Pribloškiančios pandeminių pinigų upės: šimtai tūkstančių skiepų reklamai
Apie tai, kad startuoja nauja skiepų reklamos kampanija, Vyriausybė pranešė prieš kelias savaites. Kai vakcinuotų žmonių šalyje beveik 70 proc., pranešama, kad reklamos, kviečiančios skiepytis nuo COVID-19, apima televizijos, radijo, interneto ir lauko reklamą. Kaip nurodė Vyriausybė, pagrindinė kampanijos idėja - per kuriozines situacijas paskatinti žmones nelaukti, nelikti paskutiniais.
Įdomu, kad „Omikron" guldant ir skiepytus, ir neskiepytus, reklama siejama būtent su atmainos atsiradimu. „Lietuvoje sparčiai plintant „Omikron" atmainai, buvo priimtas sprendimas imtis papildomų komunikacijos priemonių ir sukurti šią kampaniją, kviečiančią žmones nelikti paskutiniais nepasiskiepijusiais nuo COVID-19", - nurodo Vyriausybė.
Kaip „Vakaro žinias" informavo Vyriausybė, kampaniją „Nelik paskutinis" kūrė kūrybinės agentūros UAB „Trylika-dvidešimt trys" ir MB „Marios", o vaizdo klipą - studija „DANSU" - filmų, televizijos ir reklamų gamybos įmonė. Ir kainavo ši kampanija nemažai mokesčių mokėtojų pinigų. Štai vien kampanijos kūrybinė idėja ir visų priemonių (TV, garso takelių, reklaminių skydelių, animuotų vaizdo klipų, lauko maketų ir kt.) sukūrimas ir adaptavimas kainavo 60 tūkst. Eur su PVM (iš jų - 36 300 Eur su PVM - vien tik vaizdo klipo kaina).
Ir čia dar ne pabaiga. Papildomai kampanijai numatyta išleisti 150 tūkst. Eur su PVM.
Informacijos sklaidos žiniasklaidoje paslaugos įgyvendinamos pasitelkus viešąjį konkursą laimėjusį tiekėją - UAB „Havas media". „Šis tiekėjas, atsižvelgęs į pateiktą socialinės informacijos sklaidos kampanijos poreikį, tikslus bei tikslines auditorijas, parengė visuomenės informavimo priemonių planą. Informacijos sklaidos žiniasklaidoje ir įgyvendinimo paslaugų bei informacijos viešinimui skirto turinio parengimo paslaugų sutartys pasirašytos su Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija", - informavo Vyriausybė.
Tiesa ta, kad su UAB „Havas media" sudaryta sutartis yra gerokai didesnė ir siekia 320 tūkst. eurų vertę.
Viešųjų pirkimų tarnybos duomenys rodo, kad sutartis pasirašyta dar pernai birželį, o jos trukmė - dveji metai.
Kaip paaiškino Vyriausybė, „Sutarties su UAB „Havas media" pirkimo objekte numatytos paslaugos apima ne tik COVID-19 pandemijos valdymo komunikaciją, bet ir kitų Vyriausybės kanceliarijos veiklų viešinimui skirto turinio parengimo paslaugas.
Visos paslaugos yra perkamos pagal faktinį poreikį, pateikiant konkretų užsakymą viešąjį konkursą laimėjusiam tiekėjui - UAB „Havas media", kuris, atsižvelgęs į pateiktą informacijos sklaidos poreikį, tikslus bei tikslines auditorijas, parengia visuomenės informavimo priemonių planą."
Komentuoja profesorė, kultūros istorikė Rasa ČEPAITIENĖ:
Labiausiai stebina šios reklamos retorika. Man ji primena vieną rusišką pasakymą „nebud krajnij" („nebūk kraštinis"), kuris skamba kaip kriminalinis žargonas.
Bet kodėl būti paskutiniu - blogai? Štai Evangelijoje pasakojama istorija, kai ir atėję pirmi, ir paskutiniai gauna vienodą atlygį.
Ir tai yra ne pirmas kartas, kai valdžios užsakomos reklamos pasirenka pačias primityviausias ir bukiausias žinutes.
Nežinau, kaip jie įsivaizduoja, kam jos skiriamos. Juk neseniai matėme Vilniaus miesto reklamą, kurioje vaizduojamas žmogus su katinu ir sakoma, jog pasiskiepijus „Bus raMiau", dar anksčiau matėme reklamas su frazėmis „Geri vaikai tėvų nelanko".
O kur dar reklamos kampanija su suskaičiuotais nuo koronaviruso mirusiais jonais ar elenomis.
Nesuprantu, kokios būsenos esant galima tą sugalvoti. Kokį kultūrinį nuosmukį tas rodo.
Štai neseniai kalbėdama apie naujo viruso atmainą, sveikatos viceministrė nurodė, kad jis yra „plitrus". Kas čia per žodis? Kažkokie kliedesiai. Manau, visa tai „iš tos pačios serijos".
Be to, logiškai mąstant, ši reklama jau, kaip ir pavėlavo. Juk situacija labai keičiasi.
Bandau įsivaizduoti, kaip jaučiasi žmonės, kurie turi du skiepus ir klausė visų Vyriausybės nurodymų.
Ką jiems dabar daryti dėl sustiprinančiosios dozės? Manau, dalis jų skiepijasi tik todėl, nes nenori likti „durniaus vietoje", kad nebūtų tuo „kraštiniu".
Žmonės tampa situacijos įkaitais.
Atrodo, kad valdžia daugiau nieko ir nemoka, tik lipdyti etiketes.
Bet tai yra kažkoks vaikų darželio lygis, kai vaikai vieni į kitus bado pirštais. Į žmones žiūrima, kaip į nemąstančius gyvulius, kuriuos reikia varyti botagu arba vilioti pseudogalimybėmis.
Tai, kiek kainuoja tokios reklamos, yra siaubas. Aš nepatenkinta, kad mano ir kitų žmonių sumokami mokesčiai išleidžiami tokioms akcijoms.
Tokie pirkimai tik dar labiau pykdo visuomenę, ant kurios pečių pastaruoju metu gula vis kylančios kainos ir didėjantys mokesčiai. Valdžia mano, kad galima valdyti viešųjų ryšių akcijomis.
Manau, už tokį valstybės lėšų švaistymą turėtų būti taikoma atsakomybė. Galbūt ir baudžiamoji.
Kiekvienam, padėjusiam parašą po tokiomis sutartimis.
Rašyti komentarą