Tai, kad teatro šventė baigiasi žvilgsniu į aktorių profesinio tobulėjimo užsiėmimus – simboliška. Festivalyje netrūko kūrėjus ir publiką kartu suburiančių iniciatyvų, o ir viešėję scenos meno kūriniai dažnai kvestionavo nusistovėjusią teatro sampratą.
Jau septintą kartą vykęs „TheATRIUM“ festivalis užaugo Klaipėdos dramos teatre. Vienas iš jo sumanytojų, šio teatro vadovas Tomas Juočys, minėjo, jog šiais metais itin stipriai juntama festivalio branda.
„Pirmiausia tai vidiniai dalykai – kalbu apie kolektyvą, teatre turime labai stiprius kultūros vadybininkus, atrodo, kad visi procesai valdomi lengvai, o tai nėra paprasta – nuo sudėtingos festivalio logistikos iki įvairių smulkmenų“, – pagyrų festivalio rengėjų komandai negailėjo vadovas.
Be su kiekvienais metais didėjančio teatro darbuotojų patirties bagažo organizuoti ir valdyti kompleksiškus procesus, T. Juočys išskyrė ir su laiku vis didesnę drąsą formuoti išskirtinį festivalio turinį, „esame daug drąsesni ir labiau atsipalaidavę kurdami „TheATRIUM“ programą – nieko nebebijome ir visiškai pasitikime tiek savimi, tiek savo žiūrovais. Šių metų mūsų programa buvo labai avantiūristiška.
Mes norėjome pristatyti kažką nematyto, tai daryti šiek tiek rizikinga, bet rizikavome drąsiai. Į festivalį vežėme nekomercinius projektus, rodėme tokį teatrą, koks ne visiems mūsų žiūrovams yra pažįstamas.
Suprantame, kad tai gali iššaukti įvairių publikos reakcijų, bet svarbiausia, kad žmonės reaguoja, yra neabejingi“.
Anot teatro vadovo, marga festivalio programa – savotiškas indikatorius, gairės, padedančios suprasti tendencijas ir kryptis, kurios svarbios šiuolaikinio teatro kūrėjams.
Didelio žiūrovų susidomėjimo sulaukė pirmoji festivalio dalis, gegužę vykusi Lietuvos teatro vitrina, joje buvo parodyta 11 scenos meno kūrinių, o jų peržiūrėti susirinko apie 40 įvairių sričių teatro profesionalų iš užsienio.
Tarptautinėje festivalio programoje buvo pristatyti šeši scenos meno kūriniai taip pat buvo dvi aktorinio meistriškumo dirbtuvės aktoriams, o po kiekvieno tarptautinės programos spektaklio vyko pokalbiai su jų kūrėjais.
Festivalį praturtino ir menininkės, juvelyrės Neringos Poškutės-Jukumienės performatyvūs pasirodymai teatro balkone bei instaliacijos jo patalpose.
„Teatrui apskritai gegužė ir birželis nėra sėkmingų pardavimų laikas, tuo metu gyvenimas teatruose sulėtėja, bet savo ruožtu matėme, kad žmonės eina į spektaklius, kai kurie jų buvo ir pilnai išpirkti.
Reikia nepamiršti, kad teatro festivalis yra specifinis renginys, paprastai jame nebūna masinio žiūrovo, bet per tuos septynerius metus Klaipėdoje jau tikrai esame užsidirbę atpažįstamumą, turime savo žiūrovus ir stengiamės dėl jų“, – sakė T. Juočys.
Jis minėjo, jog publika itin domėjosi Lietuvos teatro kūriniais, išskirtinio susidomėjimo sulaukė ir paskutinieji tarptautinės programos svečiai – „Shinehouse Theatre“ iš Taivano, į Klaipėdą atvykę su spektakliu „Bangų šnabždesys“.
„Bendraudami su Taivano atstovais pajutome, kad Lietuvai juntamas didelis draugiškumas, jiems svarbu, kad su Lietuva megztųsi ne tik ekonominiai, bet ir kultūriniai ryšiai.
Džiaugiamės, kad tai vyksta būtent Klaipėdoje, mūsų teatre“, – teatro vadovas festivalį įvardijo ir kaip platesnio masto tarptautinių santykių vystymo erdvę.
Apibendrindamas septintuosius „TheATRIUM“ metus, T. Juočys džiaugėsi įvairove, „šis festivalis rodo, kokia plati pasidarė teatro sąvoka, kiek daug skirtingų teatro formų egzistuoja.
Tai gerai, tai proga visiems – tiek žiūrovams, tiek įvairiems teatro profesionalams, pamatyti, koks platus teatro laukas“.
Nuo performatyvaus koncerto iki žmonių kolekcijas kuriančios menininkės, nuo multimedijos teatro iki šiuolaikinių tradicinių teatro formų permąstymo – visa tai ir daugiau rikiavosi 2023 m. „TheATRIUM“ programoje.
Tarptautinė teatro šventė į uostamiestį vėl sugrįš ateinančiais 2024 m.
Rašyti komentarą