Geras metas susikurti „LinkedIn“ paskyrą: 5 patarimai pradedantiesiems

„LinkedIn“ tampa nepakeičiamas ieškant darbo: kaip nesugadinti pirmo įspūdžio?

Šiandien „LinkedIn“ ne tik vienas populiariausių socialinių tinklų, bet ir bene geriausia vieta ieškoti darbo – tyrimų duomenimis 9 iš 10 darbdavių ar atrankų konsultantų čia tikrina kandidatų profilius. Bet norint susilaukti svajonių pasiūlymo, būtina pasiruošti iš anksto ir tinkamai susitvarkyti savo asmeninį profilį – parinkti kokybišką nuotrauką, naudoti tikslius raktažodžius ir pasirūpinti rekomendacijomis. Plačiau apie visa tai pasakoja ir 6 naudingais patarimais dalinasi darbuotojų atrankų konsultantas Dainius Baniulis.

1. Pirmiausia – gera profilio nuotrauka

Galvojant apie tinkamą paskyros nuotrauką, būtina pasirūpinti, kad ji būtų aiški ir ryški – joje veidas turi būti gerai apšviestas ir aiškiai matytis, o pati nuotrauka turi būti nauja, o ne daryta prieš 10-metį.

„Trumpai tariant – nuotrauka turi būti reprezentatyvi ir parodyti jus taip, kaip norite atrodyti trokštamoje pozicijoje. Todėl reikėtų akcentuoti profesinę savo pusę – vengti kadrų iš vakarėlių ar pasibuvimų gamtoje. Nuotraukoje būkite apsirengę taip, kaip norėtumėte atrodyti, tarkime, reprezentuodami savo būsimą darbdavį svarbiame susitikime. Ir tai nebūtinai turi būti kostiumas su kaklaraiščiu, tačiau apranga turi būti tvarkinga“, – pasakoja Dainius Baniulis, „Amston“ vyresnysis atrankų konsultantas.

Ekspertas prideda, kad nuotrauka skirta ne kandidato grožiui įvertinti – pagal tai darbdaviai talentų nesirenka. Greičiau tai – etiketo klausimas, nes rinkdamiesi darbuotoją darbdaviai nori matyti ir sužinoti apie jo profesinę, dalykinę pusę, susipažinti su juo kaip profesionalu, o ne kapstytis po asmeninį gyvenimą ir laisvalaikio pramogas.

2. Tinkamai pasivadinkite

 

Ne ką mažiau svarbi ir iš karto po nuotrauka esanti „Title“ dalis. Čia labai svarbu nurodyti tikslų savo pareigų pavadinimą arba tiksliai įvardinti, kokios atviros pozicijos jus domina.

„Pagal šiuos raktinius žodžius jūsų darbo sritis bus matoma paieškoje net neatvėrus jūsų pilno „LinkedIn“ profilio. Tas ypač svarbu, norint, kad į jūsų paskyrą užsuktų darbuotojų ieškantys darbdaviai ar atrankų konsultantai. Todėl įvardyti savo pareigas būtina kuo tiksliau“, – sako D. Baniulis.

Kai kurie vartotojai šioje dalyje stengiasi parodyti savo kūrybiškumą ir susigalvoja netradicinių, keistų pavadinimų. Tą D. Baniulis rekomenduoja daryti tik tada, kai tokių savybių reikalauja trokštamos pozicijos: „Pavyzdžiui, jei tekstų kūrėjas šioje dalyje ne tik parašo žodį „copywriter“, bet ir kūrybiškai, netikėtai, išskirtinai prisistato, tai gali būti privalumas, mat kuriant tekstus kūrybiškumas – ypač svarbus. Vis tik jei eksperimentuoti ir juokauti pradėtų bankuose dirbantis finansų ekspertas, darbdaviams tas gali pasirodyti tiesiog neprofesionalu.“

3. Papasakokite apie save

Išnaudokite ir „About“ skilties galimybes – čia keliais sakiniais papasakokite, kas esate ir kuo užsiimate. Ši dalis tarsi praplečia „Title“ skiltį ir leidžia plačiau papasakoti, ką veikiate savo profesiniame gyvenime.

„Venkite ilgų ir abstrakčių aiškinimų apie visiems žinomus jūsų pozicijos aspektus. Verčiau konkrečiai pasidalinkite savo profesiniais gebėjimais, patirtimis ir aspiracijomis“, – primena „Amston“ ekspertas.

Jis pastebi, kad šioje vietoje dabar itin populiaru paminėti, kokių kandidatų ieškoma, o darbuotojams – kokios pozicijos domina, tad tą taip pat galima daryti. Čia taip pat naudinga palikti savo kontaktinius duomenis, kad būtumėte pasiekiami kuo paprasčiau ir greičiau.

4. Darbo patirtis svarbi algoritmams

Darbo patirtis yra bene svarbiausia kiekvieno gyvenimo aprašymo dalis – į ją darbdaviai kreipia daugiausiai dėmesio. Bet „LinkedIn“ socialiniame tinkle ši dalis svarbi ir dėl paieškos algoritmų, padedančių darbdaviams talentus rasti lengviau.

„Kad pati platforma reitinguotų jus kuo aukščiau, pasirinkite tikslius ir konkrečius pareigų pavadinimus. Rekomenduoju vengti specifinių žodžių ar žargonų, tokių kaip „tech ninja“ ar „visų galų meistras“. Jie gal ir skamba smagiai, tačiau nesuteikia jokios naudingos informacijos. Šalia pozicijų trumpai papasakokite apie įmonę, jos veiklą, taip pat apie savo pareigas ir pasiekimus joje“, – sako D. Baniulis.

Čia taip pat svarbu laikytis įprastų taisyklių, pasakojant apie darbo patirtį – aukščiausiai turi būti paminėtos naujausios kompanijos, kuriose dirbote, o prie visų įmonių – tiksliai nurodyta data, kai ėjote pareigas.

5. Nepamirškite rekomendacijų

Rekomendacijos kandidatų neretai laikomos papildoma informacija, į kurią nekreipiama pernelyg daug dėmesio. Vis tik atrankų konsultantai šią dalį ypač vertina, tad ji gali padėti išsiskirti iš kitų kandidatų.

„Iš patirties galiu patvirtinti, kad atrankų specialistai tikrai atkreipia dėmesį į rekomendacijas, paliktas iš buvusių ar esamų kolegų, vadovų, o kartais net ir konkurentų. Tad nesidrovėkite paprašyti, vadovų ar partnerių palikti komentarą apie jūsų pasiekimus, darbo etiką, asmenybę ar kitus svarbius aspektus“, – sako D. Baniulis.

„LinkedIn“ rekomendacijos ypač vertinamos, nes galima patyrinėti ir jas palikusių profesionalų patirtis ir kompetencijas, o esant reikalui – vos kelių mygtukų paspaudimu su jais susisiekti ir rekomendacijų paprašyti tiesiogiai.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder