Konteineriai

Uoste įstrigo 60 tūkst. tonų trąšų Ukrainai

(2)

Šiuo metu UAB Klaipėdos konteinerių terminalas turi 60 tūkst. tonų trąšų Ukrainai, kurias pristatyti jai nėra galimybių. Rusiškų krovinių, įstrigusių uoste, nėra daug, dėl jų problemų nekyla. Kokių krovinių mažės uoste?

Pasak Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento Vaidoto  Šileikos,  Lietuva yra saugi šalis. Joje labai gerai išplėtotos transporto, tranzito, logistikos sistemos. Jeigu krovinys yra Lietuvoje, jis yra tinkamai apdorojamas. Dalis tų krovinių, kurie atgabenami konteineriais, autotreileriais yra iškraunami logistikos centruose ir paskui vyksta jų skirstymas.

„Kalbant apie Ukrainą  sudėtinga priimti kokius nors tolesnius sprendimus nežinant jos krovinio perspektyvos. Neaišku, kiek tas krovinys, atėjęs į Klaipėdą, stovės ir ar nesukels problemų apdoroti kitus krovinius. Galima užsikimšti terminalus kroviniais, kurie nejudės metus ar ilgiau“, - situaciją apibūdino Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas.

Pasak V. Šileikos, su tuo trąšų Ukrainai kroviniu, kurio apie 60 tūkst. tonų dabar stovi uoste, Klaipėdos konteinerių terminalas dirbo 10 metų.  Jo kiekis po truputį nuolatos didėjo, šiuo metu jo jau būtų kraunama iki 0,5 mln. tonų per metus.  Šis krovinys į terminalą atsiviliotas iš Lenkijos uostų, nes Klaipėdoje jam buvo sudarytos palankios sąlygos.  Dabar jis stovi dėl to, kad nėra, kaip jo nugabenti į Ukrainą. Vienas dalykas ten vyksta karas, o prieš tai dar baltarusiai paskelbė sankcijas ir uždraudė trąšų tranzitą per Baltarusijos teritoriją.

Gabenti tą krovinį aplinkiniais keliais yra gana sudėtinga dėl logistikos. Reikėtų vykti per Latviją arba per Lenkiją. Per Latviją būtų sudėtinga dėl geležinkelio, o autotransportu iškiltų sienos kirtimo klausimai ir kt. dalykai.

Rusiškų krovinių, įstrigusių Klaipėdos uoste, V. Šileikos manymu, nėra labai daug, kol kas dėl jų problemų nekyla.

Paklaustas, kokių krovinių mažės Klaipėdos uoste, asociacijos prezidento atsakė, kad  konteinerių, keliaujančių tiek į Baltarusiją, tiek į Rusiją, suprantama, mažėja krovinių, kurie yra susiję su Ukraina, jie sustabdyti ir nevežami iš uosto. Matyt, bus prarasti metalo produkcijos, kuri gabenama tiek iš Ukrainos, tiek iš Baltarusijos, kroviniai, žemės ūkio produktai, vežami iš Rusijos, iš Baltarusijos, iš Ukrainos.

Dar viena galinčių mažėti krovinių rūšis yra ro-ro kroviniai, pvz. ratinė technika, nes dalis jų yra tranzitiniai, jų srautas irgi gali bet kuriuo atveju nutrūkti.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder