Įvažiavimas į Klaipėdą: vairuotojų vargai greitai nesibaigs
(6)Eismas naujai statoma estakada Baltijos ir Šilutės prospektų sankirtoje turėtų būti atidarytas dar šiemet prieš Kalėdas, žada statytojai. Arba kitų metų pradžioje.
Baltijos estakados projektą vykdančios bendrovės „Kauno tiltai“ statybos vadovas Aurimas Garbačiauskas „Vakarų ekspresui“ anksčiau sakė, kad, nors pagal sutartį objektą numatyta baigti kitais metais, „Kauno tiltai“ darbus planuoja baigti anksčiau. „Norime automobilių eismą estakada paleisti iki šių Kalėdų“, - sakė A. Garbačiauskas.
Tačiau darbų eiga priklauso ir nuo finansavimo. Darbai vyksta, tačiau šiemet suplanuotiems sankryžos rekonstrukcijos darbams dar nėra užtikrintas finansavimas.
„Poreikis yra šiems metams pusantro milijono iš valstybės biudžeto, iš Susisiekimo ministerijos asignavimų, tai ypatingos grėsmės galbūt nėra, aš manau, kad tokią sumą ministerija vis tiek suras“, - anksčiau sakė A. Vaitkus.
Lankėsi pas ministrą
Klaipėdos meras ir vicemeras Algirdas Kamarauskas trečiadienį lankėsi sostinėje, kur tarp kitų susitikimų vyko ir darbinis pokalbis su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu.
Klaipėdos vadovai tikisi, kad finansiniai klausimai valdžios koridoriuose uostamiesčiui bus išspręsti palankiai ir nuo 2020 metų vykstanti sankryžos rekonstrukcija bus baigta laiku.
Bendra projekto vertė - apie 40 milijonų. Iš Vyriausybės kelių priežiūros ir plėtros programos šiam projektui iki šiol jau skirti 22,9 mln. eurų, rekonstrukciją taip pat finansuoja Klaipėdos uosto direkcija, Klaipėdos savivaldybė ir Ekonomikos ir inovacijų ministerija.
Tačiau pabaigus Baltijos žiedo rekonstrukciją, vėliau turėtų prasidėti ir viaduko per geležinkelį Vilniaus pl. rekonstrukcija. Po juo taip pat planuojama įrengti naują įvažiavimą į Klaipėdos LEZ teritoriją.
Sutartis dėl šio projekto įgyvendinimo pasirašyta su Latvijos įmone AS „LNK Industries“. Jos vertė - 5,6 milijono eurų.
Kartu numatoma išplatinti esamą Vilniaus plento dangą ir kelio sankasą viadukų prieigose. Bus įrengtas ir 3 m pločio pėsčiųjų bei dviračių takas nuo Klaipėdos LEZ.
Eismo trukdžiai
Planuojama, kad rekonstruojant viaduką per geležinkelį eismas pakaitomis būtų uždaromas viena viaduko puse. Tai reiškia, kad transporto pralaidumas Vilniaus pl. sumažėtų praktiškai dvigubai.
Apytiksliai skaičiuojama, kad viena kryptimi viaduko rekonstrukcija truktų apie 4 mėnesius.
Pasak A. Kamarausko, jei darbai būtų pradėti dar šiemet, tai jų pabaigos būtų buvę galima tikėtis kitais metais.
Tačiau dabar, atsižvelgiant į realią situaciją ir sezoniškumą, šių darbų pabaiga nusikelia dar mažiausiai metams.
Taigi 2020 metais prasidėjusi pagrindinio Klaipėdos miesto įvažiavimo tvarkymo epopėja užsitęs mažiausiai penkeriems metams.
Tai ne pirmas kartas, kai stringa uostamiesčio transporto arterijų tvarkymo darbai.
2009 metais pradėta Jakų transporto mazgo rekonstrukcija nėra baigta iki šiol. Įgyvendinti du pirmieji etapai, tačiau projekte suplanuotos jungtys su Tilžės gatve ir keliu į Šilutę dar nėra nutiestos.
Nėra ir konkrečių planų, kada bus baigta Jakų transporto mazgo rekonstrukcija, o piko valandomis prie Jakų vairuotojai ir toliau stringa spūstyse.
Pasak A. Kamarausko, Savivaldybė sustabdė projektavimo darbų sutartį ir dėl Baltijos pr. ir Taikos pr. sankryžos rekonstrukcijos.
„Gaudyklės“ vardą turinčią sankryžą planuojama rekonstruoti tik tada,kai bus baigti pagrindinio Klaipėdos įvažiavimo Vilniaus plentu tvarkymo darbai ir paaiškės realūs automobilių srautai Baltijos prospekte.
Baltijos pr. sankryžų tvarkymo darbai tapo labai aktualūs, kai buvo pastatytas Centrinis Klaipėdos terminalas, kuriame švartuojasi krovininiai keltai.
Rašyti komentarą