Praėjusią savaitę Airijoje visos Europos žiniasklaidai pristatyti du visiškai nauji "Opel AG" sukurti dyzeliniai varikliai. Juos pačiupinėti gyvai, o kartu ir išbandyti "Mokka" bei "Insignia" modelius, kuriuose šie agregatai sumontuoti, galėjo ir "Vakarų ekspreso" atstovas.
Tarp 3 ir 5
"Labai "lankstus" variklis", - tipiškai lėtai estiškai rinkdamas žodžius ištaria Kristjanas Soperis (Kristjan Sooper), Estijoje leidžiamo žurnalo "Autoleht" vyriausiasis redaktorius.
Lėtai kalbėdamas galvoji, ką kalbi. Todėl neklysti. Neklysta ir Kristjanas. "Opel Insignia" sedanas, kurį per Holivudo kūrėjus nuolat prisiviliojančius Viklovo kalnus gena naujasis 2.0 CDTI motoras, prilipęs prie kelio. Užleisti vietos prie vairo kol kas keleivio vietoje sėdinčiam kolegai visiškai nesinori. Taip, Kristjanas - keleivio vietoje, bet net ir ten būdamas jauti, kokia "minkšta" yra vokiečių jėgainė.
"Dar keletas kilometrų, Kristjanai, pakentėk, - ištariu mintyse. - Tuoj pasikeisime. Tuoj. Dar šitas posūkis. Na, dar anas. Ir trečias..."
Į posūkį įvažiuoji penkta pavara. Jokių problemų - variklis nesipriešina tau net nukritus greičiui, išlieka žvalus esant mažesnėms apsukoms. Ir netgi važiuojant į įkalnę. Toliau - vėl ta pačia pavara. Šeštos jungti nėra kada - vingis veja vingį.
Prieš staigesnį posūkį įmeti trečią. Ir vėl tas pats - iš posūkio dyzelinis agregatas automobilį ištraukia nečiaudėdamas. Būtent šiame intervale - tarp 3 ir 5 - naujasis "Opel" motoras iš vairuotojo nereikalauja didelio tikslumo. Tarsi nebūtų jokio skirtumo tarp trečios ir penktos pavaros. Smagu. Ir patogu.
Tiek to, stojam. Keičiamės, Kristjanai. Kad ir kaip skaudėtų širdį...
Triukšmo salone nejusti
"Palyginti su pirmtaku, šis variklis yra galingesnis, turi didesnį sukimo momentą, sunaudoja mažiau kuro, leidžia automobiliui įsibėgėti greičiau ir mažiau teršia aplinką.
Tačiau vienas svarbiausių mūsų uždavinių buvo sumažinti motoro skleidžiamą triukšmą bei vibraciją. Tą mes padarėme", - teigia inžinierius Masimilijanas Sala (Massimilliano Sala), naujojo 2.0 CDTI motoro kūrėjų komandos narys.
Variklis, lyg skulptūra ant postamento, žiba apšviestas vasario saulės vienoje Palmerstauno dvaro, nutolusio per pusvalandį kelio nuo Dublino centro, salių. Nors imk ir neškis namo.
Bet geriau jį naudoti pagal tikrąją paskirtį, nes, patikėkite, M. Sala nemeluoja - variklis tikrai tylus, ir važiuojant nejusi nė vienos užuominos į "dyzelį". Tokį, kokį mes tradiciškai įsivaizduojame.
Moterų viliotinis
Norėtųsi tą patį pasakyti ir apie kitoje salėje ne mažiau blizgantį mažesnįjį jo "brolį" - aliumininį 1.6 CDTI agregatą, po opelių modelių antvožu pakeitusį 1,7 litro jėgainę. Juolab kad "eksponatą" vienas jo kūrėjų Džovanis Rovatis (Giovanni Rovatti) vadina "šnabždančiu dyzeliu".
Tai ne vienintelis inžinieriaus išvardintas pliusas. Yra ir pirmą kartą dyzelinių "Opel" motorų istorijoje naudojamas aliuminio cilindrų blokas, aukšto efektyvumo EGR aušintuvas, mažiausias klasėje svorio ir jėgos santykis, dvigubas DPF filtras, aukštas NOx neutralizavimo lygis.
Tačiau... Tačiau kažkodėl iš po "Opel Mokka" variklio antvožo sklinda ne šnabždesys. Tokį, kokį mes tradiciškai įsivaizduojame. Iš ten į saloną patenka dyzelinio variklio garsas. Tokį, kokį mes tradiciškai įsivaizduojame.
Gal kalta prastesnė nei "insignijoje" "Mokka" modelio garso izoliacija? Greičiausiai. Būkim atviri - nepaisant skambaus pavadinimo "krosoveris" ir dinamiškos išvaizdos, tai iš esmės yra žemesnės klasės modelis.
Bet pakaks apie garsus. Žodis "variklis" kilęs nuo žodžio "varyti". Iš Njūtaun Maunt Kenedžio į Viklovą (pro Njūkestlą) ir atgal 1.6 varė krosoverį be didelių priekaištų.
Aišku, daug smagiau pagainioti visus 320 naujojo motoro niutonmetrų būtų su mechanine pavarų dėže - "automatas" viskam vadovauti nori pats. Tačiau nepamirškime, kad "Mokka" labai smarkiai orientuota į moteris, o atimti automatinę pavarų dėžę iš šio mažylio SUV būtų tolygu iš moters atimti jos mėgstamiausius kvepalus. Tad 136 naujojo variklio siūlomų arklio galių, suderintų su "automatu", joms bus ne per mažai. Duokdie, kad nebūtų per daug.
Svarbu neišvažiuoti prieš eismą. Airijoje jis juk vyksta kairiąja puse. Dia duit! Agus beannacht!
INFORMACIJA
1.6 CDTI charakteristikos ("Opel Mokka" modelyje)
Darbinis tūris (cm3): 1598
Maksimalus galingumas (kW (AG)/aps./min.): 100 (136)/3500-4000
Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min.): 320/2000-2250
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 4,1
Išmetamų teršalų (CO2) lygis (g/km): 109
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,9
Maksimalus greitis (km/h): 190 km/h
Variklis montuojamas naujuose "Opel Mokka", "Astra", "Astra GTC", "Meriva", "Zafira Tourer" modeliuose, nuo birželio jį turės ir "Insignia".
INFORMACIJA
2.0 CDTI charakteristikos ("Opel Insignia" modelyje)
Darbinis tūris (cm3): 1956
Maksimalus galingumas (kW (AG)/aps./min.): 125 (170)/3750
Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min): 400/1750-2500
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 4,3
Išmetamų teršalų (CO2) lygis (g/km): 114
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,0
Maksimalus greitis (km/h): 225
Variklis montuojamas "Opel Insignia" modelyje.
ISTORIJA
1972 m. pristatytas "Opel Diesel GT" su 2 068 kub. cm keturių cilindrų dyzeliniu motoru pasiekė 2 pasaulio ir 18 tarptautinių rekordų. Patys kūrėjai automobilį taip ir vadino - "Opel Diesel Rekordwagen".
Rašyti komentarą