Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pirmadienio rytą į transporto kamštį nepateko, nes dirbo per nuotolį.
Paklaustas, kaip spręsti šią problemą, atsakė, kad Klaipėdoje, kaip ir kiekviename didmiestyje, automobilių spūstys yra neišvengiamos.
„Žinia, kad Klaipėdoje transporto kamščiai daugiausiai susidaro prie įvažiavimų į miestą iš priemiesčių. Šiuo metu situaciją dar pablogina Baltijos pr. estakados statybos, trikdančios eismą viename iš pagrindinių įvažiavimų į uostamiestį. Įgyvendinus šį projektą, taip pat modernizavus eismo valdymą, kai bus įdiegta žalia banga - situacija turėtų pagerėti“, - vylėsi R. Mockus.
Šiuo metu Transporto skyriaus vedėjas rekomenduoja tiesiog anksčiau išvažiuoti, važiuojantiesiems kooperuotis, kad nevažinėtų pustuščiais automobiliais, ir naudotis viešuoju transportu.
"Galbūt švietimo įstaigų darbo laiko paankstinimas ar pavėlinimas taip pat gali iš dalies mažinti šią problemą, tačiau tai - ne mano kompetencija. Tik pastebėjau, kad rugsėjo 1-ąją, kai mokslo metų pradžios šventė vyko vėliau, jokie kamščiai mieste dėl jos nesusidarė.
Kita vertus, vaikus į mokyklas veža tėvai, o jų darbo laikas nesikeičia... Reikėtų į tai žiūrėti kompleksiškai", - svarstė R. Mockus.
Švietimo skyriaus vedėja Laima Prižgintienė „Vakarų ekspresui“ sakė, kad kai kurios Klaipėdos mokyklos taiko skirtingą pamokų pradžios laiką, 15 minučių jį paankstina arba pavėlina, tačiau Savivaldybė tokios informacijos nerenka ir duomenų, kokios ugdymo įstaigos kada pradeda darbą, nekaupia.
"Kažin, ar pamokų pavėlinimas turėtų didelės įtakos transporto srautams, nes tais pačiais automobiliais į darbus važiuoja tėvai, o daugumai jų darbas prasideda 8 val. Tad jie vis tiek vežtų vaikus į mokyklą šiuo laiku. Jeigu pamokos prasidėtų vėliau - tai vaikai turėtų jų laukti. Kažin ar tai gerai.
Be to, pavėlinus pamokų pradžios laiką, mokiniams gali kilti sunkumų suspėti į papildomo ugdymo užsiėmimus. Pagaliau daug paankstinti arba pavėlinti ugdymo įstaigų darbo laiką neleidžia joms taikomos higienos normos", - argumentus išdėstė L. Prižgintienė.
Pati Švietimo skyriaus vedėja teigė, jog į darbą stengiasi išvažiuoti anksčiau, kad į kamščius nepakliūtų.
Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorė Daiva Križinauskaitė sakė, kad klausimą, kada pradėti pamokas, pedagogai svarstė kartu su tėvais praėjusiais metais. „Tie tėvai, kurie veža vaikus iš priemiesčių, teigė, kad daro tai pakeliui į darbą, t. y. prieš 8 val. Tad atsižvelgdami į jų pageidavimus, nusprendėme pamokas pradėti 8 val. Juolab, kad ir viešojo transporto tvarkaraštis sureguliuotas taip, kad daugiau autobusų važiuoja prieš 8 val. O dauguma mūsų gimnazistų naudojasi viešuoju transportu“, - pasakojo D. Križinauskaitė.
„Verdenės“ progimnazijoje po karantino buvo nustatyti du laikai, kada prasideda pamokos: pradinukams - 8 val., o 5-8 klasių mokiniams - 8:15 val.
"Du laikus patvirtinome, norėdami bent šiek tiek sureguliuoti mokinių srautus mokykloje. Visgi reikia pasakyti, kad kai kurie tėva atveža vaikus dar anksčiau prieš pamokas.
Mokinių sulaukiame jau 7:30 val ir dar anksčiau.
Jiems esame įrengę jaukius poilsio kampelius.
Tikimės, kad skirtingi pamokų pradžios laikai bent kiek padeda reguliuoti ir transporto srautą, tačiau iš esmės šią problemą mūsų rajone reikėtų spręsti įrengiant vadinamąsias sustojimo kišenes gatvėje, ties mokykla. Prašymą Savivaldybei esu pateikusi, gal kada sulauksime„, - sakė “Verdenės" progimnazijos direktorė Rima Bėčiuvienė.
Rašyti komentarą