Jau daromi ir žingsniai, kad vos už keliolika minučių trunkančios kelionės keltu nuo miesto esanti Smiltynė taptų traukos objektu.
„Šią savaitę teko važiuoti dviračiais taku Smiltynė-Juodkrantė ir likome nustebę: gausu žmonių su šeimomis ir vaikais, aktyviai dviračiais leidžiančių laisvalaikį, naujai įrengti suoliukai ir poilsio vietos - sausakimšos. Tai dar kartą įrodo, kad, sutvarkius infrastruktūrą, atsiranda ir trauka“, - „Vakarų ekspresui“ pasakojo dviračių entuziastai.
Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešojo pirkimo konkursą dėl dar beveik 16 km ilgio šios trasos tiesimo pro Juodkrantę link Nidos iki Pervalkos. Tikimasi, kad šis dviračių tako ruožas bus rekonstruotas iki kitų metų vasaros.
„Norime, kad žmonės geros būklės dviračių taku galėtų nuvykti iki pat Nidos“, - „Vakarų ekspresui“ sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausioji komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė.
Sprendžia aukščiausiu lygiu
Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus šią savaitę buvo susitikęs su aplinkos ministru Simonu Gentvilu ir, be kitų klausimų, aptarė Smiltynės klausimus.
„Mes, kaip miesto Savivaldybė, jau pradėjome pirmuosius žingsnius įrengiant Smiltynėje promenadą - nuo Senosios perkėlos iki Lietuvos jūrų muziejaus, kuri, tikime, taps miestiečių traukos centru. Darbų dar daug, tačiau, turint ministro palaikymą, viliuosi, kad pavyks tai padaryti“, - kalbėjo A. Vaitkus.
Meras dar pridūrė: „Smiltynė - išskirtinio grožio teritorija, tačiau iki šiol joje nėra sukurta reikiama infrastruktūra, kad poilsiautojai norėtų ten praleisti daugiau laiko. Ši vieta turi didžiulį potencialą. Mūsų tikslas - rasti galimybes Smiltynei atsiskleisti ir ją paversti traukos objektu.“
Visgi tam, kad miesto vizija greičiau taptų realybe, reikalingas šalies valdžios palaikymas.
Smiltynės teritorijoje yra daug reglamentų - ir paveldosaugos (senosios vilos, išsidėsčiusios palei krantą), ir Kuršių nerijos nacionalinio parko, kuris veikia pagal Seimo patvirtintą nacionalinio Kuršių nerijos parko tvarkymo planą, taip pat yra miškų urėdija.
„Miesto siekis yra paversti šį ruožą gyvybingu, kad kuo mažiau būtų transporto, klimatui neutralus kelias, tačiau siekiama, kad būtų teikiamos paslaugos, apšvietimas, kad žmones trauktų ši vieta. Vis dėlto aplink tiek daug reglamentavimų, kad be centrinės valdžios palaikymo atgaivinti Smiltynę be galo sudėtinga ar net visai neįmanoma.
Viliuosi, kad su ministro palaikymu įveiksime biurokratinius trikdžius“, - planais dalijosi A. Vaitkus.
NAUJOVĖ. Dviračių tako Smiltynė-Juodkrantė atkarpa tampa vis patrauklesnė - jau įrengti suoliukai ir poilsio zonos.
Projektuoja miško parko takus
Apie naujus projektus Smiltynėje prabilo ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas Ričardas Zulcas.
„Kartu su Projektų skyriumi vykdome Smiltynės miško parko takų (projektuojamų takų ilgis - per 20 km) projektavimo priežiūrą. Šiuo metu projektuotojas derina projekto sprendinius su Valstybine miškų urėdija. Rangos darbai prasidės negreit - dar miškotvarkos planą reikia parengti“, - kalbėjo R. Zulcas.
Yra ir trūkumų: Smiltynė neatitinka Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyto kriterijaus, kad Smiltynės teritorijoje turėtų būti reabilitacinė sveikatos įstaiga. Formaliai jos nėra, tačiau paslaugos yra teikiamos Jūrų muziejuje,
Delfinų terapijos centre. Jeigu būtų išspręstas šis klausimas, Savivaldybė galėtų teikti atnaujintą paraišką Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl kurortinės teritorijos statuso suteikimo Smiltynei.
Rašyti komentarą