Praėjusį pirmadienį „Smiltynės perkėla“ pasirašė Naujosios perkėlos viešųjų erdvių ir keleivių stoties statybų ir finansavimo sutartis.
Vokai su pasiūlymais buvo atplėšti šiemet gegužės viduryje, bet iki šiol buvo atliekami vertinimai, veiksmai dėl minėto projekto finansavimo.
Naująjį pastatą, pasak M. Čiako, statys patikimas rangovas - Vilniaus UAB „Infes“. Ši bendrovė atlieka uostamiestyje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukciją, yra laimėjusi ir Lietuvos jūrų muziejaus administracinio pastato rekonstrukcijos konkursą.
O finansavimo sutartis pasirašyta su „OP Corporate Bank plc“ Lietuvos filialu. Viešosios erdvės ir keleivių stotis bus rekonstruotos už 13,89 mln. eurų.
Dabar pasirašius sutartį rangovas turi per 10 dienų pristatyti sutarties įvykdymo užtikrinimą ir statybų grafiką. Techninis projektas turimas, statybų leidimas gautas, rangovas jau rengia darbo projektą.
Pagal viešojo pirkimo sąlygas „Infes“ turėtų minėtą projektą įgyvendinti per 400 darbo dienų, t. y. per pusantrų metų. Darbai turės būti baigti 2025 metų antroje pusėje. Bendrovės vadovas tikisi, kad statybų darbai prasidės dar šiemet, tik nežinia, ar spalį, ar lapkritį.
Jie prasidės nuo senojo dar sovietmečiu statyto pastato griovimo. Taigi pirmiausia rangovas turės pasirengti griovimo projektą ir gauti visus leidimus.
Išsikraustys spalį
Senajame pastate esantys „Smiltynės perkėlos“ darbuotojai jau ruošiasi iš jo išsikraustyti, taip sakant, pakuoja daiktus. Bendrovė išsinuomos patalpas, į kurias persikraustys 22 administracijos darbuotojai.
Ieškoma patalpų netoli dabartinio pastato vietos. Jos bus nuomojamos dvejiems metams su galimybe pratęsti sutartį dar metams, jeigu kartais statybos dėl kokių nors priežasčių užstrigtų.
„Jau dabar pakuojamės, peržiūrime, ką vešimės, kokius senus daiktus galime išmesti“, - „Vakarų ekspresui“ sakė M. Čiakas.
Kur bus nuomojamos patalpos, kol kas neatskleidžiama. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus, planuojama išsikraustyti maždaug pirmą antrą spalio savaitę.
Naujojoje perkėloje Klaipėdos pusėje jau yra pastatyti laikini konteineriai, kuriuose įsikuria dispečerinė, kasos ir kontrolieriai. Šią savaitę į kitą vietą bus permontuoti turniketai.
Turėtų būti gražu
Apie naująjį „Smiltynės perkėlos“ pastatą „Vakarų eksprese“ rašyta ne kartą. Įgyvendinant šį projektą bus sutvarkyta daugiau kaip 20 tūkst. kv. m teritorijos bei rekonstruota apie 2,5 tūkst. kv. m keleivių stotis, pasiektas A klasės energetinis naudingumas.
Kuršių marių krantinėje formuojamos rekreacinės salos su lauko terasomis, želdiniais, skirtingo intensyvumo apšvietimu, infrastruktūra dviratininkams, bus įrengta 83 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, keleivių laukimo salė, bilietų kasa ir kavinė su terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį ir kt.
Taip turėtų atrodyti keleivių stotis ir viešosios erdvės Naujojoje perkėloje.
Teks pakentėti
M. Čiako teigimu, prasidėsiančios statybos Naujojoje perkėloje keltų darbui įtakos neturės. Šią savaitę joje turėtų prasidėti antras kranto tiltelių rekonstrukcijos etapas. Vasarą šie darbai nevyko, nes dirbant su trimis ar keturiais keltais reikalingi abu tilteliai tiek Klaipėdoje, tiek Smiltynėje. Šiaurinės pusės tilteliai jau padaryti per pirmą etapą, kuris buvo pradėtas pernai spalį, dabar bus rekonstruojami pietinės dalies iš Nidos pusės.
„Nebus eksploatuojama po vieną tiltelį tiek Smiltynės, tiek Klaipėdos pusėje, teks šiek tiek pakentėti klientams iki kitos vasaros. Tikimės, kad kitąmet gegužės pradžioje bus baigti darbai. Tada visi tilteliai, kurie buvo įrengti 1983 metais, jau bus rekonstruoti. Tiek metų pas mus nieko nebuvo daroma, o dabar atsinaujiname ir Naujoji perkėla iš tikrųjų bus nauja“, - aiškino M. Čiakas.
Šio projekto, kuris įgyvendinamas kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, vertė - 5,5 milijono eurų.
Dabartiniai tilteliai yra beveik 20 m ilgio, o senieji buvo apie 8 m.
Rašyti komentarą