Kas sušildo šventų Kalėdų laukimą ne menkiau nei dosniai dalijamas gerumas vieni kitiems, šventiniai valgiai, kuriais Kūčių vakarą dalijamės su pačiais artimiausiais ar karšto gėrimo puodelis prie prakartėlės daugybės žiburių apšviestoje miesto aikštėje?
Žinoma – Kalėdų giesmininkų balsai, šlovinantys Jį, užgimusį atpirkti pasaulio nuodėmių ir palengvinti žmonių vargus savo beribe meile.
Apie tai byloja visų šioje šventinėje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro choro programoje skambančių krikščioniškų giesmių žodžiai.
Šiandien, kai pasaulį laiko apgaubusi tamsa, ne meilė, karai, žudymas, neapykanta, šis koncertas – tai puiki proga apmąstyti paskutinės Advento savaitės prasmę.
Be kita ko, tai dar ir proga išgirsti retai koncertuose girdimą teatro chorą, kurį įprastai matome ir girdime dalyvaujantį Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektakliuose.
Čia jis taps pagrindiniu scenos veikėju, vadovaujamu ir diriguojamu vyriausiojo chormeisterio Vladimiro Konstantinovo.
Negana to, solistų vaidmenyje išgirsime ir balsinguosius choro artistus – Saulę Narvydienę, Ernestą Stankutę, Farshadą Abbasabadi, Vilių Trakį.
Taip pat išgirsime vieno iš choro naujokų – tik šio sezono pradžioje prie kolektyvo prisijungusio italų dainininko ir kompozitoriaus Ivano Cancialosi – giesmę „Pater noster“ (Tėve mūsų).
Chorui akompanuos koncertmeisterė Aušra Valentienė ir specialiai šiam koncertui susibūręs teatro muzikų instrumentinis ansamblis, kurį sudaro klavišininkas Carmelo Giuseppe Longo, kontrabosininkė Martyna Rudelytė (keliuose kūriniuose ji taip pat atliks ir vokalines improvizacijas) bei perkusininkas Gintautas Stankevičius.
Koncerto programą komentuos Dalia Kužmarskytė.
Koncerto programoje susijungs krikščioniškos giesmės iš Senojo ir Naujojo Pasaulių. Pirmajam atstovaus tiek geriau žinomos kalėdinės melodijos – tokios kaip tikinčiuosius džiaugsmingai garbinti Dievą Vaikelį kviečianti giesmė „Adeste fideles“ (Ateikite, žmonės) ir koncerto pabaigoje „Džiaugsmingų šventų Kalėdų“ visiems linkinti tradicinė anglų giesmė, tiek mažiau žinomos senovinės giesmės ar pirmąkart Lietuvoje skambėsiantis I. Cancialosi kūrinys.
Tuo tarpu Naujasis Pasaulis krikščioniškos muzikos repertuarą gerokai papildė afroamerikietiškos kilmės religinių giesmių žanrais – tradiciniais spiričiueliais ir autoriniais gospelais. Joms ir skirta didžioji šios programos dalis.
Chormeisteris V. Konstantinovas pasakoja kuo jam ypatingas spiričiuelis „Elijah Rock“, aranžuotas šio žanro puoselėtojo Jester Hairston.
„Šis 20 a. pradžioje gimęs kompozitorius, aranžuotojas, chorų dirigentas ir aktorius autentiškus spiričiuelius girdėjo dainuojant savo senelę, dar menančią vergovės laikus.
Jester Hairstonas (mirė sulaukęs 99-erių 2000 m.) šią dėl rasinės diskriminacijos sunkiai besiskinančią kelią kultūrą kėlė naujam gyvenimui, jau ir akademinėje, chorinėje terpėje.
Turėjau laimės matyti jį gyvai, diriguojant jungtiniam chorui savo garsųjį „Amen““,- didžiuojasi V. Konstatinovas.
Rašyti komentarą