Rekonstruojamu dviračių taku Smiltynė-Juodkrantė važiuojantieji patarė, ko saugotis
(7)Bet formaliai, kol nepasirašyti darbų užbaigimo dokumentai ir takas nėra perduotas Neringos savivaldybės administracijai, kol kas tai tik statybvietė, todėl pirmenybę dviračių take turi statybinė technika. Tuo naudojasi sunkiasvoriai sunkvežimiai, ekskavatoriai ir mažesnės apimties mechanizmai važinėjantys didžiuliais greičiais. Teko pastebėti ir avarinių situacijų, kai statybinė technika neprasilenkė su vienu ar keliais dviratininkas. Aišku, savaitgalį kelininkai ilsisi, todėl šeštadienį ir sekmadienį šiuo dviračių taku galima lėkti be kliūčių.
„Puikus takas!“ „Labai geras!“ „Nuostabus!“ – į klausimą, kaip vertina naująjį taką, atsakydavo naujuoju taku minantys dviratininkai. Takas akivaizdžiai praplatėjo, anksčiau jame sunku buvo prasilenkti dviem, dabar erdvu net keturiems dviratininkams. Rekonstrukcijos metu buvo sumažinti nuokalnių ir įkalnių nuolydžiai, padidinti posūkių spinduliai. Svarbiausia – nebeliko duobių, medžių šaknų iškilnotų asfalto kauburių, o naujoji danga lygi kaip stiklas.
Asfalto danga paklota visame rekonstruojamame ruože. Atskiri tako ruožai užbaigti, o kai kurie išties primena statybvietę. Šalikelėse riogso žemių ir skaldos krūvelės, tai vienur, tai kitur mėtosi įrankiai, burzgia ekskavatoriai ir laksto sunkvežimiai. Tačiau kasdien vis daugiau nekantriausiųjų išbando baigiamo rekonstruoti dviračių tako dangą.
Kol kas dar neįrengtos postovio aikštelės, nėra suolelių ir šiukšlių dėžių. Nėra kelio ženklų ir horizontalaus ženklinimo.
„Trūksta kantrybės laukti. Juk žadėjo baigti jo rekonstrukciją liepos pradžioje. O šiandien vidurys, bet apie darbų pabaigą niekas nekalba. Kartą bandėme važiuoti plentu. Bet išsigandome – kelias siauras, automobilių daug, lekia jie didžiuliais greičiais. Todėl pasivažinėti naujuoju taku važiuojame“, – piktinosi keli dviratininkai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis savo feisbuko paskyroje parašė, kad taką išbandyti planuojama liepos 21-ąją. Plačiau šio sakinio jis nepaaiškino. Tačiau akivaizdu, kad tą dieną tikrai tako rekonstrukcija dar nebus iki galo baigta.
Pagal projektą, dviračių tako Smiltynė – Juodkrantės prieigos rekonstrukcijos darbų pabaiga numatyta liepos 19-ąją.
Dviračių takas Smiltynė – Juodkrantė. Mindaugo Milinio nuotr.
Be to, apmaudu, kalbėjo dažnai iki Nidos ir atgal važinėjantys dviratininkai, kad tako danga rekonstruota ne iki pat Juodkrantės, o tik iki Žaliojo kelio, nuo kurio iki miestelio dar geri trys kilometrai. Rekonstruotą tako ruožą žymi trys stulpeliai, užtveriantys eismą automobiliams. Važiuojant senąja danga justi akivaizdus skirtumas – takas siauras, asfalto per nukritusius spyglius nematyti, danga daugelyje vietų aptrupėjusi, iškilnota medžių šaknų ir nelygi.
Tačiau tako atkarpos nuo Juodkrantės iki Preilos būklė yra kur kas blogesnė, negu iki rekonstrukcijos buvo nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Šiuo metu ruožas nuo Juodkrantės iki Preilos yra projektuojamas, o rangos darbų konkursą planuojama skelbti šių metų viduryje. Likusią dalį numatoma tvarkyti 2024 metais.
Rekonstrukcijos užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Jos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas gegužės mėnesį informavo, kad „Kelių direkcija dės visas pastangas, kad likusio ruožo nuo Juodkrantės iki Pervalkos ir „skersinių“ takų Pervalka–paplūdimys, Preila–paplūdimys rekonstravimo darbai, kaip įmanoma mažiau paveiktų Kuršių nerijos ir jos svečių keliavimo įpročius. Tačiau tam tikrus darbus galima atlikti tik esant atitinkamoms oro sąlygoms“.
Gautasis atsakymas tikrai neišsklaidė abejonių, kad kitą vasarą rekonstruotu taku bus galima nuvažiuoti iki pat Nidos.
Rašyti komentarą