„Lietuvos geležinkeliai“ ir Susisiekimo ministerija traukiasi: traukinukas į Klaipėdą išliks
Ir to negana: netgi Savivaldybės prisidėjimo – anksčiau reikalautų 77 000 eurų metams nebereikės!
„Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas informavo, kad traukinio maršrutas Šilutė-Klaipėda-Šilutė nebus naikinamas ir savivaldybės prisidėjimo nereikės!“ – savo „Feisbook“ puslapyje informuoja meras Vytautas Laurinaitis.
Pasak V. Laurinaičio, apie pokyčius M. Tarnauskas jam pranešė skambučiu, ir patikino, kad Savivaldybės vadovai gali „nenuogąstauti“, anksčiau minėtų 77 000 eurų Šilutės savivaldybei prisidėti nereikės.
Respublikinė žiniasklaida informuoja, jog Susisiekimo ministerija „ieško būdų, kaip išlaikyti šiuo metu esamus traukinių maršrutus regionuose.
Kartu su Rokiškio, Radviliškio, Šiaulių, Akmenės, Mažeikių ir Panevėžio savivaldybėmis Susisiekimo ministerijos vadovai nuotoliniu būdu aptarė vietinio susisiekimo geležinkeliais organizavimo klausimus.
Susitikime buvo konstatuota kad UAB „LTG Link“ neužtikrino pakankamo bendradarbiavimo su savivaldybėmis, o kiekvienoje savivaldybėje susiklosčiusi padėtis dėl jos maršrutų tinklo turėtų būti vertinama individualiai, bendrų pokalbių su specialistais metu.
„LTG Link“ atstovai patikino, kad imsis aktyvių veiksmų, siekdami susitikti su visomis savivaldybėmis, diskusijoje aptarti šiuos klausimus ir rasti galimus sprendimus.“
„Atsakingai vertiname visus šiuo metu esamus traukinių maršrutus, taip pat galimybę keisti juos naujais, valstybės biudžetui mažiau nuostolingais maršrutais.
Tačiau ypač svarbu atsižvelgti į kiekvieno regiono ypatumus ir aptarti visus galimus variantus su savivaldybėmis, kad gyventojams būtų užtikrintos kuo patogesnės ir kokybiškesnės susisiekimo paslaugos.
Žmonėms galimybė keliauti išliks, atsižvelgiant į turimą biudžetą, todėl dabar svarbu suderinti lūkesčius ir finansus“, – BNS cituoja viceministrą M. Tarnauską.
Pasak viceministro, tikslas – kuo labiau populiarinti geležinkelius kaip „žalią“, saugų ir patogų viešąjį transportą. Tam reikia ir savivaldybių pastangų bei suderinimo su vietinio susisiekimo maršrutais.
Taip pat svarbus ir finansinis indėlis, nes Lietuvoje, kaip ir kitose ES šalyse, keleivių vežimas viešuoju transportu yra subsidijuojamas, taip paskatinant gyventojus rinktis mažiau taršų viešąjį transportą.
Pastaraisiais metais Lietuvoje valstybės kompensacija maršrutų nuostoliams padengti priartėjo prie 40 mln. eurų per metus.
Savivaldybėms nusprendus neprisidėti prie nuostolių kompensavimo, vietoj šiuo metu egzistuojančių kelių besidubliuojančių maršrutų siūlomas naujas maršrutas iš Mažeikių į Panevėžį. Dalis dabartinių maršrutų išliktų, tarp jų – ir Klaipėda–Šilutė.
Rašyti komentarą