PRITAIKYS. Laivybai atveriant naują kelią bus pritaikytos Pakalnės upės ištakos.

Rudenį atsiras naujas vandens kelias į Kuršių marias

Rudenį į Kuršių marias bus atvertas dar vienas kelias - laivybai bus pritaikytos Pakalnės upės ištakos, Rusnaitės upės žiotis ir ten esanti išplauka į marias.

Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas sako, kad gilinimo darbai bus pradėti rugpjūčio pabaigoje ir užtruks vos daugiau nei savaitę. Jo teigimu, projekto itin laukia vietos gyventojai, ypač turintys sodybas. Tikimasi, kad jis pagyvins turizmą.

„Ten yra fantastinė vieta plaukti, yra kelios sodybos, tai gyventojai galės džiaugtis turistais, turėti kažkokios papildomos apgyvendinimo veiklos. Ta vieta, kuria yra laivuojama, – matome, kaip rytinėje pakrantėje atsigauna Dreverna, Svencelė, tai iš tiesų galima tikėtis šiokio tokio pagyvėjimo. Šios vietos buvo tiesiog tokios apleistos, nes nebuvo, kaip išplaukti į Kuršių marias“, - teigė jis.

Pasak jo, iš tiesų pačių darbų apimtis yra gana nedidelė, jie duotų didelį efektą, bet paties darbo nėra daug. „Tikriausiai maždaug per savaitę, galbūt pusantros su mūsų galinga žemkase būtų galima tą praplaukimą sutvarkyti“, - aiškino direkcijos vadovas.

Anot V. Vinokurovo, Šilutės valdžia projektą įgyvendinti norėjo jau seniau, tačiau tam trukdė aplinkosaugos reikalavimai. „Vidaus vandens kelių direkcija jau prieš porą metų yra gavusi Šilutės savivaldybės administracijos paklausimus. (...) Anksčiau turėjome tiesiog visišką Saugomų teritorijų tarnybos draudimą daryti bet kokią veiklą, (...) tokia buvo ankstesnės vadovybės pozicija“, - kalbėjo V. Vinokurovas. „Pasikeitus vadovybei pavyko susitarti ir įrodyti, kad žalos gamtai nebus, o bus tik nauda, nes net ir žuvų migracija, kai pagilėja vandens srovė, didėja, čia viskas buvo dėl aplinkosauginių draudimų.“

Anot jo, didžiojoje dalyje ruožo užteks tik išvalyti susikaupusias sąnašas, o gilinti dugną daugiausia reikės Kuršių mariose. „Problema yra būtent tik dėl seklumos, kuri yra Kuršių mariose, nes visa rytinė Kuršių marių pakrantė yra labai sekli, tai tik toje vietoje. Tose (ne Kuršių marių - BNS) vietose pravalius susikaupusias sąnašas ir pasiekus projektinį, berods, 1,2 metro gylį būtų galima užtikrinti praplaukimą beveik visiems Lietuvos pramoginiams laiveliams“, - teigė V. Vinokurovas.

Laivybos pritaikymo darbus atliks pati direkcija. Kiek lėšų prireiks darbams, kol kas neaišku. V. Vinokurovo teigimu, šiuo metu į Kuršių marias laivai dažniausiai plaukia Atmatos upe.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder