Savivaldybė neįstengia iškrapštyti laivo iš Danės upės

(1)

Užvakar Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas vėl pasirašė raštą, įspėjantį, kad žvejybos laivas „Ole Willassen“ nedelsiant turi būti patrauktas iš Danės upės. Į prieš tai buvusį ultimatumą tai padaryti nereaguota. Be to, Savivaldybė jau rengia kreipimąsi į prokuratūrą dėl viešo intereso gynimo.

Po to, kai laivas „Ole Willassen“ stovėdamas prie krantinės Danės upėje šiemet rugpjūčio pabaigoje skendo trečią kartą (pirmą kartą - pernai spalį, antrą kartą - po mėnesio), Klaipėdos savivaldybė pareikalavo, kad jo nebeliktų upėje per 10 dienų, t. y. iki rugsėjo 24 d. Tačiau šis nelaimėlis vis dar tebestovi prie krantinės upėje.

Vakar V. Grubliauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad lapkričio 8 d. pasirašė labai griežto turinio raštą. „Juo informavome, kad manome, jog šis laivas yra prišvartuotas Danės upėje nelegaliai, nes nebėra sutarčių, ir kad tai netenkina miesto. Iš “Klaipėdos laivų remonto„ (KLR) savininkų ir akcininkų kategoriškai pareikalauta klausimą spręsti nedelsiant“, - „Vakarų ekspresui“ sakė Klaipėdos meras.

Krantinių valdytojas turi teisę pašalinti

Savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas informavo, kad Savivaldybė rugsėjo 22 d. gavo iš UAB Klaipėdos pilies uosto (priklauso KLR ir koncesijos pagrindais valdo Danės upės krantines) informaciją, kad „Ole Willassen“ atstovui buvo išsiųstas reikalavimas patraukti laivą.

Šis bendrovę informavo, kad yra vykdomi intensyvūs laivo plūdrumo nustatymo darbai, kad kreiptasi dėl leidimo jį plukdyti ir tariamasi dėl naujos saugios vietos jam stovėti. Atstovas pranešė, kad norint peršvartuoti „Ole Willassen“ reikalingas laivo savininko įgaliojimas, o jis gyvena užsienyje, todėl tam reikia papildomo laiko ir paprašė pratęsti terminą iki spalio 1 d.

Po tos datos Savivaldybė vėl kreipėsi į Klaipėdos pilies uostą reikalaudama nedelsiant imtis priemonių laivui pašalinti. Pasak A. Kačalino, kadangi šito laivo buvimo prie krantinės teisinis pagrindas nėra aiškus, nes nėra jokių sutarčių, pagal Vidaus vandenų transporto kodeksą krantinių valdytojas turi teisę jį pašalinti be atskiro įspėjimo.

„Mero raštas išsiųstas. Paprašėme krantinių valdytojo pašalinti tą laivą, nes jis kelia pavojų laivybai, bet kada galėdamas pradėti skęsti, juo labiau kad ateina žiemos laikotarpis, kai tokia grėsmė didesnė. Valdytojas turėtų pats inicijuoti to laivo nutempimą, o sąskaitą vėliau pateikti savininkui“, - „Vakarų ekspresui“ sakė A. Kačalinas.

Jis patvirtino, kad rengiamas kreipimosi į prokuratūrą raštas, kad ši gintų viešąjį interesą. „Situacija yra susijusi ir su ekologiniais dalykais, nes tie skendimai kiekvieną kartą baigiasi didesniu ar mažesniu Danės upės užteršimu. Kitas aspektas, būtina užtikrinti krantinių ir laivybos saugumą. Mes tikimės, kad prokuratūra galės imtis kokių nors priemonių. Bendromis mūsų institucijų pastangomis pašalinti laivo nepavyksta“, - teigė Teisės skyriaus vedėjas.

Kokių priemonių imasi KLR, „Vakarų ekspresui“ nepavyko sužinoti, nes vadovybė buvo nepasiekiama.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder