Ar žinote, kad „Juodojo penktadienio“ tradicija gimė JAV ir neturėjo nieko bendro su pirkiniais.
Neina į darbą
Pasak kai kurių amerikiečių istorikų, pirmasis „Juodasis penktadienis“ buvo susijęs su neatėjimo į darbą banga, su kuria susidūrė darbdaviai po Padėkos dienos.
Žmonės norėjo sau prasitęsti šventę ir pasinaudodavo galimybe pasiimti laisvą penktadienį arba tiesiog pranešdavo darbdaviams, kad susirgo.
Terminas „juodasis penktadienis“ atsirado Filadelfijoje ir reiškė dideles spūstis keliuose penktadienį po Padėkos dienos.
Šiuolaikinis šio termino traktavimas anglų kalboje susietas su idioma „in the black“ (t. y. „teigiamas balansas“). Daroma prielaida, kad daugelis pardavėjų šią dieną reikšmingai užsidirbs.
Viena iš „Juodojo penktadienio“ teorijų teigia, kad šis terminas žiniasklaidoje buvo pavartotas 1981 metais, kai pardavėjai pirmą kartą po ilgo laiko uždirbo reikšmingas pinigų sumas. Sakoma, kad pavadinimas prigijo todėl, kad parduotuvių pardavimo rezultatai buvo užrašomi būtent juodu tušu.
Kad ir kaip ten būtų, tačiau šiandien žmonės jau visame pasaulyje tiki, kad paskutinis lapkričio penktadienis yra geriausia diena metuose apsipirkti, nes būtent šią dieną dauguma pardavėjų organizuoja išpardavimus, nuolaidas ir taiko dideles akcijas.
Nuolaidos nuo kelių iki keliasdešimties procentų taikomos elektronikai, buitinei technikai, avalynei, drabužiams, knygoms ir kitoms prekėms. JAV statistika skelbia, kad „Juodąjį penktadienį“ parduotuvėse apsilanko daugiau nei 200 mln. amerikiečių, kurie palieka vidutiniškai 400 dolerių kiekvienas.
Lietuvos prekybininkų duomenimis, per „Juodąjį penktadienį“ pardavimai išauga maždaug tris kartus. COVID-19 panedmija pareguliavo srautus taip, kad didysis pirkimo vajus persikėlė į internetą. Šiais metais pirkėjai po truputį grįžta ir į fizines parduotuves, tačiau, tikėtina, kad apgulties nebus, dauguma vis dėlto renkasi apsipirkimą internetu.
Daugelis pastebėjo, kad virtualioje erdvėje laiko pojūtis yra kiek kitoks. Tad plečiantis prekybai internetinėse parduotuvėse ir „Juodasis penktadienis“ išsiplėtė.
Socialiniuose tinkluose jau šią savaitę atakuoja reklamos apie „Juodojo penktadienio“, „Juodosios savaitės“, „Juodojo mėnesio“ nuolaidas. Tampa neaišku, ar verta laukti to „Juodojo penktadienio“. Ar jo belaukdami nepražiopsosime geriausios kainos?
„Jamam“ sugrįžimas
Prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ ragina pirkėjus nelaukti „Juodojo penktadienio“, nes jau šį savaitgalį, t.y. lapkričio 19-21 dienomis, vyks akcija „Jamam“.
Skelbiama, kad akcijos metu „Akropolio“ pirkėjai galės rinktis prekes ir paslaugas su specialiais pasiūlymais ir nuolaidomis iki 50 proc. Nuolaidos bus taikomos aprangai, avalynei, kosmetikai, grožio prekėms, žaislams ir kt., „Maxima“ taikys nuolaidas iki 40 proc. Tad gali būti, kad trokštamos prekės iki „Juodojo penktadienio“ jau bus parduotos.
„Jamam“ dienos organizuojamos Lietuvoje nuo 2009 metų, dėl pandemijos buvo atšauktos tris kartus.
Paskutinį kartą „Jamam“ nuolaidų dienos buvo rengtos 2019 metų rudenį, tad džiaugiamės, jog jos pagaliau sugrįžta į „Akropolius“.
Suprantame, kad artėjant didžiosioms metų šventėms tai yra puiki galimybė įsigyti dovanas artimiesiems nepasiliekant visko paskutinei minutei ar pasiruošti žiemos sezonui renkantis iš daugybės pasiūlymų su nuolaidomis„, - sakė Dominykas Mertinas, “Akropolis Group" Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas.
Sustiprinta apsauga
Pasak D. Mertino, „Jamam“ dienos organizuojamos laikantis visų šiuo metu galiojančių LR Vyriausybės ir kitų institucijų nurodymų, tad ypatingas dėmesys bus skiriamas saugios apsipirkimo aplinkos užtikrinimui, siekiant, kad visi prekybos centrų lankytojai galėtų kuo saugiau pasinaudoti geriausiais pasiūlymais.
„Jamam“ metu visuose šalies „Akropoliuose“, taip pat ir Klaipėdoje, bus sustiprinta apsauga - prie įėjimų galimybių pasus ar jiems prilygstančius dokumentus tikrins didesnis būrys apsaugos darbuotojų. Primename, kad pirkėjai privalo dėvėti tik medicininę veido kaukę ar respiratorių. Neturintiesiems šios apsaugos priemonės bus dalijamos nemokamai.
Lankytojų srautai „Akropolyje“ nuolat matuojami „Sensormatic ShopperTrak“ sistema, kuri realiu metu fiksuoja žmonių skaičių. „Akropoliuose“ mažiausiai 4 kartus per parą yra valomi ir dezinfekuojami dažniausiai liečiami paviršiai bei sanitarinės patalpos. Ventiliacija nuolat veikia visu pajėgumu, taip į patalpas tiekiant maksimalų šviežio oro kiekį.
Eskalatorių turėklai ir oras liftų kabinose nuolat dezinfekuojamas ultravioletiniais spinduliais. Visgi rekomenduojame susiplanuoti pirkinius iš anksto ir prekybos vietose neužsibūti", - kalbėjo D. Mertinas.
Centralizuotai organizuojamos „Juodojo penktadienio“ akcijos „Akropolyje“ nebūna.
Siūlyti pirkėjams išskirtines nuolaidas lapkričio 26-ąją paliekama laisvė patiems prekybininkams. Žinoma, kad jie šia proga taip pat pasinaudoja. Juk visi prie šv. Kalėdas nori uždirbti daugiau.
„Juodasis“ tapo „Mėlynuoju“
Ne paslaptis, lietuviai mėgsta juodą spalvą, tačiau Klaipėdoje gal labiau mėgsta mėlyną. Ji dominuoja klaipėdietiškų kompanijų prekės ženkluose, turime „Mėlynojo proveržio“ strategiją ir Mėlynąją vakarienę. Tad nestebina, kad ir „Juodąjį penktadienį“ uostamiestyje kai kas pervadino į „Mėlynąjį“.
„Mėlynąjį penktadienį“ lapkričio 26 d. paskelbė „Klaipėdos baseinas“. Tik šią dieną už „mėlynai“ gerą kainą jis kviečia miestiečius pasidovanoti sau sveiką gyvenimo būdą. „Mėlynąjį penktadienį“ baseinas taikys 50 proc. nuolaidą visoms narystėms. Nuolaida galios tik perkant internetu.
Geriausia kaina vasaros kelionėms
„Juodojo penktadienio“ nuolaidos ypač graibstomos turizmo sektoriuje. Kelionių išsiilgę žmonės jau žvalgosi pigesnių skrydžių ir kelionių paketų.
Pasak kelionių organizatoriaus „Tez tour“ Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovės Ingos Aukštuolytės, „Juodojo penktadienio“ proga visą kitą savaitę, jau nuo pirmadienio, skelbiamas „Juodas kelionių išpardavimas“, kurio metu kelionės kainuos nuo 199 Eur.
Nuolaidos bus taikomos slidinėjimo ir 2022 m. vasaros kelionėms.
„Koronavirusas pakeitė keliautojų įpročius. Iki pandemijos žmonės keliones buvo linkę planuoti iš anksto ir geriausia kaina kelionėms būdavo taikoma išankstinių pardavimų metu. Kilus pandemijai tie, kurie išdrįso keliauti, rinkosi daugiausiai paskutinės minutės keliones. Ypač aktyvus buvo šis ruduo: rugsėjo, spalio mėnesiais kelionių pardavimo rezultatai pasiekė 2019 metų skaičius“, - pasidžiaugė I. Aukštuolytė.
Anot pašnekovės, dabar žmonės jau vėl po truputį ima planuoti keliones iš anksto.
„Reaguodami į tai “Juodosios savaitės„ metu siūlome geras kainas slidinėjimo kelionėms ir poilsinėms vasaros kelionėms populiariausiomis kryptimis: į Turkiją, Graikiją ir Bulgariją. Tai pirmasis kitų metų vasaros kelionių pardavimas, tad jo metu kainos bus tikrai geriausios. Žinoma, akcijos metu bus galima įsigyti poilsį už gerą kainą tik tam tikruose atrinktuose viešbučiuose“, - komentavo I. Aukštuolytė.
Anot „Tez Tour“ atstovės, kelionių organizatoriai dar tikisi aktyvaus pardavimo kitų metų pradžioje planuojamos turizmo mugės metu. „Tikimės, kad paroda po dvejų metų pertraukos vyks gyvai. Šios parodos mugės metu nuolaidas vasaros kelionėms taiko ne tik kelionių organizatoriai, bet ir kelionių agentūros, vyksta derybos dėl kainos“, - pasakojo I. Aukštuolytė.
Rašyti komentarą