Kvepalų pramonę gaubia paslaptys. Ar žinote savo mėgstamiausio kvapo parfumerį? Ar žinote tikrąsias natas? Konkrečią vanilės koncentraciją?
Kvepalų formulės daugelį metų buvo laikomos po užraktu, laikomos ne tiek ingredientų sąrašais, kiek pramonės paslaptimis.
Ir daugelį metų šio rankos paspaudimo ir prisiekusio slaptumo susitarimo pakako, kad kultiniai kvepalai nebūtų nušluoti nuo parduotuvių lentynų. Tačiau tie laikai jau seniai praėjo.
Jūs nesate išprotėję - viskas ir visi pradeda kvepėti tikrai vienodai. Kvepalų pramonė išgyvena dublikatų erą. Neseniai ,,Allure" paskelbė puikų straipsnį apie staigų kvepalų kopijų atsiradimą.
Esmė ta, kad naujosios technologijos dabar leidžia analizuoti ir dubliuoti kvepalus daug lengviau nei bet kada anksčiau.
Vogti kieno nors kito darbą plagiatoriams gali atrodyti itin paprasta - intelektinės nuosavybės teisė, taikoma kvapams, yra šokiruojančiai paini, o kvepalų formulės JAV vis dar nesaugomos - pagunda pernelyg didelė, kad jai būtų galima atsispirti.
Vieną kartą ,,Google" paieškokite kvepalų ir jūsų socialinių tinklų kanalas bus užverstas kompanijų, siekiančių kurti kvapus, ,,įkvėptus" kitų kvapų, reklamomis. Kvepalų snobai mėgsta apgailestauti, kad šios kvepalų kopijos žlugdo pramonę.
Bet ar taip yra? Iš tikrųjų kvepalai klesti. Sunku rasti tikslius skaičius, tačiau pernai buvo išleista daugiau nei 3 000 naujų kvepalų, o prognozuojama, kad jų pardavimai visame pasaulyje sieks apie 40 mlrd. dolerių.
Tai puikus metas būti kvepalų versle ir puikus metas būti labai, labai gero kvapo gerbėju.
Naivu manyti, kad radikalaus skaidrumo banga, kuri pirmiausia užplūdo kosmetikos, o paskui odos priežiūros priemonių rinką, aplenks kvepalų pramonę.
Po 28 žingsnių odos priežiūros rutinos tendencijos ,,daugiau yra daugiau" iškart sekė minimalistinio grožio banga.
Taip nutiks ir su kvepalais, nes vartotojai, kadaise aklai pasiduodantys rinkodarai ir tendencijoms, norės daugiau sužinoti apie žaliavas, parfumerijos gamintojus ir tvarumo iniciatyvas (arba jų nebuvimą).
Jei paveldo ir prabangių kvepalų prekės ženklai nori apsaugoti savo kvepalus ir išlaikyti aktualumą, jie turės būti sąžiningi - tikrai, tikrai sąžiningi. Papasakokite mums, žmonėms, kodėl jūsų kvapas tikrai geresnis už kitus.
Kvepalai buvo suvokiami kaip neprieinama, elitistinė pramonė. Perėjimas prie atvirumo ir skaidrumo reiškia, kad baigiasi sargybinių apsauga.
Suprasti, kaip veikia kvepalai - nuo to, kas sukūrė mėgstamą kvapą, iki to, kokie ingredientai į jį įeina - nereiškia atimti iš jų magiją, o atvirkščiai, labiau juos pamilti. Tai - raštingumo forma, kuri tave giliau įtraukia į istoriją. Nėra tam jokių trūkumų.
Gabe'o Oppenheimo knyga, išleista 2021 m., ,,Creed, Lies & the Scentury of the Scentury Scent" atskleidė, kiek mažai visuomenė iš tikrųjų žino apie parfumerių vaidmenį ir kaip kvepalai patenka į rinką.
Įdomu tai, kad knygoje minimas ,,amžiaus kvapas" - ,,Creed Aventus" - yra vienas labiausiai kopijuojamų kvepalų pasaulyje.
Šis prekės ženklas ne tik klastojamas ir pardavinėjamas padirbtose pakuotėse, bet ir žmogus, norintis tik kvapo, gali sumokėti apie 50 dolerių už beveik identišką kvapą biudžetiniame buteliuke.
Kai kalbama apie padirbtus mados aksesuarus, kurie kainuoja tik dalį originalo kainos, mažesnė kaina dažnai gali būti prastesnės kokybės tekstilės ir neetiškos darbo praktikos rezultatas.
Tačiau tai ne visada būdinga kvepalų dublikatams. Ekspertai sako, kad dauguma kvepalų gaminami iš maždaug tų pačių žaliavų, todėl netreniruotai nosiai gali būti neįmanoma pastebėti skirtumų.
Tiesa, kad prieš kelis dešimtmečius kvepalų meistrai naudojo ingredientus, kurių buvo sunkiau gauti. Vyravo natūralūs ingredientai, kai kurie iš jų buvo labai brangūs, pavyzdžiui, irisų šaknys, rožės, jazminai ir ąžuolo natos.
Kai kurios natos buvo gaunamos iš šaltinių, kurie sukeldavo alergiją, buvo kenksmingi aplinkai arba surinkti iš žiauriais būdais auginamų gyvūnų, todėl buvo imtasi būtinų pakeitimų ir pradėta naudoti vis daugiau sintetinių ingredientų.
Dėl to daugeliui kvepalų namų pavyko sumažinti gamybos sąnaudas naudojant nebrangias, puikiai kvepiančias ir gausias dirbtines molekules. Jie neperkėlė - ir vis dar neperkelia - šių sutaupytų lėšų ant vartotojų pečių. Jų nuopelnui galima priskirti dubliuojančius prekių ženklus.
Įmonės pasikliauja nieko neišmanančiais žmonėmis ir iš jų pelnosi. Kol neperauklėsime vartotojų, niekas nepasikeis.
Tiesa, kad prieš kelis dešimtmečius parfumerijos meistrai gudravo su ingredientais, kurių buvo sunkiau gauti.
Su kvepalų formuluotėmis taip pat elgiamasi kaip su slapta informacija. Ar tie kvepalai, kuriuos pirmą kartą įsimylėjote prieš 10 ar 20 metų, staiga kvepia kitaip?
Taip yra dėl besikeičiančių natūralių medžiagų prieinamumo ir naujų tarptautinių alergenų gairių. Tačiau kvepalų bendrovės retai pripažįsta, kad kas nors buvo pakeista. Kvepalų dublikatai paprastai būna kur kas atviresni.
Kvepalų gamintojams leidžiama laikyti paslaptyje viską, kas joms patinka, jei tai nepažeidžia įstatymų. Joms neleidžiama meluoti, pavyzdžiui, melagingai reklamuoti.
Melas apie tai, kokių natūralių žaliavų jie tariamai deda į buteliuką, turėtų būti uždraustas, nebent tai - natūralios medžiagos, kurios iš tikrųjų yra tam tikrame procentiniame kiekyje.
Taip pat turėtų būti uždrausta keisti sudėtį ir išlaikyti tą patį pavadinimą. Tai taip pat yra melaginga reklama.
Taip pat kyla klausimas dėl kvepalų gamintojų ir tiekimo grandinės skaidrumo. Kas yra už kvapo slypintis vizionierius? Iš kur gaunami ingredientai, ar tinkamai gerbiamos vietos bendruomenės ir ar joms tinkamai atlyginama?
Yra prekių ženklų ir parfumerių, kurie dirba šį darbą. Régime des Fleurs, Les Indémodables, Strangelove, Marissa Zappas ir Chronotope - tai tik keli pavyzdžiai kvepalų kompanijų, kurios viršija pramonės standartus tvarumo, parfumerių priskyrimo ir skaidrumo srityse.
Kvepalų gamintojai netgi ėmėsi spręsti savo problemas. Antoine'as Lie Prancūzijoje ir Christophe'as Laudamielis Niujorke paliko tradicinį korporatyvinį kvepalų pasaulį - dirbo tokiems prekių ženklams kaip Ralph Lauren, Kenzo, Tom Ford, Abercrombie & Fitch ir Versace - ir tapo nepriklausomais kvepalų kūrėjais.
Lie palygino savo darbą su muzikantų darbu, sakydamas, kad parfumeriai kuria savotišką muziką. Tačiau muzikantai turi bent dalį teisių į savo muziką ir gauna autorinį atlyginimą, jei kas nors kitas ją panaudoja ar imituoja. Kvepalų gamyboje taip nėra.
Žinome, kad prabanga ir skaidrumas gali egzistuoti kartu. Kvepalų dublikatai čia išliks, kad ir kas nutiktų, todėl atskleisdami daugiau informacijos apie tai, kas įeina į kiekvieną gražų buteliuką, kvepalų namai turi unikalią galimybę.
Sąžiningas bendravimas reiškia didesnę pagarbą parfumerių darbui, daugiau ištikimų gerbėjų ir, galbūt, daugiau novatoriškų naujovių, kurios lems kito legendinio kvapo - dar vieno Jean Patou Joy, Chanel No. 5 ar Le Labo Santal 33 atsiradimą.
Šaltinis: https://www.harpersbazaar.com
Rašyti komentarą