Stebėjo, kaip elgiasi pirkėjai

Stebėjo, kaip elgiasi pirkėjai – tik įėję į parduotuvę skuodžia link trijų skyrių

(2)

Kone pusė apklaustų Lietuvos gyventojų fizinėse maisto parduotuvėse per savaitę apsilanko 2–3 kartus, tačiau kaipmat patraukia link šviežių vaisių ir daržovių, pieno produktų bei duonos gaminių, konditerijos. Būtent čia jie praleidžia daugiausia laiko.

Tai paaiškėjo ištyrus, kaip vartotojai Lietuvoje elgiasi apsipirkdami.

Tiesa, didžiuosiuose miestuose ir regionuose pirkėjų įpročiai kiek skiriasi, tačiau bendros tendencijos – panašios.

Pagal ką renkasi vietas, kur apsipirkti?

Visgi stiprieji alkoholiniai gėrimai ir mažiau sveikas maistas yra tie skyriai, kur pastebimas kiek sumažėjęs pirkėjų aktyvumas.

Kaip pristatyme teigė Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, vidutiniškai pirkėjas parduotuvėje užtrunka 29 minutes: 31 minutę moterys ir 27 vyrai. 5 iš 10 moterų pirkėjų apsiperka greičiau nei per pusvalandį, pusė jų užtrunka iki 15 minučių.

Tuo metu 3 iš 10 apklaustų vyrų trunka maždaug apie pusvalandį.

Aišku ir tai, kad pirkėjai, prieš užsukdami į parduotuvę, įvertina bent keturis kriterijus.

Aktualiausia žmonėms yra parduotuvėje esančios akcijos mėgstamiems produktams, taip pat svarbi patogi lokacija – kuo arčiau darbo ar namų, tuo geriau.

Ne mažiau svarbūs ir pasiūlymai su lojalumo kortele bei pačios maisto parduotuvės asortimentas.

„Iki“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė, pristatydama naujo koncepto parduotuvę Vilniaus Šeškinės mikrorajone, pabrėžė, kad nepaisant parduotuvės dydžio, apsiperkantiems žmonėms svarbu ir prekių išdėstymas.

Pavyzdžiui, tik įėjus į parduotuvę pirkėjus pasitinka vaisiai ir daržovės.

Šie maisto produktai, anot atlikto pirkėjo paveikslo tyrimo, yra tie, be kurių pirkėjai sunkiai apsieina.

Tačiau yra ir pirkėjams nepatinkančių sprendimų: nuo siauro prekių asortimento, neaiškių prekių nuorodų ir iškabų iki klaidaus išplanavimo ir nepakankamo kasų kiekio.

Organizatorių nuotr.

Naujas konceptas

Pasak „Iki Lietuva“ generalinės direktorės, prekybos tinkle vykstantys strateginiai pokyčiai apima visus prekybos tinklo kanalus, įskaitant ir fizines parduotuves.

Nauja parduotuvių koncepcija buvo kuriama itin dėmesingai įsiklausant į pirkėjus, bendradarbiaujant su Švedijos ir Vokietijos mažmeninės rinkos ekspertais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Teigiama, kad naujos koncepcijos idėja  – sukurti tokią aplinką, kurioje klientų apsipirkimo kelionė vyktų intuityviai, mėgstamas prekes būtų galima rasti kuo greičiau ir patogiau, būtų aiškiai išskirti specialūs kainų pasiūlymai.

Būtent Šeškinėje po rekonstrukcijos atsidariusioje parduotuvėje pirkėjai gali išbandyti tokią apsipirkimo patirtį.

Šios parduotuvės prekybinis plotas siekia 1 582 kv. metrų, investicijos į ją siekė 2,3 mln. eurų.

Naujose parduotuvėse taikomi sprendimai buvo kuriami įvertinus pirkėjų poreikius, kurie ypač daug dėmesio skiria apsipirkimo sklandumui, kategorijų ir prekių išdėstymui, šviežumui ir kokybei bei geros kainos pasiūlymams, teigiama pranešime.

Pastebi gerą elgesį

Atliktas tyrimas taip pat parodė – 86 proc. apklaustų pirkėjų savo lojalumo kortelę paskolina kitam pirkėjui.

Tuo metu jaunimas elgiasi kiek kitaip, teigė V.Budrienė. Jaunuoliai linkę rečiau paskolinti lojalumo kortelę nepažįstamajam, taip dažniau elgiasi senjorai nuo 65 iki 74 metų.

Taip pat fiksuota ir kita gera elgsena.

Pavyzdžiui, 3 iš 4 pirkėjų pakėlė nukritusią prekę, 6 iš 10 pirkėjų užleido eilę kitam žmogui ar 5 iš 10 apklaustųjų padėjo kitam žmogui pasiekti aukščiau esančią prekę.

Štai didžioji dalis apklaustųjų nepagailėjo ir gero žodžio parduotuvės darbuotojui.

Tuo metu 4 iš 10 žmonių paaukoja „Maisto bankui“.

Tačiau tik kas dešimtas pirkėjas paskolina pinigų kitam pirkėjui, jei šiam prireikia pagalbos arba parekomenduoja prekę kitam.

Tyrimą „Iki Lietuva“ užsakymu atliko „Intra research“ kompanija.

Organizatorių nuotr.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder