Ar Klaipėdos miesto savivaldybė girdi miestiečių prašymus?
(3)Nors galimybė prisijungus prie Klaipėdos miesto savivaldybės puslapio pranešti apie mieste kylančias bėdas egzistuoja jau gana seniai, tačiau ir šiandien ši funkcija nepraranda savo svarbos.
„Iš viso nuo šių metų sausio pirmosios iki rugsėjo 8 d. buvo gautas 781 pranešimas. Vidutiniškai tai būtų apie 3 pranešimus per dieną ar 21-22 per savaitę. Vieną dieną gali būti daugiau, kitą - mažiau. Pavyzdžiui, tomis dienomis, kai gausiai palyja ar pasninga, pranešimų padaugėja. Beje, ankstesniais metais kreipimųsi ir prašymų išspręsti problemas buvo daugiau: 2022 m. - 980, 2021 m. - 960“, - pasakoja Klaipėdos miesto savivaldybės patarėjas informacinių technologijų klausimais Modestas Martišius.
Dažniausiai gyventojai kreipiasi dėl eismo organizavimo problemų, asfaltuotų gatvių dangų remonto, miesto aplinkos tvarkymo, gatvių priežiūros ir valymo, automobilių statymo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimų, medžių ir krūmų mieste genėjimo, apšvietimo klausimų, miesto inventoriaus remonto.
„Problema žymima kaip išspręsta tik tada, kai darbuotojas dokumentų valdymo sistemoje uždaro jam sukurtą užduotį. Užduoties rezultato tekstas matomas viešai svetainėje. Siekiant neapkrauti žemėlapio, po 20 dienų išspręstos problemos neberodomos“, - teigia M. Martišius.
Jis sako, jog tai, kiek užtruks išanalizuoti miestiečių nusiskundimus ir išspręsti kilusius nesklandumus, priklauso nuo problemos sudėtingumo.
„Kai kurias problemas galima išspręsti per kelias valandas, o kai kurių sprendimas gali užtrukti ir mėnesius, nes reikia organizuoti pirkimus, atlikti statybos darbus ir panašiai“, - sako pašnekovas.
Klaipėdietė Natalija teigia naudojusis šia funkcija: „Prieš kelerius metus vyko remontas Malūno parke (buvo problema su plytelėmis), o po remonto pradėjo didelės mašinos važinėti ir vėl reikėjo atnaujinti tas plyteles, tad parašėme apie tokią problemą ir sutvarkė. Remdamasi mūsų patirtimi, tikrai galiu pasakyti, kad Klaipėdos miesto savivaldybė išgirsta žmonių prašymus, pavyksta išsiaiškinti. Manau, kad ši funkcija tikrai naudinga, nes galima labai greitai pateikti savo prašymą ar skundą. Be to, kartais įdomu paskaityti, kur kokios problemos. Man atrodo tai labai veiksmingas būdas, o Savivaldybė tikrai stengiasi spręsti kylančias bėdas.“
„Esu girdėjusi, jog galima pranešti apie problemą per internetą. Naudotis neteko, bet kartais paskaitau. Pastebėjau gerus pokyčius: kiemuose būna mažiau paliktų nenaudojamų automobilių, sutvarkytos bendro naudojimo aikštelės, tikrai padaugėjo vaikų žaidimo aikštelių. Kadangi turiu mažą anūką, man tai svarbu. Aš manau, kad ta funkcija yra tikrai naudinga, nes juk dabar XXI amžius, taip žymiai paprasčiau“, - sako miestietė Valentina.
Viešųjų ryšių specialistas Andrey Smyshnikov'as šia funkcija nesinaudojo, tačiau taip pat svarstė, kad Savivaldybė stengiasi spręsti miestiečių skundus. Tačiau, pasak jo, kartais komunikacija galėtų būti geresnė.
„Kiek man teko bendrauti su Savivaldybėje dirbančiais žmonėmis, kartais susidaro toks įspūdis pokalbio metu, jog mane nelabai nori išgirsti, kad aš trukdau savo skambučiu. Bet noriu pripažinti, jog Klaipėda gerėja, dėmesys į miestiečius tikrai kreipiamas. Jūsų minėta funkcija pranešti apie problemą tikrai yra naudinga, nes kai kurie žmonės su mielu noru pasidalintų savo nuomone, tačiau jiems gali būti nejauku skambinti, kalbėti, o tokia forma duoda tam tikro anonimiškumo, žmonėms būna drąsiau dalintis savo įžvalgomis. Taip pat tai yra patogus komunikacijos kanalas jaunimui ir, žinoma, suaugusiems“, - kalbėjo A. Smyshnikov'as.
Rašyti komentarą