Gal tiksliau – istorija, kurią kai kurie iš mūsų slėpsime savo garažuose ypatingoms progoms.
Šiuolaikinės technologijos sunkiai suprantamais tempais keičia ne tik tai, kaip gyvename, bet ir kaip judme. Pradedant elektriniais vienaračiais ir baigiant, žinoma, automobiliais.
Technologijoms tobulėjant, būtent hibridų pardavimai naujų automobilių segmente auga greičiausiai. Pastarųjų šį ketvirtį buvo nupirkta beveik 35 proc. daugiau nei prieš metus. Detalesnę informaciją galite rasti Autoplius.lt barometre:
Tačiau kaip nepasimesti hibridų jūroje, kai rinkoje jų tiek daug, o kasmet išleidžiama vis daugiau. Daliai žmonių užrašai HEV, PHEV ar MHEV skamba, kaip kodai, todėl šįkart paanalizuokime pagrindinius jų skirtumus, privalumus ir trūkumus.
HEV
HEV (Hybrid Electric Vehicle) yra tai, ką dauguma žmonių įsivaizduoja išgirdę žodį hibridas.
Tai taip pat ir populiariausias hibrido tipas gamintojų tarpe. Šias sistemas turinčios transporto priemonės naudoja du variklius - benzininį, arba dyzelinį ir elektrinį. Iš esmės elektrinis variklis padeda važiuoti benzininiam sumažinant degalų sunaudojimą bei taršą. Kamščiuose, iki tam tikro nedidelio greičio, transporto priemonė gali važiuoti vien elektra.
Šių hibridų nereikia įkrauti iš išorinio maitinimo lizdo. Automobiliai naudoja regeneracinę stabdymo sistemą, kuri keičia judėjimo metu gautą energiją į elektros energiją, taip kraunant baterijas.
Geriausiai žinomi tokio tipo hibridai Lietuvoje „Toyota Corolla“ ir „RAV4“. Būtent pastarieji yra patys populiariausi mūsų tautiečių pasirinkimai jau nebe pirmą ketvirtį iš eilės.
Tačiau „Toyota“ toli gražu nebe vienintelis gamintojas siūlantis tokio tipo hibridus. Autoplius.lt portale galite rasti „Ford“, „Lexus“, „Hyundai“ bei kitų markių paprastųjų hibridų.
HEV privalumai:
- Itin mažos degalų sąnaudos;
- Mažas CO2 kiekio išmetimas į aplinką;
- Nereikalinga įkrova iš elektros tinklo;
HEV trūkumai:
- Nėra galimybės važiuoti vien elektra;
PHEV
PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) – hibridas, kuris turi galimybę įsikrauti iš elektros tinklo. Tai lyg dar artimesnis žingsnis link elektromobilio, lyginant su hibridais turinčiais HEV sistemą.
O pagrindinis jų skirtumas tas, kad PHEV modeliuose yra galimybė tam tikrą kilometrų skaičių važiuoti vien elektra, nepriklausomai nuo jūsų greičio. Koks tas atstumas – priklauso nuo baterijos.
PHEV sistemas turinčiuose modeliuose dažniausiai taip pat būna pavara, kuri suteikia galimybę važiuoti lygiai taip pat, kaip važiuotumėte su HEV modeliu, tačiau jei pastarasis įsikrauna regeneracinės sistemos pagalba, tai PHEV modelį galiausiai vis vien teks krauti iš maitinimo lizdo.
Gal PHEV ir skamba, kaip daugiau problemų ir rūpesčių už HEV kelianti sistema, tačiau jos potencialas sumažinti bendrą į aplinką išskiriamą CO2 kiekį – gerokai didesnis. Žinoma, tik tokiu atveju jei pilnai išnaudojate sistemą.
Būtina apskaičiuoti savo kasdienį nuvažiuojamų kilometrų skaičių ir išsirinkti „Plug-In“ hibridą, kuris tą atstumą įveiktų.
Jei į darbą, parduotuvę, pasiimti vaikus ir grįžti namo pakanka 50 kilometrų – atradus modelį, kuris gali juos įveikti, kasdien galėsite važiuoti vien elektra. O kelionėms prie jūros ar ežero naudosite degalus.
PHEV privalumai:
- Galimybė važiuoti vien elektra;
- Mažesnis degalų suvartojimas nei HEV;
- Mažesnis išskiriamas CO2 kiekis nei HEV;
PHEV trūkumai:
- Būtina krauti iš tinklo;
- Aukštesnės nei įprastai sąnaudos, važiuojant su vidaus degimo varikliu, dėl papildomo baterijų svorio;
MHEV
Lyginti MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) sistemą su paprastuoju hibridu (HEV), tai lyg lyginti padirbtą Vincento Van Gogo „Žvaigždėtą naktį“ su originalu. Pavadinimas toks pat, bet vienas iš jų – apgaulė.
MHEV modeliai neturi dugne įmontuotų didelių baterijų. Jie turi papildomą 48 V baterijos sistemą, kurios pagalba vieni gamintojai didina momentinę galią, kaip, pavyzdžiui, „Audi RS6“ modelyje, kiti – taupo degalų sąnaudas, kaip kad „Volkswagen Golf 8“.
„Mild hybrid“ sistema turi gerokai mažesnį variklį nei aukščiau minėti hibridai ir važiuoti vien elektra niekada negali. Ši sistema skirta padėti vidaus degimo varikliui.
Kartais atleidus akceleratorių benzininis variklis toliau veikia, tačiau greitį palaiko „Mild hybrid“ sistema. Kitaip tariant – padeda automobiliui judėti sava eiga. Ekspertai skaičiuoja, kad maksimaliai išnaudojant šią sistemą, degalų sąnaudas būtų galima sumažinti apie 20 proc.
Plačiau apie šią sistemą skaitykite kiek anksčiau Autoplius.lt rašytame straipsnyje paspaudę nuorodą:
https://autoplius.lt/tyrimai/patarimai/kas-tas-mild-hybrid?page_nr=1
MHEV privalumai:
- Šiek tiek mažesnės sąnaudos nei su paprastu vidaus degimo varikliu;
- Nereikalauja įkrovos iš tinklo;
- Šiek tiek mažesnis į aplinką išmetamo CO2 kiekis nei modeliuose su vidaus degimo varikliais;
MHEV trūkumai:
- Nėra galimybės važiuoti vien elektra;
- Didesnės degalų sąnaudos nei HEV ir PHEV;
- Didesnis išmetamo CO2 kiekis nei HEV ir PHEV;
Kiekvienos iš šių sistemų tikslas yra tas pats – sumažinti degalų sąnaudas bei į aplinką išmetamo CO2 kiekį. Siekis puikus. Tiesa ta, kad šios sistemos savo darbą atlieka ne vienodai gerai.
Žinoma, ne vienodai ir kainuoja. Lyginant to paties segmento modelius, brangiausiai kainuos turintys įkraunamo hibrido sistemas (PHEV), o pigiausiai – MHEV.
Bet kokiu atveju, prieš perkant modelį, turintį vieną iš šių sistemų, labai svarbu apsvarstyti poreikį ir atkreipti dėmesį į savo kasdienių kelionių niuansus. Taip išsirinksite tinkamiausią modelį ir tinkamai jį išnaudosite. Tačiau bet kurio iš jų pasirinkimas – žingsnis mažesnės taršos link.
Rašyti komentarą