Iš Kretingos į Palangą dviračių tako šiemet nebus

(1)

Pamažėl šylant orams, kretingiškiai dviratininkai vėl prisiminė valdžios pažadą nutiesti dviračių taką į Palangą. Jau daugel metų gyventojams žadama įrengti kone 5 km ilgio dviračių taką iš Kretingos iki Vydmantų, kur jis susijungtų su jau anksčiau palei magistralinį kelią Šiauliai–Palanga įrengtu taku į kurortą. Savivaldybė pernai žadėjo, kad darbai bus pradėti šiemet, tačiau yra aišku, kad dviračių tako darbai šią vasarą nepajudės.

Projektui – tarptautiniai pirkimai

Kelias Šiauliai–Palanga ir infrastruktūra palei jį – pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas – yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) nuosavybė. Tačiau būsimo dviračių tako iš Vydmantų į Palangą (nuo 137,92 iki 141,794 km) projektavimo darbų procedūras privalo atlikti Kretingos rajono savivaldybė.

Tako į Vydmantus numatytas plotis – 2,5 m, ilgis – 4,7 km. Jame turėtų būti įrengtos kelios sustojimų vietos – lyg nedidelės salelės.

Pernai birželį Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Violeta Turauskaitė „Pajūrio naujienoms“ sakė: „Netrukus skelbsime projektavimo darbų pirkimą.

Projektavimo paslaugų ir derinimo su Kelių direkcija trukmė – iki 8 mėn. Tad realūs dviračių takų įrengimo darbai turėtų prasidėti kitąmet. Kelių direkcija žada pasinaudoti Europos Sąjungos fondų lėšomis, skirtomis pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūrai įrengti“.

Šiomis dienomis pasiteiravus apie darbų eigą, V. Turauskaitė neslėpė, kad LAKD įsipareigojo vykdyti tarptautinius projektavimo darbų pirkimus, o pagal Viešųjų pirkimų įstatymą tai yra gerokai sudėtingesnė procedūra dėl darbų masto, numatytų gauti lėšų, reikalavimai – griežtesni.

Todėl realūs tako įrengimo darbai šiemet neprasidės, jie nusikelia į kitus metus.

Pasirengusi prisidėti lėšomis

„Nesidžiaugiame nė patys, nusibodo žmonėms būti tarsi melagiais. Kai sužinojome, kad LAKD vykdys tarptautinius pirkimus, supratome, kad procedūra užsitęs.

Projektinių pasiūlymų jau esame gavę, jie nagrinėjami, aptinkama klaidų“, – teigė ji. Nors siūlyti projektus gali specialistai iš bet kurios ES šalies, tačiau, ji sakė, kad savo darbus siūlo tik projektuotojai iš Lietuvos.

Pasak V. Turauskaitės, Savivaldybė dviračių taką į Palangą laiko prioritetiniu ir dėl savo gyventojų, ir dėl svečių, todėl net pasirengusi prisidėti savo lėšomis – sumokėti iki 20 proc. darbų vertės.

Kelerius metus, priminė V. Turauskaitė, buvo sprendžiamos problemos dėl žemės sklypų, besiribojančių su keliu Palanga–Šiauliai. Visuomenės poreikiams buvo paimti 57 privatininkų sklypai, ilgėliau buvo uždelsta su vieninteliu, kurio savininkas gyvena JAV.

Sujungs du takus

Yra ir gerų žinių dviratininkams: LAKD atstovai per paskutinį susitikimą Savivaldybėje pažadėjo šiemet į vieną ruožą sujungti takus Žemaitės alėjoje.

Kelyje Šiauliai–Palanga, mūsų rajono ribose, pirmiausia buvo įrengtas 5 km tako ruožas nuo „Minijos“ sodininkų bendrijos, vedantis Kretingos miesto link. Tačiau liko nesujungta 0,8 km dalis ligi Rožyno gatvės ties prekybos centru „Maxima“ – šios dalies, kaip ir 4,7 km pėsčiųjų ir dviračių tako iš Kretingos į Vydmantus, įrengimas numatytas LAKD prioritetiniame sąraše.

„Susitikime buvo akcentuota, kad LAKD darbus siekia atlikti iš ES lėšų. Bet viena yra turėti parengtą projektą, o kita – pinigus.

Projektas išsyk negarantuoja lėšų. Kelių valdytojai taip pat disponuoja tik turimomis lėšomis“, – kalbėjo V. Turauskaitė.

Jeigu situacija dėliosis taip, kaip išdėstė Savivaldybės atstovė, nutiesus taką iš Kretingos į Vydmantus, taip pat – ruožą iki Rožyno gatvės, dviračių trasa nuo „Minijos“ sodininkų bendrijos pagaliau sujungtų Kretingą ir jos prieigas su kurortu ir išpildytų seną dviratininkų svajonę. Kelių direkcija į prioritetus iškėlė dviračių ir pėsčiųjų takų per gyvenvietes eilę, ir per artimiausius 2–3-jus metus numatė įrengti pėsčiųjų-dviračių taką Kretingsodyje.

Prisiminė tako į Palangą peripetijas

Savo nuomones dėl ilgus metus besitęsiančios dviračių tako istorijos išsakė ir kretingiškiai dviratininkai: „Dar prieš 10 metų, o gal ir daugiau, buvo siūloma nutiesti dviračių taką palei senąjį kelią į Palangą, vedantį per Pryšmančius. Bet – ne, tuomet sėdintiems valdžioje prireikė tiesti taką palei dabartinį kelią į Palangą

. Aišku, buvo savi interesai. Reikėjo išpirkti žemes iš ūkininkų, o kur pinigai, ten, matyt, dalis nubyra ir į suinteresuotųjų kišenes“, – kalbėjo skaitytojas, prašęs neviešinti pavardės.

Kretingos rajonas geografiškai vadinamas auksinio trikampio Palanga–Klaipėda–Kretinga dalimi, tačiau pagal dviračių infrastruktūros vystymą, buvusio ilgamečio rajono dviratininkų klubo „Tolumos“ vadovo Rimanto Skipariaus pastebėjimu, Kretinga vis dar velkasi uodegoje.

Vydmantiškis Mantvydas R. sakė atidžiai sekąs naujienas dėl dviračių tako: „Labai gerai prisimenu, kad prieš 7–8 metus Savivaldybėje buvo pristatytas Kretingos rajono dviračių infrastruktūros planas, pagal kurį rajone buvo numatyta įrengti per 300 km dviračių takų. O ką turime šiandieną? Vos kelis atskirus ruožus.“

---

Vienas pirmųjų įgyvendintų darbų – 2014-aisiais nutiestas dviračių tako ruožas nuo Kretingos muziejaus ligi Padvarių. Pastarąjį dešimtmetį, renovuojant gatves, buvo nutiesti dviračių takai Klaipėdos, Taikos gatvėse, Žemaitės alėjoje, Savanorių gatvės dalyje nuo Melioratorių g. iki senojo miesto parko.

Pats naujausias – takas Vilniaus gatvėje, kuriam, deja, dviratininkai turi priekaištų: tam tikrose vietose, tarkim, nuo „Liepos“ parduotuvės iki žiedinės sankryžos dviračių ir pėsčiųjų takai susikerta ir susikeičia vietomis.

Tačiau, darbai atlikti laikantis projekto: dviračių takas turėjo būti nuosekliai pratęstas nuo anksčiau įrengtos žiedinės sankryžos, o ties autobusų stotele prie Marijono Daujoto progimnazijos dviračių takas išsilenkia.

Sutvarkius Vilniaus gatvę, ketinama peržiūrėti viso Kretingos miesto gatvių infrastruktūrą, siekiant ją pritaikyti dviračių eismui – kai kur nuimti bortus, padaryti nuolydžius, kad būtų patogu važiuoti dviračiu po visą miestą.

Pateiktas prašymas Kelių direkcijai, kad rekonstruotų Šventosios gatvę ir įrengtų šaligatvį, dviračių taką, – tuomet dviračiu iš miesto galima būtų pasiekti didžiąsias kapines ir kaimo turizmo sodybą „Vienkiemis“. 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder