Frankfurto autosalonas šiais metais vyksta jubiliejinį, 65-ąjį kartą. Rugsėjo 12-ąją prasidėjusioje parodoje, veiksiančioje iki kitos savaitės pabaigos, bus galima išvysti beveik 1 100 kompanijų, pristatančių įvairiausią produkciją - nuo menkiausių detalių iki koncepcinių automobilių.
Iš viso 230 tūkst. kv. metrų ploto ekspozicijoje žadama 159 pasaulinės premjeros.
Parodos ašis - automobiliai su ekonomiškais ir ekologiškais varikliais. Nors prieš kurį laiką buvo itin smarkiai eskaluojama elektromobilių tema, gamintojai, regis, ima susitaikyti su pesimistų prognozėmis, kad elektra mašinas masiškai varys dar negreitai, ir kol kas benzininiai bei dyzeliniai varikliai yra nenugalimi.
Remiantis prognozėmis, ateinančiais metais benzinu ir dyzelinu "mintantys" automobiliai vis dar užims ne mažiau 95 proc. rinkos. Tad ir šiųmetinėje IAA parodoje netrūks nedidelio darbo tūrio turbininių motorų, naudojančių mažiau kuro ir mažiau teršiančių aplinką, tačiau išskiriančių daugiau galios nei iki šiol.
Vis dėlto ir alternatyvos nepamirštamos. To įrodymas - Vokietijos automobilių pramonės milžinų deklaruojamas siekis į hibridinių bei elektros variklių kūrimą per artimiausius 3-4 metus investuoti 12 milijardų eurų.
Naujausius jų kūrybos pavyzdžius bus galima pamatyti ir Frankfurte prie Maino - elektra varomas "BMW i3", "Volkswagen e-Golf" ir "e-Up", hibridiniai "Audi Quattro plug-in hybrid", "BMW X5 SUV plug-in hybrid", "Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid" ar "Porsche 918 Spyder hybrid".
Čia bus galima išvysti ir naujausių technologijų, ateityje įsigalėsiančių transporto srityje, idėjas, tad parodos rengėjai antrąja svarbia parodos ašimi vadina automobilių "komunikabilumo" temą. Prognozuojama, kad iki 2016 metų mašinų, "bendraujančių" ir tarpusavyje, ir su eismo saugumą užtikrinančia infrastruktūra, skaičius pasaulyje pasieks 210 milijonų, o kasmet tokių mašinų rinka augs iki 36 proc.
Tad šioms dviem temoms - pažangiems varikliams ir automobilių "bendravimui" - IAA metu bus skirtas atskiras simpoziumas. Taip pat vyks konferencijos ir kitomis aktualiomis temomis - eismo saugumo, automobilių pardavimo, muitų bei mokesčių politikos ir pan.
Na, o tiems, kam tai neįdomu, "Messe Frankfurt" centre irgi bus ką veikti. Pavyzdžiui, pasivažinėti visureigių bandymui skirtoje bekelės trasoje, Frankfurto gatvėse išbandyti kurį nors iš 70 automobilių ar 16 siūlomų elektromobilių, vaikus nuvesti į eismo saugumo salę arba kartu su jais išbandyti lenktynių simuliatorius.
Arba tiesiog aplankyti "The stars of 1983" salę, kurioje - prieš 30 metų toje pačioje IAA debiutavę modeliai: "Audi 80 quattro", "Audi Sport quattro", "BMW 524td", "BMW M635 Csi", "Lancia Beta Coupé VX", "Mercedes-Benz 190 E 2.3-16", "Opel Monza GSE" ar "Volkswagen Golf II".
"Autosalono" skaitytojų dėmesiui - svarbesni sportiniai bei koncepciniai IAA-2013 eksponatai.
Rašyti komentarą