45-asis „Apple" gimtadienis: kodėl „iPhone" gamintoja susirūpino žmonių laisvalaikiu?
„Kasdien „Apple" per milijardus įrenginių pasiekdami vartotojus siekia praskaidrinti jų kasdienybę ir padeda kurti laisvalaikį. Per pastaruosius dvejus metus pristatytos net trys naujos platformos, leidžiančios žaisti žaidimus, žiūrėti vaizdo turinį bei skatinančios fizinį aktyvumą", – pranešime žiniasklaidai sako „Bitės Profas" Martynas Vrubliauskas.
Orientuojasi į įtraukiančias veiklas
Didžiąją dalį „Apple" pajamų vis dar generuoja įvairi technika – nuo „iPhone" mobiliųjų ir „Mac" kompiuterių iki „iPad" planšečių ir įvairiausių priedų. Tačiau „Apple" pamažu mažina savo priklausomybę nuo gaminių, vis daugiau dėmesio skirdama paslaugų sričiai, laikomai pelningesne ir stabilesne.
Jei iš produktų segmento išskirtume „Mac", „iPad" ir „Apple Watch", paslaugos jau dabar uždirba kompanijai daugiau pelno už šiuos tris įrenginius kartu sudėjus. Visgi didžiąją dalį pajamų – apie 50 proc. – sugeneruoja išmaniųjų telefonų „iPhone" pardavimai.
„Planuojama, kad paslaugų vertė ir toliau augs, nes bendrovė aktyviai tobulina esamas ir ruošia naujas paslaugas. Ne tik kuriamas savavaldis automobilis, bet ir planuojama žengti į automobilių rinką su „Apple Car" platforma, kur žmonės dalinsis transporto priemonėmis. Tiesa, „Apple Car" veikiausiai bus gaminama bendradarbiaujant su kuriuo nors automobilių gamintoju", – pastebi „Bitės Profas".
Šiuo metu naujausios paslaugos, veikiančios Lietuvoje, yra žaidimų platforma „Apple Arcade" ir vaizdo turiniui skirta „Apple TV+".
„Apple Arcade" yra mėnesinė žaidimų prenumerata, kainuojanti 5 eurus. Čia yra virš šimto įvairių žaidimų, kuriuos galima žaisti neribotą laiką ir be jokių reklamų per visus „Apple" įrenginius. Prenumerata garantuoja ramybę tėvams, kad vaikai neparsisiųs mokamų žaidimų ir nenustebins nemaloniomis sąskaitomis. Paslauga skirta visai šeimai, o pirmąjį mėnesį galima išbandyti nemokamai", – paaiškina M. Vrubliauskas.
Kurti įrenginius ir programinę įrangą, padedančią stiprinti ir saugoti žmonių sveikatą, yra vienas „Apple" strateginių tikslų. Dėl to daug vilčių dedama į prieš keturis mėnesius startavusią „Apple Fitness" sporto programą.
„Daugelyje šalių pandemijos metu negalima lankytis sporto klubuose, o „Apple" spėjo sukurti sporto klubą „iPhone" ir „iPad" ekranuose. Sportuojantis išsirenka mėgstamą trenerį ir dalyvauja įvairiose treniruotėse – tobulina jogos, bėgimo ar važiavimo dviračiu įgūdžius. Treniruotes galima rinktis net pagal muzikos žanrą arba grojaraštį, o ekrane matyti ne tik trenerio nurodymai, bet ir „Apple Watch" laikrodžio pateikiami širdies ritmo bei sportiniai duomenys", – pasakoja ekspertas.
Kompensuoja trūkumus
Tiesa, „Apple" paslaugų šerdimi išlieka ilgiau nei dešimtmetį gyvuojančios programėlių parduotuvė „App Store", „iCloud" debesija ir muzikos platforma „Apple Music". Pastaroji turi daugiau nei 70 mln. prenumeratorių. Nepaisant to, kompanija tobulina šią platformą ir siekia privilioti dalį klausytojų iš 130 mln. prenumeratorių turinčios konkurentės „Spotify".
Tam, kad atsisiųsta muzika ar kiti duomenys neužimtų vietos įrenginiuose „Apple" rekomenduoja naudoti „iCloud". Čia visiems vartotojams suteikiami nemokami 5 GB įvairiems failams, tačiau tiek nepakanka norint naudoti paslaugą kokybiškai. Šiuo metu yra apie 200 mln. „iCloud" prenumeratorių, kurie kompanijai sumoka bent 1 eurą kas mėnesį.
„iCloud" panaudosite efektyviai įvairiais atvejais, nes paslauga kartais gali kompensuoti net ir šiokius tokius produktų trūkumus. Pavyzdžiui, perkant naują įrenginį nebūtina skubėti rinktis didžiausią talpą. Galite įsigyti įrenginį ir su mažesne vidine atmintimi ir debesyje užsisakyti papildomus 50 GB. Per metus už šią paslaugą sumokėsite 12 eurų, tačiau sutaupysite nuo 50 iki kelių šimtų eurų pasirinkę mažiau talpos turintį modelį. Tokiu būdu galbūt turėsite net daugiau atminties, o informacija debesyje bus dar ir saugesnė", – pataria „Bitės Profas".
Rašyti komentarą