Bibliotekos direktorė Indra Tamašauskienė akcentavo, kad biblioteka jau seniai yra išaugusi iš vien tik knygų išdavimo funkcijos.
"Ieškome naujų formų ir stengiamės pritraukti įvairaus amžiaus lankytojus, skaitytojus, tuos, kurie domisi bibliotekose vykdoma ir organizuojama veikla. Mes labai skatiname įvairias edukacijas, seminarus, paskaitas, skirtas įvairaus amžiaus žmonėms, palaikome mokymąsi visą gyvenimą. Taip ir kilo idėja sukurti edukacinį žaidimą.
Klaipėdos rajonas yra labai didžiulė teritorija, kuri labai įdomi. Analizuodami tokio žaidimo poreikį išgirdome, kad tai būtų aktualu ne tik rajono mokykloms, bet ir užsienio lietuviams, išvykusiems kraštiečiams. Jie sako, kad tokį žaidimą mielai dovanotų savo vaikams, mokykloms. Poreikis išaugo į gražią idėją, ką galime sukurti. Parašėme projektą, gavome finansavimą iš Kultūros ministerijos, dalinai finansuoja ir Savivaldybė", - pasakojo I. Tamašauskienė.
Numatoma žaidimo auditorija labai plati: nuo moksleivių iki suaugusiųjų. Pasak direktorės, žaidimo lenta bus stilizuotas Klaipėdos rajono žemėlapis su pažymėtomis seniūnijomis, per kurias žaidėjai keliaus mesdami kauliuką.
Laimės tas, kuris pirmas apkeliaus visą rajoną. Atsistojus ant laukelio žaidėjui teks atsakyti į klausimą, kuris gali būti ir tekstinis, ir vaizdinis, ir vaizdo įrašo formatu internete.
"Tikslas yra padėti susipažinti, kas mes esame, kur mes gyvename, kokie linksmi, nuotaikingi ir įdomūs gali būti mus supantys dalykai - nuo kultūrinių veiklų, objektų iki pastatų, patrauklių vietų.
Norime, kad žmonės susipažintų, o vėliau visa tai ir atpažintų.
Svarbiausias uždavinys - kad klausimai būtų įdomūs ir patrauklūs, skatintų norą sužinoti. Tai nebus vadovėliniai klausimai, tarsi žinių patikrinimas. Nenorime, kad tai būtų eilinis žaidimas, kuris tik nuguls lentynoje", - idėją pristatė pašnekovė.
Savo klausimus pateikti gali ir rajono gyventojai.
Trys originaliausi klausimai bus panaudoti stalo žaidime, o jų autoriai apdovanoti specialiais prizais.
Klausimų biblioteka laukia iki kovo 1 d. el. paštu: [email protected].
„Kas geriau gali suformuluoti įdomų klausimą iš savo gyvenamosios aplinkos nei vietos gyventojas?“ - šypsojosi I. Tamašauskienė.
Šiuo metu dar vyksta kūrybinis procesas, pavasarį lauks leidybiniai darbai, o žaidimą pristatyti planuojama vasarą. Iki metų pabaigos ketinama surengti išvažiuojamuosius žaidimo pristatymus su pačiu personažu Jonu.
Portalui mano-garzgdai.lt viena iš žaidimo idėjos sumanytojų Vaikų ir jaunimo skyriaus vedėjos pavaduotoja edukacinei ir informacinei veiklai Albina Ananjeva pasakojo, kad Klaipėdos rajonas - unikalus 4 vandenų kraštas, kuriame susijungia Mažoji Lietuva ir Žemaitija, čia dar galima išgirti šišioniškių tarme kalbančius (mirštanti lietuvininkų kalba) žmones, paragauti išskirtinio kulinarinio paveldo patiekalų, pasižvalgyti po kultūros paveldo objektus ir kt.
„Tai ir pranašumas, bet ir minusas - esant “ant rubežiaus„, konkretaus etnografinio regiono tradicijos niveliuojasi ir tampa nebeatpažįstamos, pavyzdžiui, retas Dauparų kaimelio gyventojas žino, jog gyvena Mažosios Lietuvos teritorijoje“, - sakė A. Ananjeva, pridurdama, kad būtent šis stalo žaidimas būtų svarbi edukacinė priemonė turiningo laisvalaikio praleidimui, savo krašto pažinimui.
Rašyti komentarą