Per karantiną draugėmis tapusios ir trio subūrusios solistės: suknelių viena kitai negadiname
„Kilo daug išgyvenimų, daug klausimų apie muzikanto profesijos prasmę žmogui, tačiau nusprendėme rasti būdą, kaip morališkai nepasiduoti, kaip toliau kurti ir susibūrėme į netradicinį kanklių bei dviejų sopranų trio“, – pasakoja kanklininkė Aistė Bružaitė, kuri kartu su operos solistėmis Dovile Kazonaite-Gadliauskiene bei Ilona Pliavgo jau šį sekmadienį, 19.30 val., nustebins ne tik LNK projekto „Lietuvos balsas. Kartos“ žiūrovus, bet ir visko mačiusius mokytojus.
Griauna mitus apie kankles
Iš Skuodo kilusi Aistė Bružaitė kanklėmis groja nuo devynerių metų ir niekada nesuabejojo dėl savo pasirinkimo. Šiandien ji – ne tik profesionali kanklininkė, bet ir LMTA liaudies instrumentų katedros vedėja, savo patirtį perduodanti naujai kartai.
„Iš tiesų, kanklės vis dar apipintos daugybe stereotipų, su kuriais aš kovoju visą savo karjerą“, – šypsosi Aistė, kanklėmis gebanti atlikti pačių įvairiausių žanrų ir atlikėjų kūrinius.
„Ar tai būtų klasikinė muzika, ar džiazas, ar rokas, ar populiarioji muzika – kanklės gali būti pritaikytos viskam.
Tiesa, norint kad jos suskambėtų profesionaliai, neretai reikia papildomai padirbėti su tonacijomis ir kitais techniniais niuansais, tačiau visa tai – tik kantrybės ir užsispyrimo klausimas.
Na, o pastangos atneša nuostabius rezultatus – dėl unikalaus skambesio kanklės žavi viso pasaulio klausytojus“, – komplimentų instrumentui negaili muzikantė.
Aistės kolegė, operos solistė Dovilė Kazonaitė-Gadliauskienė pastebi, kad kanklės turi ir savotišką švelnų, gydantį skambesį.
„Jis visą laiką veikia labai raminančiai, o per karantiną, matyt, to tikrai reikėjo “, – juokiasi atlikėja paklausta, kas galėjo lemti tokią didelę trio sėkmę pradėjus kūrinius kelti į virtualias platformas.
„Šalia švelnumo – ir nostalgija, ir lietuviškumas, kuris kitiems skamba itin autentiškai. Iš tiesų, matome, kaip reaguoja ne tik lietuviai, bet ir užsieniečiai – juos šis instrumentas tikrai pakeri“.
Reta dviejų sopranų draugystė
Trijulė šypsosi, kad kanklės – ne vienintelis netradicinis sprendimas šiame trio.
Dar vienas išskirtinis momentas – dviejų sopraną puikiai įvaldžiusių operos solisčių bendradarbiavimas.
„Daug kas sako, kad juk turėtume peštis dėl vaidmenų, karpyti viena kitai sukneles, bet taip tikrai nėra.
Karantinas mus pavertė draugėmis“, – juokiasi Ilona ir Dovilė, o solistes papildo joms akompanuojanti Aistė.
„Jos yra tokios puikios atlikėjos, kad konkuruoti tikrai nėra dėl ko: kai nebuvo pandemijos, Dovilė ir Ilona tiesiog „neišlipdavo“ iš koncertų. Su tokia komanda – nors į karą“, – komplimentų kolegėms negaili profesionalė.
Taigi, kas tris scenos profesionales atvedė į „Lietuvos balsas. Kartos“? „Man asmeniškai – tai noras kuo platesnę auditoriją supažindinti su kanklių žavesiu.
Nors jos vis labiau populiarėja, nors jauni žmonės vis dažniau ieško savo autentiškumo, išskirtinumo, stojančiųjų į šią profesiją, deja, vis dar yra mažiau negu į kitas“, – pastebi A. Bružaitė.
„O man, kaip jau minėjome, tai yra kūrybinė išraiška – kažko naujo, kažko kitokio paieškos, bei per karantiną gimęs noras nepasiduoti“, – pasakoja naujų idėjų trio pasirodymams niekada nestokojanti Dovilė Kazonaitė- Gadliauskienė.
Kokias emocijas trys žavios scenos profesionalės sukels „Lietuvos balsas. Kartos“ scenoje LNK žiūrovai sužinos jau šį sekmadienį, 19.30 val., per LNK televiziją. Tai bus paskutinė aklųjų perklausų laida ir paskutinis šansas patekti į mokytojų komandas, kurios toliau tęs kovą link dvikovų, pusfinalių ir didžiojo finalo, kuris vyks gyvai, kovo 11 d. „Avia Solutions group“ arenoje.
Rašyti komentarą