Tradiciškai "Autosalonas" per galinio vaizdo veidrodėlį pažiūrėjo į istorijon nueinančius metus ir skaitytojams pateikia subjektyvias išvadas apie skaičiaus 13 įtaką gyvenimui uostamiesčio gatvėse. Aišku, su jomis galima ginčytis. Tik kas iš to?
Metų rekonstrukcija
Pagrindiniai pretendentai čia buvo trys, tačiau reikšmingumu ir J. Janonio, ir Joniškės gatvės atnaujinimą nugali Minijos gatvės rekonstrukcija. Tik kas atsakys į klausimą - kodėl visi trys kalneliai, sykiu atliekantys ir pėsčiųjų perėjos vaidmenį, yra skirtingo aukščio?
Beje, Perkėlos gatvės pertvarka oficialiai dar nebaigta, tad ji - rimčiausias kitų metų pretendentas.
Metų šviesoforas
Kuris gi galėtų laimėti šį svarbų titulą šiemet? Gal ne vieną tūkstantį kainavęs naujasis šviesoforas, pakeitęs prieš keliasdešimt metų pastatytą kolegą Tiltų ir Turgaus gatvių sankryžoje ir iškart išjungtas? O gal rekonstruotos Minijos ir Kalnupės gatvių sankryžos šviesoforas, neatidaus automobilininko nukirstas praėjus kelioms dienoms po įjungimo?
Ne, yra mieste reikšmingesnis šviesoforas - Liepų ir Artojo gatvių sankryžoje. Praėjusiais metais jis tai neveikdavo keletą mėnesių, po to kelioms dienoms būdavo įjungiamas, paskui vėl išjungiamas, ir vėl įjungiamas. Žodžiu, linksminosi, kaip tik galėjo. Tiesa, vairuotojams juokinga nebuvo. Kažin kodėl?
Metų viltis
Aišku, šis apdovanojimas teikiamas avansu - taip sakant, turime vilčių, kad kitais metais ta viltis pasiteisins. Prizą galėtų gauti būsimas Pilies tilto remontas, bet, deja, vairuotojams 2014-aisiais jis atneš tik papildomus rūpesčius eismo uždarymo Pilies gatvėje pavidalu.
Todėl Metų viltimi išrenkamas POSSE projektas, turintis padėti Klaipėdai paruošti galimybių studiją, pagal kurią būtų rengiamas bendros centralizuotos šviesoforų valdymo sistemos, veiksiančios "žaliosios bangos" principu, įdiegimo mūsų mieste planas. Ir nesvarbu, kad geriausiu atveju šie žodžiai kūnu taps tik kokiais 2018 metais...

PAGALIAU Klaipėdos vairuotojams ir svečiams normaliai išaiškinta, kaip reikia taisyklingai važiuoti žiedinėmis sankryžomis.
Metų asmenybė
"Autosalonas" šį titulą skiria klaipėdiečiui Edvardui Jackevičiui - šiemet 100 metų jubiliejų atšventusiam veteranui kelininkui, į pajūrį atvykusiam 1957-aisiais, savo ilgametę karjerą pradėjusiam tuometiniame Klaipėdos kelių statybos ir eksploatacijos rajone Nr. 13 nuo darbų vykdytojo darbo, o baigusiam Klaipėdos kelių statybos valdyboje Nr. 1 (KSV-1).

ŠIMTAMETIS klaipėdietis Edvardas Jackevičius - vienintelis tokio garbaus amžiaus sulaukęs Lietuvos kelininkas.
Metų klausimas
Nulipti ar važiuoti? Į klausimą, kaip elgtis dviratininkams pėsčiųjų perėjose, "Autosalonui" taip ir nesugebėjo atsakyti niekas (straipsnis "Dviratis perėjoje: nulipti ar važiuoti", "Vakarų ekspresas", spalio 28 d.).
Metų pokštas

ŽALIA šių rodyklėlių spalva Klaipėdos sankryžose nueinančiais metais pasidarė nebemadinga. Tokias tendencijas padiktavo Kelių policija, nusprendusi nukabinti šias lenteles nuo kai kurių miesto šviesoforų.
Juo galėtų būti žaliųjų rodyklėlių, leidžiančių sukti į dešinę degant draudžiamam šviesoforo signalui, nuėmimas keliose strateginėse sankryžose, tačiau argi tai juokinga?
Todėl Metų pokštu skelbiamas rudenį miesto Tarybos patvirtintas - įkvėpkite daugiau oro - Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais ir maršrutiniais taksi Klaipėdos mieste tvarkos aprašas, kuris įpareigoja keleivius tuo atveju, jei yra laisvų sėdimų vietų - atsisėsti ir užsisegti saugos diržą (jei jis yra įrengtas), o stovint - laikytis už turėklų. O jei jie įrengti aukštai ir nepasiekiami žemesnio ūgio keleiviams?
Metų stotelė
Du rimti kandidatai, ir be galo sunku apsispręsti. Gal tegul abu ir laimi?
Taigi, lygiomis teisėmis įspūdingiausia 2013-ųjų stotele gali vadintis I. Simonaitytės stotelė, kurią VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" viešai iškabintuose žemėlapiuose pavadino miesto savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės pavarde, ir "Rasos" stotelė, išgarsėjusi policijos nutrauktu oraliniu dviejų vaikinų aktu vieną ankstų spalio rytą. Fui...

RASOS autobusų stotelę visoje Lietuvoje išgarsino du išdykėliai vyrukai, vieną spalio rytą nusprendę pasimėgauti oralinių glamonių malonumais.
Metų sprendimas
Juo galima vadinti savivaldybės sprendimą viena kryptimi uždrausti eismą Žvejų gatvėje, tačiau taip suteiksime per daug garbės vienam tokią iniciatyvą išreiškusiam politikui. Ar šį apdovanojimą skirti Saugaus eismo komisijos sprendimui uždrausti vilkikų eismą Taikos prospekte? O gal leidimui vėl važiuoti abiem kryptimis Birutės gatvėje? O gal sprendimui saugesnę padaryti S. Daukanto ir Butkų Juzės sankryžą nukertant kampą?
Tačiau Metų sprendimu pavadinkime greičio padidinimą Šilutės plento atkarpoje pietinėje miesto dalyje bei Minijos gatvės atkarpoje - iki 70 km/h ir ant Mokyklos gatvės tilto - iki 60 km/h. Juk šiais laikais tai retas atvejis, kai leistinas maksimalus greitis ne mažinamas, o didinamas.
Metų naujovė
Ja galėtų būti pėsčiųjų saugumo salelės Smiltelės gatvėje. Galėtų būti iki tol Klaipėdoje neregėtos iškiliosios pėsčiųjų perėjos Minijos gatvėje. Galėtų būti rankinis (kai sprendžia patys dispečeriai, o ne automatika) gatvių apšvietimo įjungimas ir išjungimas. Galėtų būti sprendimas gatvėse pradėti žymėti automobilių stovėjimo vietas.
Dar viena neabejotinai gera naujovė - horizontalusis ženklinimas kai kuriose žiedinėse sankryžose (pvz., Šilutės plento ir Baltijos prospekto), tikėkimės, pagaliau išmokysiantis vairuotojus tinkamai važiuoti žieduose.
Tačiau niekas nenugalės pertvarkos kai kuriose sankryžose, kur vietoje buvusių trijų šviesoforo veikimo fazių atsirado keturios arba vietoje dviejų - trys. Vienose jų (Minijos ir Bijūnų, Minijos ir Rūtų gatvių) tai davė naudos - ten net pavyko įgyvendinti "žaliosios bangos" principą, tačiau kitur sukėlė milžiniškas spūstis - pavyzdžiui, Taikos prospekto ir Paryžiaus Komunos gatvių sankryžoje. Tad spręskite patys, gera ši naujovė ar ne.

IŠKILIOSIOS perėjos - viena iš metų naujovių mieste. Tokių "stebuklų" Klaipėdos gatvės dar nebuvo mačiusios.
Metų fiasko
Kandidatų čia - begalė. Neminėkime po Joniškės gatvės rekonstrukcijos taip ir neatsikimšusio Jakų žiedo, tegu jį velniai (t. y. projektuotojai iš "Kelprojekto"). Eismo pertvarkai Debreceno gatvės ir Šilutės plento sankryžoje suteikti tokį garbingą titulą dar anksti - pažiūrėsime, kaip reikalai ten klostysis ateityje.
Metų fiasko būtų galima vadinti žadėtą, bet nepradėtą Baltijos prospekto ir Minijos gatvės rekonstrukciją, tokio paties likimo sulaukusią Tilžės gatvės rekonstrukciją (atkarpoje tarp Sendvario žiedo ir geležinkelio).
Fiasko patyrė ir miesto politikų sprendimas Tiltų gatvėje dviratininkams skirti 1,5 m pločio juostas - tų juostų savivaldybė taip ir nepažymėjo. Valdininkų rankomis nesėkmę patyrė ir Kelių policijos prašymas Gedminų gatvėje pakeisti ir morališkai, ir fiziškai pasenusius šviesoforus.
Tačiau laimėtojas - Biržos pilies tiltas, taip ir nepakilęs per iškilmingą burlaivio "Meridianas" parplukdymo ceremoniją. Prizą tilto prižiūrėtojai gali atsiimti paskambinę tel. 8 616 51425 (kviesti Juditą).

BIRŽOS TILTAS (o gal teisingiau - jo prižiūrėtojai?) patyrė gėdą pačiu atsakingiausiu metu - kai reikėjo pakilti parplukdant "Meridianą" į amžinojo stovėjimo vietą.
Metų chaosas
Na, o metų chaoso titulą būtų galima skirti prakeiktam Jakų žiedui, tačiau jis blogiuko "Oskaru" mūsų puslapiuose buvo apdovanotas jau pernai. Chaosu galima vadinti ir sprendimą nuo kai kurių šviesoforų pašalinti posūkį dešinėn leidžiančias lenteles su žaliomis rodyklėlėmis.
Vis dėlto garbingo Metų chaoso prizo nusipelno eismo pertvarka jau minėtoje Taikos prospekto ir Paryžiaus Komunos gatvių sankryžoje, kur, be viso kito, tos žaliosios rodyklėlės taip pat buvo panaikintos. Apsilankykite čia prieš 8-ą ryto arba po 17-os vakare. Prasmingo jums pasisėdėjimo kamštyje! Ir gerų 2014-ųjų!


Rašyti komentarą