Kretingos Rotušės aikštės renovacijos startas – nuo automobilių aikštelės
Ta pati vieta – visose vizijose
„Šiemet jau nieko nebepadarysime, tik tarsimės, ar pradėti tvarkyti Rotušės aikštę kitąmet. Išrausti visą aikštę nėra prasmės, kol neatsakyta į du esminius klausimus: ar norime matyti užstatytą aikštės perimetrą nuo Vytauto gatvės iki „Maximos“, kaip ir buvo istoriškai, ar palikti Rotušės aikštę apvažiuojamą“, – tvirtino Savivaldybės tarybos Finansų ir inovacijos komiteto pirmininkas Dovydas Bajoras po diskusijų šiame komitete.
„Mano siūlymas būtų toks: prie gimnazijos stadiono perkeliame parkavimo aikštelę, nes centre – pačioje miesto širdyje, jos jau nebeįsivaizduojame.
Visuose Rotušės aikštės projektiniuose siūlymuose, kurie buvo pateikti prieš kelerius metus, vyrauja toks pats sprendinys – sutvarkyta teritorija tarp Turizmo informacijos centro ir gimnazijos stadiono iki sidabrinių eglių kitapus J. K. Chodkevičiaus gatvės, ją skiriant automobiliams statyti.
Todėl pirmiausia ir siūliau sutvarkyti tą aikštės plotą, juolab kad jos prieigas jau pradėjome tvarkyti lygiagrečiai su Vilniaus gatvės renovacija: eismo žiedai ir dalis Rotušės aikštės tarp jų – jau būsimo aikštės projekto dalis“, – kalbėjo D. Bajoras.
Traukinys turi pajudėti
D. Bajoras mano, kad rajono politikai turėtų bent jau pagreitį darbams suteikti per pastaruosius 2-jus metus, ligi savo, kaip tarybos narių, kadencijos pabaigos. „Sutvarkyti visos Rotušės aikštės per tą laiką – jokių šansų, bet sutvarkyti prieigas – misija įmanoma. Neužsimojame to, kas neįgyvendinama“, – tikino jis.
„Šiemet rajono biudžete nebuvo numatyta lėšų net dokumentams, kad pradėtume tvarkyti žaliąją zoną automobilių aikštelei, o kitąmet teiksime siūlymą tarybai – pradėti darbus būtina.
Tai nebus paprasta, nes ši teritorija, kaip ir Vilniaus gatvė, yra priskirta kultūros paveldui, joje taip pat teks atlikti tyrinėjimus.
Tačiau traukinys bent jau turi pajudėti“, – įsitikinusi Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Violeta Turauskaitė.
Jos žodžiais, Savivaldybės vyriausioji architektė Reda Kasnauskė jau kreipėsi į anksčiau parengtos Rotušės aikštės renovacijos vizijos laimėtojus – Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus MG „Pupa – strateginė urbanistika“ atstovus, kad šie pakoreguotų savo siūlymą dėl automobilių aikštelės prie gimnazijos stadiono.
Būtina turėti vieningą koncepciją
Automobilių aikštelę būtent toje vietoje savo pasiūlytoje vizijoje numatė ir Telšių architektas Algirdas Žebrauskas, pagal kurio projektą buvo renovuota mūsų miesto Vilniaus gatvė.
„Pajūrio naujienų“ pakalbintas, kaip, jo matymu, reikėtų pradėti tvarkyti centrinę miesto aikštę, A. Žebrauskas kalbėjo: „Mano projektiniame siūlyme Rotušės aikštė ir yra skirta rotušei, tikrai – ne automobiliams statyti. Siūliau, kaip erdvinėmis priemonėmis būtų galima atstatyti tūrį – gyvą aikštę, grąžinat jai istorinę erdvę, kaip ir buvo seniau.
Žinau, kad Kretingoje susibūrė aktyvių piliečių sambūris, kuris taip pat siekia, kad būtų atkurta rotušė ir ji, užpildyta šiuolaikinėmis raiškos priemonėmis, gyventų ir tarnautų miestiečiams.
Tai – klasikiniai dalykai, būdingi visai Europai.“
Nesant lėšų įgyvendinti projektus, A. Žebrauskas įsitikinęs, kad darbus reikia dirbti nuosekliai išlaikant kryptį: „Svarbu turėti vieningą koncepciją.
Telšiuose darbai taip ir vyksta – lėšų viskam ir užtektinai niekada nebuvo. Vedami vieno tikslo, judame po truputį, ir pinigų atsiranda.
Šiemet atkūrėme vienus reikšmingiausių statinių mieste – kalėjimą ir ješivą, kur bus įkurtas Žemaitijos žydų muziejus.“
Rašyti komentarą