Pranas Mažeika: „Svarbiausia - komandinis darbas“
Anot P. Mažeikos, paaiškėjus, kad komanda nominuota „Metų šuolio“ rinkimuose, į rinkimų procesą aktyviai įsitraukė tiek dabartiniai, tiek ir buvę komandos nariai.
Tai atsispindi ir internetiniame balsavime, kur Pranas Mažeika ir studentai konkurentus lenkia beveik du kartus.
Šiandien P. Mažeikos komandoje yra 4 KU studentai: Evgenii Iamshchikov (komandos kapitonas), Artur Koltunov, Tomas Sukauskas ir Ignas Arnašius.
„Tai labai motyvuota komanda, tik gaila, kad dėl pandemijos praėjusiais metais varžybos neįvyko, o šiemet vyko nuotoliniu būdu“, - apgailestauja, kad su šia sudėtimi nepavyko nuvykti į Vengriją, P. Mažeika.
Daug entuziazmo
„Viskas prasidėjo 2015 metais, kai bendrovės “Techvitas„ žmonės atvežė informaciją apie Vengrijoje vykstančias pneumobilių varžybas ir pasiūlė dalyvauti“, - sako P. Mažeika.
Anot jo, pirmaisiais metais „nuo nulio“ pneumobilį pavyko sukonstruoti per kiek daugiau nei du mėnesius, komanda dirbo pasiaukojamai, net naktimis.
„Automobilis pradėjo važiuoti tik likus 3 dienoms iki išvykimo į varžybas, iškart atsirado ir techninių problemų, reikėjo keisti detales, partneriai operatyviai padėjo“, - prisimena P. Mažeika. Anot jo, pradžioje buvo svarbu vien dalyvauti, pasisemti patirties.
„Jau tuomet tarp 40 komandų patekome į atskirų rungčių dešimtukus“, - sako P. Mažeika.
Lūkesčiai kyla
Iki šiol „Lithuanian Spirit“ komanda dalyvavo jau penkiose pneumobilių varžybose. Kiekvienoms varžyboms buvo kuriama vis nauja, tobulesnė transporto priemonė, ir rezultatai gerėjo.
Šiemet varžybos vyko nuotoliniu būdu. Klaipėdiečių komanda atskirose rungtyse užėmė vieną antrąją ir dvi trečiąsias vietas.
„Gaila, kad neteisingai supratome varžybų reglamentą ir greičio rungtyje, kur tikrai turėjome visas galimybes nugalėti, startavome iš vietos, nors taisyklės leido startuoti jau įsibėgėjus“, - sako P. Mažeika. Jis tikisi atsirevanšuoti jau artimiausiais metais ir įveikti stipriausias šeimininkų vengrų komandas.
„Iš šių metų varžybų paskaičiavome, kad konkurentų greitis nesiekia ir 50 kilometrų per valandą, o mums bandymų metu pavyko pasiekti 58 kilometrų per valandą greitį“, - sako P. Mažeika.
Sunku motyvuoti
„Kaip buriu komandą? Dažniausiai pats siūlau, tačiau buvo ir tokių studentų, kurie sužinojo, atėjo patys ir pasisiūlė“, - sako P. Mažeika. Anot jo, suburti komandą nėra lengva, nes nėra ir pačių studentų. Labai mažai žmonių renkasi inžinerijos specialybę. Tai pat ne visiems užtenka ir motyvacijos dalyvauti projekte.
Pneumatika nėra tiesioginė sritis, kurią studijuoja KU studentai, tačiau pneumobilio kūrimas tampa studentų darbų praktine dalimi. Vykdant projektą įgytomis žiniomis studentai gali nustebinti net pačius jų darbą vertinančius dėstytojus.
„Esame konstravę automobilį net gruodžio 31 dieną iki dešimtos valandos vakaro“, - sako P. Mažeika, kuriam pačiam entuziazmo netrūksta ir jis nesustodamas gali pasakoti apie įgyvendintus projektus, taikomas technologijas, sukauptą patirtį ir ateities planus, bet subtiliai nutylėdamas svarbiausias detales, kurios ir leidžia būti pranašesniais už kitus.
Entuziazmo nemažina ir tai, kad projektas metams pareikalauja apie 10 000 eurų, tačiau rėmėjų vis pavyksta rasti.
Rašyti komentarą