Priemiesčio vaikai tapo lygūs miestiečiams

Nuo šių mokslo metų pradžios priemiestyje gyvenantiems vaikams galioja tokia pat 80 proc. transporto lengvata terminuotiesiems bilietams, kaip ir miesto moksleiviams.

Diskriminacija tęsėsi ilgai

Nuo praėjusio amžiaus Transportų lengvatų įstatymas moksleiviams lengvatas nustatydavo pagal gyvenamąją vietą.

Priemiestyje, kitoje administracinėje teritorijoje gyvenantis vaikas iki miesto atvažiuodavo su pusės kainos bilietu, o mieste iki savo mokyklos jau galėjo naudotis 80 proc. nuolaidos terminuotuoju miesto bilietu.

Tokia nelygi tvarka ne tik diskriminuodavo priemiesčio vaikus, tačiau ir apsunkindavo bendros regionų viešojo transporto (VT) sistemos plėtrą: transporto organizatoriams tekdavo spręsti patogesnio atsiskaitymo, bilieto kainos klausimus.

Klaipėdos miesto ir rajono savivaldybės pirmosios šalyje sukūrė integruotą VT sistemą.

Geranoriško bendradarbiavimo dėka finansavimo klausimai buvo sprendžiami, tačiau sena tvarka buvo tikrai nepatogi, ir mūsų miestas ne kartą kėlė klausimą dėl lengvatų suvienodinimo. Dabar tai pagaliau jau yra padaryta.

Renkasi visų savaitės dienų bilietus

Naujieji rugsėjo mėnesiniai priemiesčio (II ir III) zonų moksleivių bilietai jau yra pardavinėjami nuo rugpjūčio 15 dienos. Mūsų sukaupta statistika rodo, kad daugiausiai perkami visų dienų II zonos moksleivio bilietai. Jie kainuoja 10,96 Eur.

Tik darbo dienų moksleivio bilietas kainuoja 8,20 Eur. Tėvai, įvertinę vaiko socializacijos poreikius savaitgaliais, paprastai renkasi pirmąjį, nežymiai brangesnį bilietą, kuris leidžia vaikui neribotai važinėti tiek priemiestyje, tiek mieste.

Terminuotieji bilietai konkrečiam mėnesiui pardavinėjami nuo 15 ankstesnio mėnesio iki 14 einamojo mėnesio dienos. Taigi rugsėjo bilietą moksleiviui galima bus įsigyti iki rugsėjo 14 dienos.

Suprantama, raginame tokius bilietus įsigyti jau dabar, nelaukiant trečiadienio, rugsėjo pirmosios. Jų įsigijimo vietos ir kainos nurodytos mūsų puslapyje http://senoji.klaipedatransport.lt/maps/bilietai.php .

Mieste - pradinuko bilietas

Ypatingomis VT lengvatomis, šiuo atveju nustatytomis nebe Seimo, o Klaipėdos miesto tarybos, mieste gali naudotis pradinių klasių moksleiviai. Jau dabar galima įsigyti tokį 9 mėnesius nuo rugsėjo pirmosios galiojantį darbo dienų bilietą, kainuojantį vos 10 eurų.

Net praėjusiais metais, kai buvo didelis neapibrėžtumas dėl kontaktinio mokymo režimo, tėvai noriai savo mažiesiems pirko tokius bilietus; jų skaičius buvo keturženklis. Šį rugpjūtį irgi pastebime aktyvų tokių bilietų pirkimą, laukiame, kad skaičiai viršys pernykščius.

Senjoro bilietas išlieka populiarus

Lygiai taip miesto Tarybos sprendimu ypatinga lengvata Klaipėdos miesto VT gali naudotis pensininkai, dar nesulaukę 70 metų. Galiojantis transporto lengvatų įstatymas šiai kategorijai nėra numatęs jokių bilieto kainos nuolaidų.

Tačiau tokio amžiaus klaipėdiečiai dar turi didelių judumo poreikių, o jų pajamos dažniausiai yra jau sumažėjusios. Dabar jie pas mus gali naudotis 50 proc. lengvata pusės metų ir metų terminuotiesiems bilietams (kainos ir įsigijimo vietos taip pat yra nurodytame mūsų puslapyje).

Tokiais bilietais kasmet naudojasi daugiau tūkstančio mūsų senjorų. Nors proginės išlaidos tokiam bilietui ir atrodo nemenkos, tačiau mūsų vyresnieji sugeba planuoti savo biudžetą ir pasiskaičiuoti naudą.

Pirmaisiais pandeminiais metais senjoro bilietų pirkimas buvo šiek tiek sumažėjęs. Tačiau dabar jau aišku, kad turėsime taip ar kitaip taikytis prie naujųjų sąlygų, jos ilgam, ir užsisklendimas namuose senjorams gali būti blogesnis pasirinkimas nei atsakingas grįžimas į socialinį gyvenimą.

Nemokamo transporto spąstai

Mažesnėse Lietuvos savivaldybėse populiarėja nemokamas viešasis transportas. Iš pažiūros tai atrodo neblogas dalykas, tačiau praktika rodo, jog toks sprendimas iš esmės apriboja VT naudotojų ratą socialiai jautriausiomis grupėmis.

Biudžetų pajėgumai leidžia išlaikyti senais autobusais retus reisus „ligoninė-turgus-bažnyčia-kapinės-mokykla“, o aktyvioji dirbančioji bendruomenės dalis priversta įsigyti automobilius, nes sprendimas kompensuoti 100 proc. bilieto kainą neapima nei maršrutų tinklo aprėpties keitimo, nei kursavimo dažnio, nei autobusų kokybės.

Klaipėdos kelias

Klaipėdos miestas daugybę metų nuosekliai realizuoja savo VT politiką: tiksliai adresuotais sprendimais sumažinti transporto išlaidas labiausiai socialiai jautrioms grupėms, kartu išlaikant tokią tinklo ir reisų dažnio kokybę, kuri viešąjį transportą darytų patrauklų ir vidutinių bei aukštesnių pajamų miestiečiams.

Mažos (lyginant su kitais miestais) bilietų kainos, didesnis maršrutinis greitis, nuolat gerėjanti vis ekologiškesnių autobusų kokybė, išlaikyta maršrutinių taksi paslauga aukštesnio komforto pageidaujantiems keleiviams leidžia teikti visoms socialinėms ir amžiaus grupėms tinkamą transporto paslaugą.

Tokia subalansuota politika ypač pasitvirtino mums visiems nepamirštamais 2020-aisiais, kai dėl griežtesnių saugumo reikalavimų miesto biudžetui pirmą kartą teko dengti bendruosius VT sistemos nuostolius.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder