Plečiasi nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas: mokymosi pažangą įsivertins ir šeštokai
Prieš metus vykusiame NMPP dalyvavo beveik 46 tūkst. ketvirtų ir aštuntų klasių mokinių. Šiemet savo žinias norinčių pasitikrinti mokinių skaičius išaugo ir dėl didesnio mokyklų įsitraukimo į nacionalinį pasiekimų patikrinimą, ir dėl svarbios naujovės – NMPP dalyvaus ne tik ketvirtokai ir aštuntokai, bet ir šeštokai.
„Auganti mokinių pasiekimų patikrinimo aprėptis dar labiau didina svarbiausią šios priemonės vertę – tai galimybė suteikti objektyvią informaciją pedagogams, mokykloms, jų steigėjams apie ugdymo proceso rezultatus ir jo tobulinimo kryptis. Kaip ir kasmet, mokiniai gaus išsamų savo gebėjimų įvertinimą, o mokytojai ir tėvai – galimybę sužinoti realią ugdymosi situaciją ir priimti sprendimus, kaip galėtų būti gerinamas mokymo ir mokymosi procesas. Tikimės, kad patikrinimas prisidės siekiant šio tikslo ir nacionaliniu, ir savivaldybių lygmeniu“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.
Preliminariais NŠA duomenis, šiais metais NMPP dalyvaus 28332 ketvirtokai, 29582 šeštokai ir 26528 aštuntokai, tai sudaro atitinkamai 97,8, 97,7 ir 97,8 proc. šių klasių mokinių visose šalies bendrojo ugdymo įstaigose.
Pirmieji žinias pradės tikrintis ketvirtokai: balandžio 1-4 d. jie atliks skaitymo, balandžio 5-6 d. – matematikos, o balandžio 7-8 d. – pasaulio pažinimo testą. Šeštokai balandžio 11-12 d. laikys skaitymo, o balandžio 13-14 d. – matematikos testą. Aštuntokai balandžio 26- 26 d. atliks skaitymo, balandžio 27-28 d. – matematikos, balandžio 29 – gegužės 2 d. – socialinių mokslų, o gegužės 3-4 d. – gamtos mokslų testą.
Netrukus po mokinių pasiekimų patikrinimo Nacionalinė švietimo agentūra pradės rengti NMPP rezultatų ataskaitas kiekvienam mokiniui ir jo tėvams, mokytojams ir mokykloms.
Ataskaitos leis visos šalies mastu įvertinti kiekvieno moksleivio pasiekimus: atskleis, kuriose srityse jie yra stiprūs, o kur reikia pasitempti. Patikrinimo rezultatai padės ir mokytojams, ir tėvams objektyviai įvertinti mokinių žinias ir atitinkamai nukreipti jų pastangas siekiant dar geresnių rezultatų.
Rašyti komentarą