Kretingiškius iš proto varo naktinės lenktynės
Priversti keisti miegamuosius
Rotušės aikštės gyventoja pasakojo, kad dėl triukšmo iš miegų anksčiau ją pažadindavo vienas vienintelis greičio mėgėjas motociklininkas. „Esu pastebėjusi, kad jo „parodomoji programa“ prasideda apie 22 valandą, o baigiasi panašiai apie 2–3 valandą.
Nesuprantu, policijos komisariatas – čia pat, o tam vyrukui leidžiama šitaip siautėti, budinti įmigusius žmones, kurie turės anksti keltis, eiti į darbus, mažus vaikus vesti į darželius“, – stebėjosi moteris. Ji teigė buvusi priversta savo namuose pakeisti miegamąją zoną.
„Susirinkau patalynę ir perėjau miegoti į kitą kambarį, kurio langai – į kitą pusę. Dabar džiaugiuosi, kad nebe taip girdisi. Bet kodėl negaliu miegoti ten, kur noriu, – savo miegamajame?“ – retoriškai klausė pašnekovė.
Iš tame pačiame bei kituose namuose gyvenančių pažįstamų ji girdėjusi, kad neseniai suremontuotos Vilniaus gatvės „trasoje“ kuris laikas motociklininkas siautėja nebe vienas, sprendžiant pagal variklių gaudimą, kompaniją palaiko ir automobilis, gal ir ne vienas. Dėl triukšmo nepatenkinti gyventojai ir iš Vilniaus, ir iš atokesnių Klaipėdos, Šventosios bei J. Basanavičiaus gatvių.
„Motorai gausti, padangos cypti kartais pradeda apie pusę dešimtos, bet pusę dvyliktos – kaip dukart du. Iš pradžių važiuodavo tik motociklas ar motoroleris, o dabar girdisi ir mašinos. Žinoma, ko jaunimui „nepablūdyti“? Įsivaizduoju, prasilėkti tuščia gatve – smagumėlis, ir aš su malonumu norėčiau.
Bet proto reikia turėti – žmonės miega, vasara, karšta, tvanku, langai atidaryti“, – samprotavo pašnekovas. Jo nuomone, tokios lenktynės tikriausiai gadina ir neseniai atnaujintą Vilniaus gatvės asfalto kelią.
Renovacijos darbus atlikusios įmonės „Šilutės automobilių keliai“ darbų vadovas Julius Lekstys „Pajūrio naujienoms“ pakomentavo, kad greičiai kelio dangai nepakenks, bet kas gali garantuoti, kad, nesaugiai važiuojant, nebus apgadintas turtas – tvorelės, elektros apšvietimo stulpai.
Pažeidimus fiksuoja ir specialistės, ir vaizdo stebėjimo kameros
Viena laikraščio skaitytoja žodžių nevyniojo į vatą: nei policija, nei rajono Savivaldybės Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyrius savo darbo nedirba.
Viešojoje erdvėje nuolat transliuojama, kokias akcijas tą ar kitą mėnesį pareigūnai vykdys, buvo parašyta, kad kontroliuos technikos būklę, stebės greitį. „Negi Kretingoje tas prevencijos planas negalioja? O kaip su triukšmu? Ar kas daroma, kad jo nebūtų? Ar mes, piliečiai, dar turim teisę į ramų poilsį nakties metu?“ – kalbėjo kretingiškė.
Ir rajono Savivaldybė, ir policijos komisariatas naudojasi vaizdo kamerų tinklu. Civilinės saugos ir Viešosios tvarkos skyriaus vyriausioji specialistė Angelė Ubartienė paaiškino, kad skyriaus kompetencijoje – trys akcentai: kad žmonės nestatytų automobilių prie geltonai užbrėžtų linijų, prie pėsčiųjų perėjų ir neįgaliųjų vietose.
Nors tai turėtų tapti įpročiu, gavę pranešimus apie pažeidimus ir kad reikės susimokėti baudas, kai kurie gyventojai nepatenkinti, mėgsta aiškintis – pavyzdžiui, ar teisėtai užbrėžta geltonoji linija netoli devyniaukščio, ties įvažiavimu į kiemą?
Reikalauja parodyti ir protokolus. Arba pyksta, kad penktadieniais nuo 8 iki 12 valandos Tuopos mikrorajone, kitoje Šeimos medicinos centro pusėje, ir J. K. Chodkevičiaus gatvėje, ruože nuo Kęstučio iki Vytauto gatvės, neleidžiama statyti automobilio.
Pasak A. Ubartienės, nei geltonosios linijos nebrėžiamos, nei jokie kiti kelio ženklai neįrengiami nesuderinus su rajono Savivaldybės Saugaus eismo komisija.
Minėtose dviejose vietose nustatytomis valandomis mašinos negali būti ištisai laikomos dėl to, kad bendrovė „Kretingos komunalininkas“ šiuose ruožuose turi nušluoti, o žiemą nukasti sniegą.
Iš vaizdo stebėjimo paslaugą rajone teikiančios bendrovės „Faktum“ Civilinės saugos ir Viešosios tvarkos skyrius šio rugpjūčio pradžioje gavo 1 tūkst. 592 nuotraukas, kuriose laikotarpiu nuo gegužės 25 iki liepos 31 d. vaizdo kameromis užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimai.
Dėl jų asmenys baudžiami baudomis nuo 30 iki 90 eurų, bet, jei per pastaruosius metus nusižengė pirmą kartą, mokės po pusę minimalios baudos, tai yra po 15 eurų.
Praėjusiais metais buvo surašytas 631 protokolas, paskirta 8 tūkst. 45 eurai baudų, išieškota arba sumokėta 7 tūkst. 376 eurai. Pagal bendrovės „Faktum“ ataskaitas, rajono vaizdo stebėjimo kameromis užfiksuota 3 tūkst.519 pažeidimų.
Per šių metų sausio–liepos mėnesius buvo paskirta 4 tūkst. 330 Eur administracinių baudų, išieškota (sumokėta) 4 tūkst. 743,43 Eur. Specialistė paaiškino, kodėl išieškota suma didesnė negu paskirta – dėl nesumokėtų baudų likučio iš 2021-ųjų metų ir iš anksčiau.
O Kretingos rajono policijos komisariatas vaizdo įrašus, kurie saugomi 30 dienų, peržiūri pagal poreikį administracinei teisenai pradėti dėl kitų pažeidimų: važiavimo degant raudonam šviesoforo signalui, sukimą per ištisinę liniją, alkoholio arba narkotikų vartojimo viešoje vietoje, dėl vagysčių, muštynių ir panašiai.
Iš viso rajone yra 16 veikiančių vaizdo stebėjimo kamerų. Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėja Rasmina Beniušienė patikslino, kad viena kamera šiuo metu laikinai nuimta, ji atnaujinama. Per mėnesį Kretingos miesto centre užfiksuojama per 200 pažeidimų, Savanorių gatvėje ir Topolių akligatvyje – per 160, kitur – po 5 ir dar mažiau.
Apeliuoja į jaunimo sąmoningumą
Reaguodamas į miesto gyventojų priekaištus, Kretingos rajono policijos komisariato viršininkas Arūnas Pužauskas apibūdino, kas yra pašaliniai garsai: tai naktį vykdomi remonto ar statybos darbai, žoliapjove pjaunama žolė, per aparatūrą sklindanti garsi tranki muzika ir panašiai.
Ramybės valandos prasideda 22 iki tęsiasi iki 7 val. ryto. Triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklės privalomos visiems fiziniams ir juridiniams asmenims.
Komisaras teigė žinantis, kad jaunimo, mėgstančio naktimis pasiausti, yra visuose miestuose, ir visur tai kelia problemą.
Anot pašnekovo, didelį garsą gali kelti ir netvarkinga technika, kai trūksta vienos ar kitos detalės. Kretingos mieste nėra daug gatvių, kur lakstūnai galėtų smarkiai įsibėgėti – stabdo greitį ribojantys kalneliai.
Pasak A. Pužausko, policijos komisariatas – Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato padalinys, skirtingai negu Kelių policijos tarnyba, kokių nors rankinių greičio matavimo priemonių neturi.
„Bet visi eismo dalyviai privalo paisyti Kelių eismo taisyklių. Jeigu nepaiso, važiuoja didesniais negu leidžiama, greičiais, ir tai – ne pavieniai atvejai, o kartojasi sistemingai, mes juos turėtume „pasigauti“ ir pasikalbėti. Jeigu nesupras, tada taikyti atitinkamas priemones“, – kalbėjo A. Pužauskas.
Naktimis patruliuoja po du policijos pareigūnų ekipažus, tačiau, kai rajone yra 1 tūkst. kvadratinių kilometrų kelių, sudėtinga visur atkakti vienu metu – kur pirmiau važiuoti, priklauso nuo įvykių svarbumo.
Iš atostogų neseniai sugrįžęs A. Pužauskas sakė pats asmeniškai yra gavęs vieną nusiskundimą – dėl naktį aikštėje iš automobilio garsiai sklidusios muzikos.
„Kartais užtenka įspėti, ir supratingi jaunuoliai radiją pritildo. Kita vertus, naktį, ypač, kai dabar taip karšta, ir atverti butų langai, kai kuriems žmonėms ir kaimyno televizoriaus garsas atrodo garsesnis negu iš tikrųjų yra“, – palygino A. Pužauskas.
Vis dėlto dėl naktinių „dragų“ policija priemonių imsis – šį klausimą komisaras aptaręs su rajono Savivaldybės administracijos, kuri taip pat yra gavusi nemažai gyventojų skundų, direktoriumi Egidijumi Viskontu. „Žmonių skundai – pagrįsti.
Aš ir pats savo namuose girdžiu, kaip Žemaitės alėja, kur nėra greitį slopinančių kalnelių, naktimis užriaumoja. Iš jaunimo norisi sąmoningumo, supratimo, kad miestas arba gyvenvietės – ne lenktynių trasa“, – sakė E. Viskontas.
A. Pužauskas pažadėjo, kad artimiausiu metu policijos pareigūnai tikrins transporto priemonių būklę. „Jeigu reikės, rašysim ir protokolus, naikinsim techninės apžiūros dokumentų galiojimą. Žmonėms gyvenimo trukdyti negalima“, – sakė A. Pužauskas.
Rašyti komentarą