Banko kortelės viešajame transporte pateisino lūkesčius

(12)

Klaipėdos viešojo transporto vairuotojams nebeskauda galvų gaištant brangų laiką ir pardavinėjant keleiviams bilietus. 

Pernai uostamiesčio autobusuose įdiegus atsiskaitymo už keliones banko kortelėmis sistemą, šia paslauga jau naudojasi apie pusė visų keleivių, anksčiau pirkdavusių popierinius bilietus.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, vienas iš pagrindinių tikslų, kodėl buvo nutarta diegti šią naujovę - siekta atlaisvinti vairuotojus nuo prievolės keleiviams pardavinėti bilietus, skaičiuoti grąžą ir blaškyti jų dėmesį.

Atrišo rankas vairuotojams

„Naujovė pasiteisino visu 100 proc. Perkančiųjų bilietus iš vairuotojų keleivių sumažėjo dvigubai. Anksčiau per metus tokiu būdu būdavo parduodama apie 2,6 mln. bilietų, o dabar - tik 1,4 mln.“, - skaičius vardijo G. Neniškis.

Anot jo, klaipėdiečiai gana greitai pajuto atsiskaitymo už kelionę banko kortele privalumus. Vienas iš jų - mažesnė kaina.

Perkant iš vairuotojo bilietas kainuoja 1,50 euro, atsiskaitant banko kortele - euras (maršrutiniuose mikroautobusuose - 1,30 euro). 

Tiesa, banko kortelės nenukonkuravo Klaipėdos transporto elektroninio bilieto, nes vienos kelionės kaina su nuolat papildomu bilietu - 0,70 ct.

Pasitaiko nesusipratimų

Nors atsiskaitymas banko kortelėmis viešajame transporte greitai prigijo ir pasiteisino, atsiskaitant tokiu būdu pasitaiko ir nesusipratimų.

„Būna, kad klaipėdiečiai vienu metu prie skaitytuvo prideda piniginę, kurioje - ir banko kortelė, ir elektroninis bilietas, tai ima ir nuskaito nuo abiejų“, - pasakojo G. Neniškis.

Tokiais atvejais žmogus turėtų kreiptis į „Klaipėdos keleivinį transportą“, užpildyti formą ir, nustačius, kad atvejis netyčinis, - laukti pinigų sugrąžinimo.

KKT direktoriaus G. Neniškio teigimu, naujiena apie atsiskaitymą banko kortelėmis uostamiestyje išplito žaibo greičiu. Apie šią galimybę informacija viešinama ir stotelių stenduose, ir pačiuose autobusuose.

„Vis dar pasitaiko nustebusių keleivių, tačiau dažniausiai tai yra miesto svečiai arba tie, kurie nuolat nevažinėja viešuoju transportu“, - pastebėjo G. Neniškis.

Nuo Skuodo - iki Neringos

„Taip jau atsitiko, kad mes pirmieji Lietuvoje įdiegėme elektroninio bilieto sistemą, pirmieji realizavome ir atsiskaitymo už keliones banko kortelėmis idėją. Žengiame į priekį ir šiuo metu planuojame dar vieną naujovę“, - planais dalijasi KKT vadovas.

Septynios Klaipėdos regiono savivaldybės teiks paraišką Vidaus reikalų ministerijai dėl galimybės gauti finansavimą plečiant atsiskaitymo banko kortelėmis geografines ribas. 

Planuojama, kad atskaityti už važiavimą banko kortelėmis galėtų viso Klaipėdos regiono gyventojai, nuo Skuodo - iki Neringos.

Šiuo metu banko kortelėmis galima atsiskaityti ne tik mieste, bet ir Klaipėdos priemiestiniuose autobusuose.

Klaipėdos viešajame transporte galima naudotis visomis bekontaktėmis banko kortelėmis arba išmaniaisiais įrenginiais, susietais su banko kortele.

Seka iš paskos

Atsiskaitymo už važiavimą viešajame transporte banko kortelėmis sistemą Klaipėda įdiegė pirmoji Lietuvoje. Šiuo pavyzdžiu pasekė Vilnius, dabar tokią galimybę savo gyventojams planuoja pasiūlyti ir Kaunas.

Prekės ženklą „Judu“ valdančios Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovės Eglės Krušinskaitės teigimu, galimybė atsiskaityti banko kortelėmis sostinėje taip pat pasiteisino.

„Labai pasiteisino, ypač miesto svečiams, kurie atvyksta į oro uostą, į stotį. Jiems nereikia pirkti, turėti “Judu„ kortelių, viskas daug paprasčiau - prilieti banko kortelę, nereikia žinoti nei sistemų, nei siųstis programėlių“, - pasakojo E. Krušinskaitė.

Ateinančiais metais šių dviejų didmiesčių pavyzdžiu paseks ir Kaunas.

Bendrovė „Kauno autobusai“ jau paskelbė būtinos programinės įrangos kūrimo konkursą. Jei konkursas bus sėkmingas, banko kortelėmis Kauno viešajame transporte bus galima susimokėti 2025 metų antroje pusėje.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder