Premjerė: verslas savo iniciatyva galėtų žymėti Rusijoje prekiaujančių įmonių prekes

Produktas, pažymėtas prekybos tinklo vardu – nebėra „nepatogus“ pirkinys?

Dar prieš gerą dešimtmetį prekybos tinklo vardu pažymėtos prekės labiausiai asocijavosi su žemiausios kainos pasirinkimu. Į šią kategoriją patekdavo patys paprasčiausi bei kasdieniškiausi produktai, kuriems atitekdavo ir mažiau matomos lentynos.

Tačiau pastaraisiais metais tokie privačių prekių ženklų produktai vis dažniau atsiranda pirkėjų krepšeliuose ir puikuojasi pagrindiniuose parduotuvių stenduose. Anot Vaidos Budrienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, ši pasaulinė tendencija tik stiprės ir kaip reikiant pakeis mažmeninės prekybos rinką.    

„Šiuo metu stebime tikrą privačių prekių ženklų atgimimą – vien praėjusiais metais mūsų prekybos tinkle tokių produktų pardavimai išaugo 25 proc. Ši tendencija yra susijusi ne tik su infliacija, bet ir su pasikeitusia vartotojų mąstysena.

Šiuolaikiniams 30–40 metų ir dar jaunesniems pirkėjams garsaus gamintojo vardas pats savaime imponuoja vis mažiau, jie yra kritiškesni ir prekės verte nori įsitikinti patys. Nebėra nepatogu pasirinkti geros sudėties, kokybės ir kainos produktą vien dėlto, kad jis yra mažiau ar visai nežinomas“, – sako V. Budrienė.

Anot jos, šį pirkėjų požiūrio į privačių prekių ženklų produktus pokytį nulėmė ne vienas veiksnys, ir aptaria pačius svarbiausius.

Mažesnė kaina – itin svarbi

Praėjusių metų rudenį „NielsenIQ“ skelbtais duomenimis, Vakarų Europoje privatūs prekių ženklai užima net 36 proc. rinkos dalies. Jų statistika taip pat rodo, kad dviem trečdaliams pasaulio vartotojų didžiausią rūpestį kelia išlaidos maistui ir bakalėjos prekėms.

Norėdami sutaupyti, vartotojai maisto prekių parduotuvėse dairosi ne tik akcijų. Net 20 proc. apklaustųjų nurodė, kad renkasi būtent privačių prekių ženklų produktus, nes jie, lyginant su žinomų gamintojų, būna pigesni.

Taip yra todėl, kad tokie produktai prekybos tinklams būna kuriami pagal individualų užsakymą – taigi, jie sumoka tik už su gamyba (bet ne, pavyzdžiui, rinkodara ar sandėliavimu) susijusias išlaidas.

Nenusileidžianti kokybė

Anot V. Budrienės, privačių prekių ženklų produktai yra bene vienintelė priemonė skirtingiems prekybos tinklams išsiskirti ir konkuruoti tarpusavyje. Jei jų neliktų, visų parduotuvių lentynų turinys būtų beveik vienodas. Būtent šiomis prekėmis parduotuvės siekia nustebinti savo pirkėją – jei jos jam patiks, jis turės priežastį grįžti.

Taigi, prekybos tinklai į privačias prekių linijas investuoja daug – siekia sukurti unikaliausias receptūras, atrasti geriausias produktų sudėtis ir suformuoti įvairius pirkėjų poreikius atliepiantį asortimentą. Dažniausiai tokie produktai nė kiek nenusileidžia vardiniams, maža to, kartais yra sukuriami net ir tų pačių gamintojų.

Vis didesnė įvairovė

Kalbant apie asortimentą, privačiais prekių ženklais žymimi jau nebe tik pagrindiniai kasdienio krepšelio pirkiniai. Siekdami klientų lojalumo, prekybos tinklai turi atskiras komandas, kurios aiškinasi aktualiausius pirkėjų poreikius ir greitai į juos reaguoja.

Poreikiai skirtingi, todėl ir privačių prekių ženklų produktų dabar galima rasti itin įvairių – nuo įprastų pieno ar mėsos iki prabangių gurmaniškų, nuo švaros prekių iki ėdalo naminiams gyvūnams.

Pavyzdžiui, analitikai pastebėję, kad didėja ekologiškų, švarios sudėties higienos prekių paklausa, pasiūlys sukurti tokias savas. Jei duomenys parodys, kad veganai gali rinktis tik iš dviejų gamintojų sojos paplotėlių – pasiūlys prekybos tinklo alternatyvą.

Toks lankstumas masiškai gaminantiems žinomiems prekių ženklams yra žymiai sudėtingesnis nei prekybos tinklams ar smulkiajam verslui. Pastarieji atskirus privačių prekių ženklų produktus gali užsisakinėti pas skirtingus gamintojus, išbandyti nedidelius kiekius, prireikus, keisti jų sudėtį, receptūrą ir nuolat eksperimentuoti.

Kartų skirtumai ir lojalumas

Nors įprotis rinktis gerai žinomą produktą, pasak V. Budrienės, vis dar stiprus, pirkėjai tampa vis lankstesni. Anot jos, tai susiję ir su besikeičiančia jaunųjų vartotojų grupe, kuri ateina į parduotuves leisti jau savo, o ne tėvų pinigų.

Pavyzdžiui, dabartiniai dvidešimtmečiai, priklausantys vadinamajai Z kartai, nepasižymi ištikimybe prekių ženklams apskritai, juos mažiau veikia reklama, o galų gale – jie užaugo apsupti tokios daugybės vardų ir pavadinimų, kad visiems jiems jausti sentimentus būtų neįmanoma.

Be to, šiandieniniam pirkėjui vis didesnę įtaką apsisprendimui daro kitų patirtys, o apie jas vos kelių mygtukų paspaudimu galima sužinoti savo išmaniojo ekrane. Internete galima greitai palyginti skirtingus produktus – jei jų sudėtis tokia pati, atsiliepimai apie pigesniojo kokybę yra geri, kam permokėti?

Pirkėjų lojalumas prekių ženklams vien tik iš įpročio mažėja, tačiau reikalavimai keistis, prisitaikyti prie vis greičiau besikeičiančių jų poreikių – didėja. O būtent tai greičiausiai padaryti gali privatus prekių ženklas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder