Kelių direkcija: nauja e. tollingo sistema atidedama iki 2025-ųjų vidurio
Direkcijos vadovas Marius Švaikauskas sako, kad rangovo konkursas įstrigę teisiniuose ginčuose, kurių baigtis artimiausiu metu dar labai miglota.
„Nuo viešųjų pirkimų procedūrų pradžios 2021 metais buvo inicijuoti 4 teisminiai ginčai, iš kurių vienas vyksta iki šiol. Sulaukėme pirmos instancijos teismo sprendimo, kuris buvo palankus LAKD, tačiau tikėtina bus vėl skundžiamas apeliacine tvarka, todėl ginčų karuselė tikėtina, suksis ir toliau“, – direkcijos pranešime sako M. Švaikauskas.
Vilniaus apygardos teismas rugsėjo 22-ąją nusprendė, kad LAKD skelbtą konkursą teisėtai laimėjo Vilniaus programinės įrangos kūrimo bendrovė „Proit“, tačiau sprendimas gali būti skundžiamas.
M. Švaikauskas sako, jog bylinėdamiesi konkurso dalyviai trukdo svarbiam šalies projektui: „Viešųjų pirkimų dalyviai savo verslo interesus iškelia aukščiau už valstybės ir visuomenės, akivaizdžiai naudojasi visomis įmanomomis teisinėmis priemonėmis ir trukdo įgyvendinti šį valstybei svarbų projektą“.
Teismas rugpjūčio 22-ąją leido tęsti konkurso procedūras, tačiau jos lieka sustabdytas, nurodo direkcija.
Tačiau, anot jos, net jeigu teisminis ginčas baigtųsi dabar, pasirinktas rangovas nespėtų atlikti darbų iki 2024 metų liepos 1 dienos.
„Tiek vidaus, tiek LAKD pasitelktų išorės ekspertų vertinimu, elektroninės kelių rinkliavos sistemos sukūrimas ir įdiegimas techniškai neįmanomas per trumpesnį nei 14 mėnesių laikotarpį“, – teigiama LAKD pranešime.
Pagal dabartinį planą sistema galėtų startuoti 2025 metų liepos 1 dieną.
Anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų pradžios, tačiau 2022-ųjų pabaigoje Seimas pritarė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms, kuriomis e. tollingo diegimas atidėtas iki 2024 metų liepos 1 dienos.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų.
Vyriausybei nustačius naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, per metus planuojama surinkti apie 90 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.
Anksčiau skelbta, kad įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.
Rašyti komentarą