Režisierius Oskaras Koršunovas: "Lietuva – giliai homofobiška, rasistinė šalis"

(2)

Liepos 19 ir 20 dienomis Jaunimo teatre režisierius Oskaras Koršunovas pristatė premjerą – „Otelą“ pagal Williamo Shakespeare`o pjesę. Įvykis gal ir būtų praėjęs nepastebėtas, jei ne teatro kritikės recenzija ir režisieriaus reakcija į ją asmeninėje feisbuko paskyroje.

Recenzijos „Ariadnė atėjo tuščiomis“ autorė teatro kritikė Kristina Steiblytė teigė, kad spektaklio režisierius pasidavė „įsisenėjusiai anglakalbio teatro tradicijai su rasizmo prieskoniu – maurą Otelą vaizduoti juodaodį“.

Mat pagrindinį pjesės veikėją įkūnijo juodaodė lietuvių aktorė Oneida Kunsunga-Vildžiūnienė.

O. Koršunovas feisbuke atkirto, kad taip įžeidžiama aktorė, recenzijoje „prasiveržia pats natūraliausias rasizmas“, o LRT.lt teigia, kad jis spektakliu pasisako prieš rasizmą.

 

Oskaras Koršunovas repetuoja Williamo Shakespeare`o „Otelą“ / D. Matvejevo nuotr.

Eglės broliai tebevaikšto su dalgiu

LRT.lt klausiamas, kas lėmė sprendimą mauro Otelo vaidmeniui pasitelkti tamsiaodę lietuvių aktorę Oneidą Kunsungą-Vildžiūnienę, O. Koršunovas teigė, kad tai jo reakcija į šio laiko Lietuvos ir pasaulio aktualijas, politinį kontekstą.

OKT/ Vilniaus miesto teatro kartu su Klaipėdos dramos teatru statytas „Otelas“ turėjo atidaryti 2020 metų Avinjono festivalį, laikomą vienu svarbiausių teatro įvykių Europoje, o gal net ir pasaulyje.

Deja, dėl pandemijos festivalis tais metais buvo atšauktas.

Režisieriaus žodžiais, Otelas yra ženklinis personažas, patyręs daugybę interpretacijų, turintis milžinišką istorinį kontekstą. Todėl sumanymas šiandien statyti W. Shakespeare`o pjesę, anot O. Koršunovo, yra nepaprastai rizikingas.

„Tokią drąsią idėją išsakiau Avinjono festivalio organizatoriams, lyg eidamas prieš dabartines tendencijas.

Tačiau kai išdėsčiau pastatymo koncepciją, rengėjai ne tik pritarė mano sumanymui, bet ir nusprendė, kad šiuo spektakliu festivalis bus atidarytas“, – pasakoja O. Koršunovas.

Anot jo, „Otelas“ ilgai buvo interpretuojamas kaip pavydo drama. Lygiai kaip ir „Venecijos pirklyje“ iki Antrojo pasaulinio karo matyta tik gobšumo tema. Ir visai kiti akcentai pjesėje atsirado po Holokausto.

„Tad ir „Otelo“ akcentai, tarkime, po „Black Lives Matter“ yra pasikeitę.

Šiuo atveju įsidėmėtinas personažas yra Jagas – atviras populistas su akivaizdžiu polinkiu į fašizmą. Kiršinimui jis pasitelkia rasės ir kitas temas. Jas matome ir šiandienos Lietuvoje, kai kalbama apie pabėgėlius, LGBT, partnerystę.

Populizmą ilgainiui keičia radikalesni reiškiniai. Kadangi pasirinkau kalbėjimą tokiomis temomis, dėl to ir atsirado sprendimas Otelo vaidmenį siūlyti Oneidai“, – teigia O. Koršunovas.

Kita priežastis – neabejotinas aktorės talentas. Nes Otelo vaidmuo reikalauja didelių pastangų, „reikia turėti širdies raumenį“. O ši aktorė, anot režisieriaus, jį turinti.

Jam apmaudu, kad viešojoje erdvėje išsakyta nuomonė, esą spektaklis yra rasistinis, nors, anot O. Koršunovo, yra kaip tik priešingai.

„Jame pagrindinė – antirasistinė tema. Tačiau man užkliuvo ne pats vertinimas, o kas vyksta mūsų šalyje: pabėgėlių krizė, šeimos gynimo maršai ir panašūs dalykai.

Pakartosiu: Lietuva yra giliai homofobiška, rasistinė šalis, ir tai didžiausia jos stigma. Tie Eglės žalčių karalienės broliai kaip vaikščiojo su dalgiais, taip vaikšto iki šiol.“

Organizatorių nuotr.

Oneida Kunsunga-Vildžiūnienė. Oskaro Koršunovo spektaklis „Otelas“ pagal Williamą Shakespeare`ą / D. Matvejevo nuotr.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder