„Ecoservice“ jau ruošiasi žiemai - perka druską, dairosi darbuotojų
Užbaigiant šiltojo sezono darbus, šiais metais anksčiau susirūpinta pasiruošimu žiemai - dėl karo Ukrainoje nutraukus druskos tiekimą iš Baltarusijos, „Ecoservice“ suskubo ieškoti kitų tiekėjų.
Į Lietuvą druską importuoja tik trys šalys - Vokietija, Egiptas ir Marokas, o kaina rinkoje šiemet beveik 100 proc. didesnė nei prieš dvejus metus.
„Ecoservice“ sprendimą anksčiau apsirūpinti keliams prižiūrėti reikalinga druska paskatino ir susirūpinimas dėl galimų tiekimo grandinių sutrikimo, nes padėtis rinkose sunkiai prognozuojama.
„Iš Maroko nuspręsta importuoti 8 000 tonų druskos. Tai gali būti ne visas šios žiemos metu planuojamas sunaudoti chloridų kiekis, priklausomai nuo žiemos, gali tekti atsivežti dar daugiau“, - pasakojo Diana Lubė, „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorė.
Anot jos, druskos „Ecoservice“ įsigijo didesnės koncentracijos, kad barstyti reikėtų mažesnį jos kiekį - dideli druskos kiekiai kenkia žaliesiems plotams, kitą sezoną dėl druskos poveikio būna prastesnė jų regeneracija.
Sandėliai pripildyti
„Pasirašėme sutartį dėl nenutrūkstamo druskos tiekimo iš Maroko, taip pat kur kas anksčiau pripildėme visus sandėlius, siekdami išvengti galimo tiekimo grandinės trūkinėjimo prasidėjus sezonui. Šiek tiek nerimo kelia dvigubai išaugusi druskos kaina - daugelis savivaldybių nesutiko kompensuoti padidėjusių kelių priežiūros išlaidų dėl pasikeitusios ekonominės situacijos ir šią naštą paliko ant darbus atliekančių bendrovių pečių“, - teigė D. Lubė.
Praėjusią žiemą „Ecocervice“ vien Klaipėdos miesto keliams prižiūrėti sunaudojo per 2 500 tonų druskos.
Pasak D. Lubės, Klaipėdos klimatas, nors šiek tiek šiltesnis dėl jūros, tačiau labai permainingas ir plikšalos tikimybė didesnė nei kituose miestuose, todėl labai svarbi yra prevencinė priežiūra.
Pagal vėjus, temperatūrą dar ir neprasidėjus plikledžiui uostamiestyje būtina barstyti dangą, nes ji gali apledėti visame mieste greičiau nei per valandą.
Ieško darbuotojų
Nepaisydama to, kad išaugo finansinė našta, „Ecoservice“ gatves žiemą prižiūrimose teritorijose planuoja tvarkyti įprastu dažnumu.
Tradiciškai žiemos sezono metu „Ecoservice“ reikia ir papildomų darbo rankų.
„Žiemą visuomet ieškome traktorių, stambios technikos vairuotojų - dirbame keliomis pamainomis visą parą“, - „Vakarų ekspresui“ sakė D. Lubė.
Ateinantį sezoną „Ecoservice“ už kelių ir šaligatvių priežiūrą bus atsakinga net keliolikoje Lietuvos miestų.
Be Klaipėdos, tai ir Šilalė, Vilnius, Širvintos, Marijampolė, Kazlų Rūda, Alytus, Anykščiai, Kėdainiai, Biržai, Šiauliai ir Pasvalys.
Vairuotojų supratingumas
Prasidėjus žiemos sezonui labai svarbus ir eismo dalyvių supratingumas. Teisingas vairuotojų elgesys kelyje labai palengvina kelininkų darbą.
„Prašymas vairuotojams - kai mato, kad vyksta barstymo ir valymo darbai, praleisti važiuojančią techniką, kad darbai būtų atlikti greičiau ir visi keliuose galėtų judėti saugiau“, - atkreipia dėmesį D. Lubė.
Anot jos, šaltuoju metu kelio dangos būklė, ypač pajūryje, gali pasikeisti akimirksniu, todėl, pastebėjus slidžius ruožus, apie tai operatyviai galima informuoti „Ecoservice“ telefonu 8 687 44 444.
Investuoja į techniką
Kad užtikrintų aukštą teikiamų paslaugų kokybę, „Ecoservice“ nuolat investuoja į technikos atnaujinimą. Keliams žiemą prižiūrėti įmonė Klaipėdoje yra sukomplektavusi visą reikalingą techniką.
Darbams vasaros ir rudens sezono metu uostamiestyje šiais metais papildomai buvo įsigyta žolės pjovimo, lapų rinkimo technikos.
Iš viso įmonė per metus į naują techniką investavo apie 350 tūkst. eurų. „Ecoservice“ įsigijo elektrinę vakuuminę valymo mašiną, taip pat papildomai investavo į tris prie traktoriaus kabinamus vakuuminius šlavimo siurblius su drėkinimo sistema.
„Vieną reikalingą įrenginį susikonstravo patys įmonės darbuotojai, nes tokių rinkoje įsigyti tiesiog nėra galimybės - ant senų šaligatvių esančioms įsisenėjusioms ir jau žole apaugusioms smėlio sankaupoms pašalinti buvo sukonstruotas gracavimo įrenginys. Jis leido atnaujinti šaligatvius, kurie ne vienus metus buvo neprižiūrimi“, - teigė D. Lubė.
Rudens darbai
Užtikrinus, kad žiemą keliais bus pasirūpinta, toliau atliekami baigiamieji vasaros sezono darbai - žiemai ruošiami gėlynai, želdiniai, renkami nukritę lapai.
Rudenį „Ecoservice“ daugiausia dėmesio skiria krentančių lapų tvarkymui - iš viso prižiūrima daugiau nei 1 200 hektarų Lietuvoje.
Nuo gatvių ir šaligatvių lapai valomi specialiomis vakuuminėmis mašinomis, papildomai šiems darbams bendrovė už 50 tūkst. eurų įsigijo vakuuminę šluotą su drėkintuvu ir tris priekabas su siurbliais lapams rinkti.
Surinkti rudeniniai lapai vežami į žaliųjų atliekų surinkimo aikšteles, kur iš jų gaminamas kompostas. Lapų rinkimo sezonas truks iki gruodžio vidurio.
Gėlynų priežiūra
„Didysis lapų krytis prasideda po pirmųjų šalnų - tuomet per tris dienas nukrenta didžioji dalis lapų, tačiau kai kurie medžiai, pavyzdžiui, ąžuolai, pamažu lapus meta visą žiemą. Intensyviausias lapų rinkimas prasideda spalio pabaigoje arba lapkričio pradžioje - tuomet dirbsime visu pajėgumu, dviem pamainomis. Lapai bus renkami ir savaitgaliais“, - pasakojo D. Lubė, „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorė.
Rudeniui ruošiami ir miestų gėlynai - karpomi dekoratyviniai krūmeliai, žiemojimui ruošiamos daugiametės gėlės, dauginami augalai ir sodinami kituose gėlynų plotuose.
Vasarinės gėlės keičiamos rudeninėmis - sodinamos našlaitės, viržiai, pagalvota ir apie pavasarį - sodinamos svogūninės gėlės: narcizai, krokai, tulpės, dekoratyviniai česnakai. Iš viso šį rudenį „Ecoservice“ pasodins daugiau nei toną įvairių gėlių svogūnėlių.
Kitąmet pavasarį Lietuvos gyventojus pasitiks daugiau nei 75 tūkst. įvairiaspalvių žiedų.
Rašyti komentarą