Tūkstančiai reisų per marias - reikalingas ir atsakingas darbas
(1)„Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas džiaugiasi, kad pernai išvengta avarinių keltų situacijų, incidentų juose, kad neviršytas leistinas keltų darbo sutrikimų ir techninių gedimų skaičius.
2021 metais bendrovės keltai perkėlė 710 tūkst. 317 transporto priemonių - 1,6 proc. mažiau nei 2020-aisiais, dviračių - 263 tūkst. 449, 6,4 proc. mažiau. Bendras perkeltų keleivių ir dviratininkų skaičius pernai taip pat buvo mažesnis - perkelta daugiau kaip 2 mln. 711 tūkst., 0,19 proc. mažiau.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus M. Čiako, didžiausią įtaką srautų mažėjimui turėjo subjurę orai. Pernai iš keleivių perkėlimo uždirbta 565 tūkst. eurų, t. y. 2,5 proc. daugiau nei užpernai, o iš transporto priemonių - 4 mln. 451 tūkst. eurų, 2,87 proc. daugiau.
Naujas keltas didins pralaidumą
2021-aisiais „Smiltynės perkėlos“ keltai atliko 377 specialiuosius reisus, kai buvo plukdomi greitosios pagalbos ar ugniagesių automobiliai. Jų prireikė 2 proc. mažiau nei 2020-aisiais. Naujojoje perkėloje pernai keltai padarė 21 tūkst. 266 reisus, 0,12 proc. daugiau nei užpernai, o Senojoje - 6 479, 5,17 proc. mažiau nei 2020-aisiais.
Bendrovė tikisi, kad perkėlos pralaidumą šiemet gerins naujasis pernai rugpjūtį pastatytas 60 metrų ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“. Jį, atsižvelgdama į bendrovės poreikius, pastatė Vakarų Baltijos laivų statykla. Jis galės dirbti tiek Naujojoje, tiek Senojoje perkėlose. Vienu metu „Klaipėda“ gali plukdyti 600 keleivių ir 40 lengvųjų automobilių arba 8 krovininius iki 44 tonų masės automobilius. Be mašinų laivas gali plukdyti iki 1 000 keleivių.
Senieji keltai yra prižiūrimi, nuolatos atnaujinami ir remontuojami. Pernai AB Vakarų laivų gamykloje buvo dokuotas keltas „Neringa“.
Rekonstruota infrastruktūra
Pernai baigta Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija. Dabar turimos 5 bilietų kasos, 10 eismo juostų, o prieš rekonstrukciją buvo tik 3 kasos ir 3 eismo juostos.
Rekonstrukcijos metu įrengtos 5 eismo juostos su pakeliamaisiais užtvarais ir šviesoforais įvažiuoti į keltus, 2 juostos išvažiuoti iš keltų. Pirmoji kasa ir 10-a eismo juosta skirta fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie turi pirmumo teisę, antroji kasa ir 9 bei 7 eismo juostos - lengviesiems automobiliams, motociklams, trečioji kasa ir 6 juosta - autobusams bei sunkiasvorėms transporto priemonėms. Pagrindinis šio etapo tikslas buvo suformuoti įvažiavimo ir išvažiavimo iš kelto juostas.
Be to, baigta tvarkyti ir atnaujinta didžioji dalis pėsčiųjų ir dviračių takų. Bendrovės vadovas džiaugiasi, kad Naujojoje perkėloje įrengtas modernus elektros energiją taupantis lauko apšvietimas.
Pasak bendrovės vadovo, ateityje Naujojoje perkėloje bus įrengta autobusų stotelė, kad keleiviai galėtų dar lengviau ją pasiekti. Pernai pavasarį buvo pradėta rekonstruoti ir Senosios perkėlos krantinė Smiltynėje, prie kurios švartuojami „Smiltynės perkėlos“ keltai. Tikimasi, kad šiemet iki sezono pradžios darbai bus baigti.
Bendrovės darbas vertinamas geriau
Bendrovė, būdama socialiai atsakinga įmonė, nemažai dėmesio skiria ir socialiniams dalykams, ir miesto bendruomenės poreikiams. „Smiltynės perkėla“ kartu su kitomis įmonėmis pernai pasirašė memorandumą, kuriuo įsipareigojama užtikrinti, kad visos įsigyjamos naujos viešojo susisiekimo transporto priemonės (autobusai, troleibusai, traukiniai, keltai, pramoginiai laivai ir kt.) ir jomis teikiamos vežimo paslaugos būtų pritaikytos individualių poreikių turintiems žmonėms, kad įvertinant šiuos poreikius būtų įrengiami nauji ar rekonstruojami transporto infrastruktūros objektai ir jų aplinka.
Kelte „Nida“ ant langų visą vasarą nuo gegužės 29 d. iki rugsėjo 3 d. buvo eksponuojami aštuonių jaunųjų menininkų fotografijos parodų ciklo „KultJūra“, kurį organizavo asociacija „Kūrėjų sąjunga“, darbai. Parodose buvo gvildenama beribių vandenų sąvoka plačiąja prasme.
Be dėmesio neliko ir jaunieji klaipėdiečiai. Su Baltijos gimnazijos inžinerinės klasės mokiniais užpernai buvo sukurtas patogaus bei patrauklaus visuomenei kelto, galinčio kursuoti maršrutu Klaipėda-Nida, projektas. Pernai buvo įgyvendinamas antras edukacinis inžinerinis projektas, kurio metu moksleiviai galėjo susipažinti su įmonės darbu ir kurti jos ateities projektus.
Vasarą „Smiltynės perkėlos“ užsakymu buvo atliktas klientų nuomonės tyrimas siekiant išskirti stipriąsias ir problemines bendrovės teikiamų paslaugų sritis, nustatyti klientų poreikius, lūkesčius bei rekomendacijas, kaip gerinti paslaugas.
"Tyrimas parodė, kad mūsų darbo vertinimo rezultatai pernai pagerėjo 10,7 procentinio punkto, palyginti su prieš tai darytu tyrimu, - sakė M. Čiakas.
Renkasi tvaresnę energiją
„Smiltynės perkėla“ pernai nuo liepos 1 d. pasirinko tvariai pagamintą energiją siekdama sumažinti poveikį aplinkai, tapti dar darnesnė ir žalesnė. „Laikydamasi socialinės atsakomybės principų bendrovė pradėjo naudoti žaliąją energiją ir remti bei skatinti atsinaujinančių energijos šaltinių veiklą ir plėtrą. Žaliosios gamybos strateginė kryptis - energijos gamyba iš vėjo, saulės, biokuro ir atliekų“, - teigė M. Čiakas.
Prieš prasidedant Jūros šventei siekiant darnaus judumo šalyje buvo sugretintas AB „Lietuvos geležinkeliai“ traukinys ir „Smiltynės perkėlos“ keltas. „Traukinio keleiviai turėjo galimybę patekti tiesiai į keltą ir atsidurti pačioje Klaipėdos širdyje vos per kelias minutes. Šiuo reisu norėjome parodyti visuomenei, kad patogios ir tvarios kelionės yra įmanomos ir galimos jau šiandien“, - sakė bendrovės vadovas.
Informacija
Susisiekimo ministerija valdo kontrolinį 98,99 proc. „Smiltynės perkėlos“ akcijų paketą. Likusios akcijos priklauso 36 fiziniams asmenims. Apie 90 darbuotojų turinti bendrovė dirba dviejose perkėlose ir eksploatuoja 5 keltus.
Rašyti komentarą