Pasijuto šmeižiamas, sveikata blogėjo
Bendrovės „Ignitis" diktuojamų sąlygų nepasikentęs dujų vartotojas patyrė sėkmę. Kaip rašė „Vakaro žinios", Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos miesto rūmai J.S. ieškinį tenkino iš dalies - iš įmonės priteisė 300 eurų neturtinės žalos ir 9 eurus bylinėjimosi išlaidų.
Kaip informavo teismas, žmogus ieškinyje nurodė, kad jis 2017 m. su „Lietuvos dujomis" buvo pasirašęs pirkimo - pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį. Atsiskaitymai vyko per knygelę.
Dujas pradėjusi tiekti bendrovė „Ignitis" ieškovo prašymu sudaryti naują sutartį atsisakė. Vartotojo nuomone, teikiamos sąskaitos neatitiko teisės aktais nustatytų reikalavimų (kad būtų nurodytas suvartotas dujų kiekis, už kurį reikalaujama priteisti atitinkamą sumą, skolos laikotarpis ir kt.), nebuvo pateikta skolos detalizacija.
Ieškovas teigė, kad skaitliukų parodymus jis siųsdavo bendrovei pranešimais, kai tik gaudavo naują mėnesio sąskaitą, kuriuose prašydavo „atsiųsti tinkamas sąskaitas su nurodytu dujų kiekiu, kaina, suma ir kt.", taip pat pažymint, kad sutartis su juo iki šiol nepasirašyta.
Anot ieškovo, bendrovė „Ignitis" pradėjo jį šmeižti, kad tariamai skolingas, nors jokio teisminio sprendimo dėl skolos priteisimo nėra: „Per neįvardintus savo atstovus pradėjo vykdyti ieškovo psichologinį smurtą, reikalaujant sumokėti nurodytas sumas, nes kitu atveju bus nutrauktas dujų tiekimas. Grasinimai buvo teikiami telefoninėmis žinutėmis ir rašytiniais įspėjimais."
Žmogus nurodė, kad toks šantažas padarė blogą įtaką jo sveikatai, kuri nuolat blogėjo. Vartotojas prašė priteisti iš atsakovės 1 000 eurų moralinės žalos ir bylinėjimosi išlaidas.
Naudojosi dominuojančia padėtimi
Bendrovė „Ignitis" su tokiu ieškiniu nesutiko. Buvo paaiškinta, kad nėra pagrindo sudarinėti naujos dujų tiekimo sutarties, nes galioja sutartis su bendrove „Lietuvos dujų tiekimas" dėl tiekimo ieškovo iš savivaldybės nuomojamam butui - „Ignitis" yra ta pati bendrovė, tik pakeitusi pavadinimą. Be to, sąskaitų gavimas nors ir gali sukelti neigiamų emocijų, tačiau niekaip negali pabloginti vartotojo sveikatos būklės.
Vis tik teismas nusprendė, kad bendrovė vartotojui nesuteikė visos jo reikalaujamos informacijos dėl naujos sutarties sudarymo, ar kad jos sudaryti nebūtina, informacijos dėl žmogaus galimai netinkamo skaitliukų parodymų deklaravimo, taip pat - informacijos sąskaitose apie suvartotus dujų kiekius ir skolos susidarymo aplinkybių.
Anot teismo, toks neveikimas truko ilgą laiką, todėl pripažino, kad bendrovė „Ignitis" elgėsi nesąžiningai, aplaidžiai ir neteisėtai, o iš byloje pateiktų dokumentų ir paaiškinimų matyti, kad taip veikė sąmoningai, naudodamasi dominuojančia padėtimi, todėl jai tenka visos pasekmės už tinkamą sutartinių prievolių neįvykdymą bei vartotojo teisių pažeidimus.
Bendrovė ne kartą vartotojui nurodė, kad ketina atjungti dujas, kurios žmogui būtinos, todėl sukėlė ieškovui neigiamas pasekmes - tiek fizinės, tiek psichinės jo sveikatos pablogėjimą.
Sprendimas dar gali būti skundžiamas.
Rašyti komentarą