Nauji kranai leis sutrumpinti laivų stovėjimo uoste laiką
Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) generalinis direktorius Vaidotas Šileika sako, kad kranai buvo užsakyti dar tuo metu, kai uoste buvo stebimas tam tikras konteinerių krovos augimas.
Naujų kranų kompanijai prireikė todėl, kad į Klaipėdą pastaruoju metu plaukia kur kas didesni laivai nei anksčiau ir KKT turimi kranai iš principo jau negali normaliai krauti didelių laivų. Todėl buvo nuspręsta investuoti į didesnius kranus.
Juos užsakant buvo atsižvelgta ir į laivų didėjimo tendenciją, ir į naujus techninius KKT krantinės parametrus po rekonstrukcijos.
Beje, šiuo metu KKT daug dėmesio skiriama procesų skaitmenizavimui ir automatizavimui. Bendrovė planuoja įrengti automatizuotus vartus. „Tai gana sudėtingas projektas. Viskas bus daroma naudojant tam tikrą specializuotą įrangą. Mes planuojame šį projektą įgyvendinti 2022 metų pradžioje. Šiuo metu jau vyksta projektavimo darbai“, - sakė V. Šileika.
Mažiau terš aplinką
Pirmas kranas iš dviejų užsakytųjų KONECRANES, vienam didžiausiųjų pasaulyje kranų gamintojų, STS (ship-to-shore) kranų balandžio pabaigoje jau atplukdytas į Klaipėdą iš Suomijos Hanko uosto. O antro krano laukiama birželio pabaigoje-liepos pradžioje. Pagal įmonės plėtros investicinę programą ateityje planuojama užsakyti dar du tokio tipo kranus.
Naujasis kranas daug didesnis ir galingesnis už šiuo metu terminale naudojamus senosios kartos STS, jo keliamoji galia - 65 t.
Juo galima krauti po du 20 pėdų konteinerius vienu pakėlimu. 53 m ilgio strėlė leidžia pasiekti 19 konteinerių eilių ant laivo denio. Maksimalus konteinerio pakėlimo aukštis - 42 m, bendras krano su pakelta strėle aukštis - 116 m.
Šiuo metu KKT turi du senus STS kranus, kurie skirti konteinerių krovai, ir du mobilius kranus, kuriais taip pat kraunami konteineriai. O kai bus atplukdytas ir antras naujas kranas, iš viso bus turimi 6 kranai. Be to, liepą dar bus atplukdyti du RTG kranai, kurie skirti konteineriams aikštelėje sandėliuoti ir krauti.
Beje, mobiliųjų kranų varikliai yra dyzeliniai.
Naujieji kranai yra ekologiškesni, jų varikliai varomi elektra, tad į aplinką bus išmetamas mažesnis CO2 kiekis.
Taigi nauji kranai duos naudos ne tik bendrovei, bet ir aplinkosaugai. KKT siekia nuosekliai mažinti aplinkos taršą. Pradėjus eksploatuoti abu naujus kranus konteinerinių laivų krovai nebereikės naudoti mobilių kranų, dėl to CO2 išmetimas į aplinką iš laivus kraunančių kranų sumažės iki 70 proc.
Pasak V. Šileikos, mobilūs kranai bus daugiau naudojami projektiniams, negabaritiniams kroviniams krauti, o konteineriniai laivai bus kraunami tik su specializuotais kranais.
Tikimasi krovos atsigavimo
„Aš esu šiek tiek didesnis optimistas, nei jūsų klausimas. Manau, kad konteinerių krovos kritimas yra laikinas reiškinys mūsų uoste. Laikui bėgant konteinerių srautai atsikurs ir mes turėsime naujiems kranams darbo. Tai faktas. Mes turime tam tikrą konteinerinių laivų, kuriuos kraudavome su mobiliaisiais kranais, srautą, o dabar juos krausime su specializuotais kranais. Jais galima krauti “Post-Panamax„ klasės laivus, pagerės ir darbo našumas, ir efektyvumas, tai leis sutrumpinti laivų stovėjimo uoste laiką“, - sakė V. Šileika.
Šiemet per 4 mėnesius KKT perkrauti 143 tūkst. 676 TEU (sąlyginiai jūriniai konteineriai), t. y. 6 proc. mažiau, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.
„Krovos mažėjimui įtakos turėjo ir pandemijos poveikis, ir konkurencinė kova su geležinkeliais. Tikimės, kad per artimiausius mėnesius mes pasivysime prarastą konteinerių kiekį. Pagal optimistinį scenarijų galbūt mes šiemet turėsime netgi keliais procentais didesnę krovą nei pernai“, - sakė KKT vadovas.
Rašyti komentarą