Pirmadienį direkcija pranešė, kad skelbiamas viešasis pirkimas Neringoje pėsčiųjų ir dviračių takui dviejose atkarpose nuo Smiltynės iki Juodkrantės (ruožai nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km) tvarkyti.
Planuojama, po viešųjų pirkimų procedūrų sutartį dėl darbų bus galima pasirašyti dar šiais metais.
Pranešama, kad pasiūlymai bus vertinami pagal ekonominį naudingumą, kai atrenkamas geriausias pasiūlymas, atsižvelgiant į kainos ir kokybės kriterijų santykį.
„Šiame pirkime kokybiniai kriterijai - darbų atlikimo terminas mėnesiais, per kiek laiko nuo rekonstravimo bus galimybė dviratininkams naudotis šiuo taku, papildoma statinio garantinio termino trukmė metais ir kaina“, - nurodoma pranešime.
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė teigė, kad „stipriai nusidėvėjusio dviračių tako Kuršių Nerijoje būklė nepateisinama ir netoleruotina“.
"Apmaudu, kad rekonstrukcijos darbai buvo atidėliojami dešimtmečius.
Tad kiek galėdami skubinome darbus ir visiems dviratininkams turime svarbią žinią, kad Kelių direkcija dvejiems tako ruožams ieško rangovo ir takas bus pradėtas rekonstruoti", - cituojama viceministrė.
Bus patogesnis ir saugesnis
Projekte numatyta, kad įrengtas naujas takas turėtų būti paplatintas iki 3,5 m.
Šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 iki 2,5 m.
Šiuo metu tako būklė yra labai prasta, juo nesaugu važiuoti.
Asfaltbetonio dangos takas nusėtas duobėmis, plyšiais, danga vietomis stipriai aptrupėjusi.
Į tako teritoriją vietomis patenka šalia augančių medžių ir krūmų šakos.
Takas neturi horizontalaus ženklinimo, mažoji architektūra menkai išvystyta, esami pėsčiųjų-dviračių takų parametrai (plotis, dangos lygumas, nuolydžiai) netenkina minimalių normatyvinių dokumentų reikalavimų.
Todėl kelionės tampa nesaugios, nekomfortiškos, nepatrauklios ir nemalonios bei skatina rinktis alternatyvias transporto priemones.
Sutvarkius tako dangą ir jį paplatinus, žadama, kelionės šiuo taku taps saugesnės ir patogesnės.
Kitą dalį tako, nuo Juodkrantės iki Preilos, planuojama pabaigti projektuoti dar šiais metais, o pirkimai dėl jų rangos galėtų būti paskelbti šių metų pabaigoje - kitų metų pradžioje.
Tikisi teigiamų pokyčių
Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, takas driekiasi per saugomą teritoriją Kuršių nerijoje.
Todėl prieš realizuojant projektus turėjo būti gauti Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos ir kitų suinteresuotų institucijų pritarimai.
Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo savivaldybių tarybų sprendimus, kad po to, kai takas bus sutvarkytas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise.
Po tako sutvarkymo ir perdavimo Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, o Neringos savivaldybei - apie 34 kilometrus tako.
Iki rangos darbų pradžios taką ir toliau prižiūrės AB „Kelių priežiūra“, kad eismo dalyviai galėtų juo naudotis.
Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m.
Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. Šiuo metu bendras tako Smiltynė-Nida ilgis yra apie 50 km.
Didžioji jo dalis, beveik 36 km, nuo 2019 m. priklauso VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis - Neringos savivaldybei.
Tikimasi, kad po rekonstrukcijos Nidą nuo perkėlos Smiltynėje bus galima patogiai pasiekti atsisakant kelionės automobiliu.
Neringos savivaldybės darnaus judumo strateginiame plane yra aprašytas gyventojų ir turistų pasiskirstymas įgyvendinus įvairias darnaus judumo priemones.
Gauti rezultatai parodo, kad, atlikus pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros plėtrą, apribojus individualių automobilių patekimą į kurortą ir įgyvendinus kitas griežčiausias automobilizmo lygio mažinimo priemones, automobilių transporto priemonių vasaros sezono metu sumažėtų apie 27 proc.
Rašyti komentarą