitų šalių institucijoms.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder