Ministrė A. Armonaitė turi konkurentą – vlogeriu nusprendė tapti ir G. Paluckas
Vaizdo įrašuose politikas aptarinėja Lietuvos aktualijas, įvairius įstatymų pakeitimus bei paaiškina savo balsavimo pasirinkimus ir jų aplinkybes.
Gelbėjimasis iš skęstančio laivo
G. Paluckas tvirtina, kad vaizdo įrašus pradėjo kurti tik dėl žmonių išreikšto poreikio. „Norime supaprastinta žmonių kalba aptarti visus klausimus, kurie buvo svarstyti tą savaitę, reikia patraukliu formatu pateikti svarbiausią informaciją, aišku, kartais linksmai (čia jau kaip pavyksta) pamėginti pateikti“,– pasakojo jis.
Seimo narys pažadėjo tokius vaizdo įrašus į „Youtube“ platformą talpinti kartą per savaitę. Kol kas jo vaizdo įrašai surenka iki dešimties peržiūrų, todėl influencerio karjera, atrodo, tik prasideda. „Po truputį, dar tik pirmos rožės, pirmos kregždės, bet įsibėgėsim“,– komentavo jis.
Vis dėlto, toks G. Palucko užmojis daugiau reikštis socialiniuose tinkluose gali būti matomas ne tik kaip noras šviesti visuomenę, bet ir kaip bandymas praplėsti savo elektoratą.
Dar prieš 2020 m. Seimo rinkimų antrąjį turą viešojoje erdvėje politologai diskutavo, kad nei Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) skilimas, nei jų tingi rinkiminė kampanija nesugebėjo patraukti rinkėjų dėmesio, todėl ir rinkimų rezultatai vieni prasčiausių LSDP istorijoje.
Su trylika mandatų jie atsidūrė opozicijoje, vos penkis iš jų iškovojo vienmandatėse apygardose.
Vaizdo įrašų filmavimas gali būti ne pačios geriausios socialdemokratų padėties taisymas, o jų dalijimasis socialinėse tinkluose geras būdas apie save priminti esamiems rinkėjams, kaip ir proga susirasti naujų.
G. Paluckas neigia, kad naujasis komunikacijos būdas yra bandymas surasti naują rinkėją, jam esą kur kas svarbesnis kontakto užmezgimas su žmonėmis, nesvarbu kaip jie balsuoja. Politikas esą stengiasi paaiškinti Seime diskutuojamus klausimus.
„Norime supaprastinta žmonių kalba aptarti visus klausimus, kurie buvo svarstyti tą savaitę, reikia patraukliu formatu svarbiausią informaciją, aišku kartais linksmai, pamėginti pateikti,– pasakojo jis. – Žmonės pasižiūri [vaizdo įrašus], jiems tampa aiškiau, nes iš įstatymų pavadinimų žmonės negali suprasti nei kaip jie veikia, nei kam jie aktualūs, patys Seimo nariai kartais nesupranta.“
Bandymas pavogti liberalų rinkėją?
Ne tik vaizdo įrašų filmavimas suponuoja LSDP naujų rinkėjų paiešką, bet ir pastangos tapti vakarietiškesne kairiąja partija. Jų diskurse vis dažniau pasirodo ne tik ekonominiai, bet ir socialiniai, LGBT bendruomenės teises liečiantys klausimai.
Ar taip yra bandoma pavogti dalį pasimetusių liberalų rinkėjų? O gal tiesiog kopijuoti geriau rinkimuose pasirodžiusias partijas?
Visiškai naujai įsisteigusi liberali Laisvės partija (LP) 2020 m. Seimo rinkimuose pasirodė pavydėtinai gerai, Seime ji turi vienuolika mandatų.
Anot politologo Mažvydo Jastramskio, LP rinkėjas – jaunas, viltingas, besitikintis progresyvios politikos pokyčių. Nelieka abejonių, kodėl partijos nariai prieš rinkimus nesibaidė naudoti tokių komunikacijos platformų kaip „Tiktok“, kur didžioji vartotojų dalis patenka į Gen Z apibrėžimą.
Įdomu ir tai, kad opozicija ne itin palankiai reagavo pamačiusi LP pirmininkės bei ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės įrašą, kuriame ji teigia grįžtanti į „Tiktok“ platformą. Opozicijos nuomone, LP lyderė tokiu elgesiu parodo nesuprantanti, kokias pareigas užima Vyriausybėje.
Pasirodo, kad LP uždavė puikų toną opozicijai semtis komunikacijos strategijos idėjų.
Tačiau G. Paluckas tikina, kad sąsajų tarp jo ir A. Armonaitės kuriamų vaizdo įrašų nėra. Jis nusprendė vaizdo įrašus kurti „Youtube“ platformoje ne todėl, kad „Tiktok“ jau užimtas A. Armonaitės, bet todėl, kas, Seimo nario nuomone, vaizdo įrašus „Youtube“ dalintis yra kur kas paprasčiau.
Rašyti komentarą