SITUACIJA. „Regitros“ vairavimo teorijos egzamino laikymas yra ne tik žinių patikrinimas, bet ir savotiška loterija. Redakcijos archyvo nuotr.

„Regitros“ vairavimo teorijos egzaminas: objektyvumas ar atsitiktinumas?

Valstybės įmonėje „Regitra“ laikantieji vairavimo teorijos egzaminą dažnai skundžiasi, kad jo klausimai yra ne žinių patikrinimas, o savotiška loterija. Neva šį egzaminą kartais galima išlaikyti visai jam nesiruošus.

Paklaustas, ką mano apie „Regitros“ vairavimo teorijos egzamino objektyvumą, uostamiesčio Pajūrio vairavimo mokyklos vadovas, teorijos dėstytojas ir vairavimo instruktorius Valdas Rimkus patikino, jog šio egzamino klausimai dažnai neatitinka gyvenimo realybės.

"Jei esi vairavęs, tai egzamine tau atrodo, kad tinka keli atsakymai, bet iš tikrųjų turi pasirinkti tik vieną.

Turi išmokti taip, kaip nurodyta Kelių eismo taisyklių (KET) knygutėje. Žinoti ne kaip iš tiesų realiame gyvenime yra, o mintinai išmokti, kas knygutėje parašyta.

„Regitros“ vairavimo teorijos egzaminas yra labai pasunkėjęs, pridėta daug mechaninių, nestandartinių klausimų.

Manau, jog egzamine turėtų būti daugiau klausimų, kurie išties naudingi.

Apie kelio ženklus, greičio ribojimus ir panašiai", - teigė V. Rimkus.

Kad vairavimo teorijos egzaminas „Regitroje“ neretai yra sėkmės dalykas, tikina ir kalbinti miestiečiai.

Klaipėdietė Izidė Marcinkutė, pati laikiusi šį egzaminą, neslepia, jog žino ne vieną atvejį, kai daug nesimokęs žmogus tiesiog atspėdavo atsakymus ir taip išlaikydavo teorijos egzaminą.

O štai vilnietis Vakaris sako, kad egzamino išlaikymas nėra vien tik sėkmė.

"Žinias egzaminas tikrai patikrina, nors kai kurios jo užduotys yra gana painios ir pasenusios.

Egzaminui ruošiausi naudodamas KET sprendimo puslapius. Jie visai patogūs, klausimai gana panašūs į užduodamus „Regitroje“ vykstančiame egzamine", - teigė jaunuolis.

Anot specialistų, tokia situacija atskleidžia dar vieną su vairavimo teorijos egzaminais susijusią problemą.

Vis daugiau jaunų žmonių, norinčių gauti vairuotojo pažymėjimą, renkasi galimybę patiems ruoštis teorijos egzaminui.

Tuo labiau kad sąlygos tam palankios - internete gausu elektroninių KET testų už prieinamą kainą, o ir KET knygutę nesunku įsigyti.

Būtent dėl šių priežasčių savarankiškai mokytis nusprendė ir minėta klaipėdietė I. Marcinkutė.

"Savarankiškai mokytis pasirinkau, nes vairavimo mokykloje teorijos mokytis yra labai brangu. Be to, aš gebu gerai įsisavinti žinias, tad galėjau išnaudoti mažiau finansinių išteklių ir pati savarankiškai išmokti teoriją.

Internete yra sukurta labai daug įvairių puslapių, kur tu moki nedaug ir gali spręsti daug įvairių užduočių, tad teoriją labiau apsimoka mokytis pačiam.

Be to, turiu savo aplinkoje vyresnių žmonių, kurie turi vairuotojų pažymėjimus, tad jei ko nesuprantu iš teorinės pusės, visada galiu pasiklausti jų", - sakė I. Marcinkutė.

Tačiau vairavimo instruktoriai galimybę teoriją mokytis savarankiškai vertina neigiamai.

"Kai žmogus mokosi teorinę medžiagą savarankiškai, jis tiesiog mintinai išmoksta klausimus ir atsakymus. Ir mes, instruktoriai, iškart jaučiame, kai ateina žmogus į praktiką normaliai neišmokęs teorinės medžiagos.

Kai reikia taikyti teorijos žinias praktikoje, prasideda sunkumai. Tada vairavimo instruktorius turi mokyti teorinę medžiagą iš naujo", - savo patirtimi dalijosi vairavimo instruktorius Dovydas Eiza.

Jis pabrėžia ir tai, kad lankydami teorijos paskaitas vairavimo mokyklose žmonės geriau suvokia pačią teorinę medžiagą ir lengviau ją pritaiko praktikoje.

Įvertinusi tai, kad teorijos paskaitos brangios, o „Regitros“ klausimai dažnai sudaro galimybę tiesiog atspėti atsakymą net neišmanant teorijos, I. Marcinkutė siūlo saliamonišką sprendimą.

"Manau, kad geriausias variantas būtų, jei žmogus ranka turėtų parašyti atsakymą į klausimą, ir būtų specialistas, kuris patikrintų, kiek balų galima skirti už atsakymą.

Nes dabar tai yra tiesiog laimės principo žaidimas", - reziumavo klaipėdietė.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder